5.7.21

Μέχρι τέλος του έτους η δημοπράτηση της Παράκαμψης Χαλκίδας

Το ιδεώδες θα ήτο η λεωφόρος αυτή να διέσχιζε  παραλιακά-, από Πολιτικά,  το βουνό "Καντήλι"  και μέσω των παρακαμπτηρίων οδών Λίμνης- Ροβιών  - Λ. Αιδηψού να κατέληγε στην Ιστιαία, αποφεύγοντας τις στροφές προς Προκόπι- Μαντούδι κ.λ.π.
Efenpress

 

Της Ελένης Μπότα

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες του διαγωνισμού για την "Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών", ένα από τα σημαντικότερα έργα που αναμένει ο νομός Ευβοίας, με στόχο η δημοπράτηση του να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους. 

Ήδη με έγγραφο στις 30/6 και με την ένδειξη "εξαιρετικά επείγον", η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών, καλεί για την Παρασκευή 09-07-2021 σε διαδικασία διαπραγμάτευσης τους φορείς ADT ΩΜΕΓΑ ΑΤΕ, OBERMEYER HELLAS, ΔΟΜΗ ΑΕ και GTB ΑΝΟΔΟΣ προκειμένου να συνάψει σύμβαση υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για την υποβοήθησή της στις διαδικασίες ολοκλήρωσης του έργου: "Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών" για την εκπόνηση συμπληρωματικών Ερευνών & Μελετών και την ολοκλήρωση των Τευχών Δημοπράτησης. 

Το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Παράκαμψης Ψαχνών αποσκοπεί στη βελτίωση της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια, στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών με την διερχόμενη κυκλοφορία να διοχετεύεται στη νέα οδό και στην απόδοση στην κυκλοφορία ενός ενιαίου και ασφαλούς οδικού άξονα από τη Χαλκίδα έως και το πέρας της Παράκαμψης των Ψαχνών.

Η παράκαμψη της Χαλκίδας έχει εξαγγελθεί και στο παρελθόν, ωστόσο ουδέποτε δημοπρατήθηκε καθώς οι τεχνικές προδιαγραφές και η χρηματοδότηση του έργου δεν είχαν φτάσει σε ικανοποιητικό βαθμό ωριμότητας. 

Όπως τόνισε πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής στόχος είναι η παράκαμψη Χαλκίδας να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 και η δημοπράτηση του έργου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι υλοποιείται μια ευρύτερη δέσμη τριών μεγάλων οδικών έργων ύψους 240 εκ. ευρώ, για την ανακούφιση αλλά και ανασυγκρότηση της Εύβοιας, τα οποία είναι η Παράκαμψη Χαλκίδας - Ψαχνών ύψους 150 εκατ. ευρώ, η Παράκαμψη Βασιλικών ύψους 45 εκατ. ευρώ και η παράκαμψη Αμαρύνθου ύψους 50 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα για την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών ανέφερε ότι το βασικό πρόβλημα στην προσπάθεια συγχρηματοδότησης του έργου είναι ότι στο τμήμα από τον Κόμβο της Νέας Λαμψάκου μέχρι την αρχή της Παράκαμψης Ψαχνών – έχει επιλεγεί τετράιχνη διατομή, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Κανονισμό 207 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθιστά μη βιώσιμο το συνολικό έργο.

Να σημειωθεί ότι η δρομολόγηση του έργου, συνολικού μήκους 25,6 χλμ, εκτός από την αποσυμφόρηση των περιοχών που θα διέρχεται, θα αποτελέσει και ένα ισχυρό συμβολισμό, αφού είναι θα είναι το πρώτο οδικό έργο στο νομό εδώ και πολλά χρόνια. 

https://www.capital.gr/