1.12.21

Οι Έλληνες Πεζοναύτες αποκτούν αμφίβια τεθωρακισμένα οχήματα; - Το ΓΕΣ εγκρίνει προμήθεια 76 ΑΑV7



 Βασική έλλειψη δεκαετιών...

Μία βασική έλλειψη των Ελλήνων Πεζοναυτών θέλει να εξαλείψει το ΓΕΣ δρομολογώντας την προμήθεια Τεθωρακισμένων Οχημάτων Αμφιβίου Εφόδου και συγκεκριμένα 76 AAV7.

H προμήθεια αυτή είναι απαραίτητη και έπρεπε να έχει γίνει... δύο δεκαετίες πριν.

Το αποφασιστικό βήμα έγινε στις 24 Νοεμβρίου, μετά την έγκριση από το ΓΕΣ της σχετικής Μελέτης Ολοκληρωμένης Πρότασης Υποπρογράμματος.

Η συγκεκριμένη ΜΟΠΥ βασίστηκε σε ενημέρωση από το Γραφείο Αμυντικής Συνεργασίας (ODC) της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, έπειτα από μακρά αλληλογραφία, για την διάθεση μεταχειρισμένων τεθωρακισμένων AAV7 από τα αποθέματα του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ όπως αναφέρει το doureios.com.

Η ΜΟΠΥ που εγκρίθηκε, προτείνει την προμήθεια 76 συνολικώς οχημάτων, εκ των οποίων 4 εκδόσεως Περισυλλογής (Recovery) και 14 εκδόσεως Διοικήσεως (Command Post) ενώ τα υπόλοιπα είναι της τυπικής εκδόσεως μεταφοράς προσωπικού.

Με τον αριθμό αυτόν, θα καλυφθούν συνολικώς οι απαιτήσεις της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών και των οργανικών της 505, 521, 575 Ταγμάτων Πεζοναυτών.

Η πρόταση στηρίζεται σε αμερικανική ενημέρωση περί παραδόσεως των οχημάτων πλήρως ανακατασκευασμένων και ικανών για επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων όπλων, συστημάτων επικοινωνιών, FOS και δημιουργία υποδομών συντηρήσεως στο στρατόπεδο της 32 ΤΑΞΠΝ. Το κόστος ανά όχημα από όλες τις εργασίες που θα αναληφθούν, ανέρχεται σε 1,7 εκατ. € περίπου.

Πέραν των οχημάτων, περιλαμβάνεται πρόσθετο κόστος 20 εκατ. € περίπου για την δημιουργία απαραιτήτων εγκαταστάσεων στα στρατόπεδα που θα μεταφερθούν τα οχήματα.

Δηλαδή όρχοι οχημάτων, υπόστεγα, άλλες υποδομές, ακόμη και ειδική εκπαιδευτική εγκατάσταση με πισίνα για την εξοικείωση του προσωπικού με διαδικασίες διαφυγής από βυθιζόμενο όχημα. Στην δαπάνη περιλαμβάνεται βιβλιογραφία, εκπαίδευση τεχνικού προσωπικού και πληρωμάτων, Επομένως, το συνολικό κόστος της προτάσεως, αγγίζει τα 150 εκατ. €. Η αποπληρωμή θα γίνει μέσω συνάψεως Στρατιωτικής Πωλήσεως Αλλοδαπής (FMS). 

Επειδή πρόκειται για υλικό μεταχειρισμένο που μόλις έχει αρχίσει να αποσύρεται καθώς εντάσσεται πλέον σε υπηρεσία το ACV, η αμερικανική πρόταση προβλέπει την εξέλιξη της προμήθειας από το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ.

Με ευθύνη των Αμερικανών Πεζοναυτών και από προσωπικό τους, θα εκτελεστούν όλες οι εργασίες προετοιμασίας του υλικού και θα επιβλέψει τις προετοιμασίες στην Ελλάδα. Η πρόταση αφορά τη διατήρηση των οχημάτων σε υπηρεσία για περίοδο τουλάχιστον 10 ετών.

Επόμενα βήματα στη διαδικασία, είναι η υποβολή Προτάσεως Ενεργοποιήσεως Υποπρογράμματος Προμήθειας προς έγκριση από το ΓΕΣ, εφόσον ληφθεί έγκριση θα παρουσιασθεί προς έγκριση στο Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο (ΑΣΣ) και κατόπιν στο Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ). Εφόσον εξελιχθούν όλα ομαλά, θεωρείται ότι μπορεί να έχει ληφθεί έγκριση μέχρι και την εκπνοή του έτους, ώστε εν συνεχεία το υποπρόγραμμα να παρουσιασθεί στην Βουλή και τέλος, να εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ.

Μπορεί να φαίνεται ότι όλα βρίσκονται στην τελική ευθεία, αλλά στην Ελλάδα ο δρόμος μέχρι το ΚΥΣΕΑ είναι συνήθως «περίεργος».

 

Η προμήθεια των AAV-7 προσφέρει ικανοποιητικές αποβατικές δυνατότητες στη 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών, οι οποίοι θα μπορούν να διεξάγουν τις επιχειρήσεις που επιθυμούν ενώ πλέον θα είναι δυνατή η μεταφορά 760 ατόμων, σε κατάσταση θάλασσας «5».

Εν σχέσει με τις ΑΒΑΚ, που αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν για αποβάσεις οι Πεζοναύτες και χρονολογούνται από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τα AAV-7 θα μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερο επίπεδο ασφάλειας στους επιβαίνοντες ενώ με το πυροβόλο των 0.50 ιντσών και το βομβιδοβόλο των 40mm θα μπορεί να παράσχει κάλυψη κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων.

Ο γράφων έχει προσωπική εμπειρία από τη σοβαρή αυτή έλλειψη αμφίβιου οχήματος για τις αποβατικές επιχειρήσεις έχοντας υπηρετήσει στις Δυνάμεις Πεζοναυτών.

Η απόβαση με ΑΒΑΚ ή με προσέγγιση της ακτής και έξοδο σε αυτήν των... Μ-113 δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως αποτελεσματική αμφίβια επιχείρηση.

Το κάθε όχημα μπορεί να μεταφέρει έως 25 Πεζοναύτες με τον εξοπλισμό τους.

Τα AAV-7 θα χρησιμοποιούνται σε πρώτη φάση για την ασφαλή απόβαση στην ακτή και αργότερα θα ακολουθεί  η έλευση του αρματαγωγού, το οποίο θα αποβιβάζει τα τροχοφόρα θωρακισμένα Μ1117 στα οποία οι πεζοναύτες θα μετεπιβιβάζονται για να διεισδύσουν στην ενδοχώρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΓΕΣ σχεδιάζει και την απόκτηση τουλάχιστον 350 μεταχειρισμένων M2 Bradley από τα αποθέματα του αμερικανικού Στρατού που σίγουρα κάποια από αυτά θα χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες των Πεζοναυτών εάν και εφόσον αποκτηθούν (που πρέπει να αποκτηθούν κι αυτά.... προ δύο δεκαετιών).

https://www.defencenet.gr/