28.8.20

Επικίνδυνο plexiglas στα περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ;

Υπάρχει έτοιμο σετ που διαχωρίζει το όχημα με αλεξίσφαιρο πλεξιγκλάς, με ανάλογη θωράκιση και απασφάλιση
των πίσω θυρών από τη θέση του οδηγού.Αναφέρεται  σε Αμερικανικά περιοδικά που ασχολούνται με εξοπλισμό της αστυνομίας.
Ανάλογη πρόταση είχε γίνει από συνεργάτη της Efenpress,  που υπηρετούσε το 1976  στη Δ/νση Οργανώσεως του Αρχηγείου Χωρ/κής, αλλά δεν προωθήθηκε για οικονομικούς λόγους παρ όλο που το σετ κόστιζε τότε 400$.
Με τη διαμόρφωση αυτή, οι αστυνομικοί έβαζαν τον κρατούμενο στο πίσω μέρος του περιπολικού  και συνέχιζαν ασφαλείς από κάθε άποψη, το έργο τους.
Juan

Περισσότερο προβληματίστηκα δε,  όταν είδα τις φωτογραφίες με την «πρόταση»,  η οποία καταφανώς αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια των αστυνομικών,  με τις εξέχουσες βίδες

Πηγή: https://www.skai.gr

Του Άγγελου Αγραφιώτη*

Η εμφάνιση φωτογραφιών και άρθρων στα οποία αναφέρεται μάλιστα πως….Με γοργούς ρυθμούς προχωρά το σχέδιο για τοποθέτηση διαχωριστικού πλεξιγκλάς, λόγω του κορονοϊού Covid-19, στα περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ.
Μάλιστα, ήδη τοποθετήθηκε η πρώτη κατασκευή που διαχωρίζει τα μπροστινά από τα πίσω καθίσματα, σε όχημα του Α.Τ. Φιλοθέης – Ψυχικού! αναφέροντας μάλιστα πως «το περιπολικό αυτό θα επιθεωρηθεί προσωπικά από τον αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ., προκειμένου να αποκτήσει ιδία άποψη περί της κατασκευής,  προκειμένου αποφασιστεί η τοποθέτηση του στην πλειοψηφία των περιπολικών οχημάτων του Σώματος!».

Με προβλημάτισε!

Περισσότερο προβληματίστηκα δε,  όταν είδα τις φωτογραφίες με την «πρόταση»,  η οποία καταφανώς αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια των αστυνομικών,  με τις εξέχουσες βίδες (δείτε φωτό)


και το κυριότερο!  ΚΑΝΕΝΑΣ δεν γνωρίζει πως θα συμπεριφερθεί αυτή η πρόχειρη κατασκευή, σε περίπτωση ατυχήματος (διόλου απίθανο),  και εάν το Plexiglas σπάσει και γίνει μαχαίρι,  για τους λαιμούς των αστυνομικών και του κρατουμένου-ων.

Κανένας αρχηγός αστυνομίας δεν μπορεί να εγκρίνει αυτή την κατασκευή,  και επειδή δεν έχει τις ανάλογες τεχνικές γνώσεις,  αλλά και επειδή στην ΕΛ.ΑΣ υπάρχει τμήμα τεχνικών υπηρεσιών για ανάλογες μελέτες και εγκρίσεις.


Αυτό ακριβώς το τμήμα, με τους ίδιους ανθρώπους που απασχολούνται εκεί σήμερα, είχε δει ένα μετασκευασμένο υπηρεσιακό όχημα Scoda Octavia το 1999-2000, όχημα που είχε ετοιμάσει τότε η εταιρεία Π. ΤΑΓΚΑΛΑΚΗΣ Α.Ε και είχα την τύχη να με καλέσουν και να το δω!

Το όχημα αυτό λοιπόν είχε στο πίσω μέρος του:
Ένα ενιαίο πλαστικό κάθισμα από σκληρό πλαστικό,

Αποχετεύσεις στο πάτωμα για να πλένεται το κάθισμα με μάνικα (σε αρκετές περιπτώσεις απαιτείται),

Σημεία χειροπέδεισης,

Ζώνες ασφαλείας για τους προσαγόμενους,

Διαχωριστικό διαφανές polycarbonate «τζάμι», μεταξύ πληρώματος και προσαγόμενων.

Δυστυχώς για άγνωστο σε εμένα λόγο,  το project αυτό δεν προχώρησε και φτάσαμε στο σήμερα,  όπου όλοι αντιλήφθηκαν… πως οι αστυνομικοί κινδυνεύουν,  και αναζητούν πρόχειρα και στο γόνατο λύσεις,  σαν την προτεινόμενη.

Αντιλαμβανόμενος το τεράστιο κόστος μετασκευής του στόλου των περιπολικών,  θα πρότεινα να μετασκευαστούν άμεσα κάποια,  ώστε να καλύπτουν κατεπείγουσες περιπτώσεις και επιτέλους να μπει ένα πρόγραμμα μετασκευής όλων των περιπολικών, υπό την αιγίδα του αρχηγείου. Καιρός να αντιληφθούν κάποιοι υπηρεσιακοί παράγοντες,  πως με τις ζωές δεν παίζουμε,  και απαιτείται ολοκληρωμένο σχέδιο εκσυγχρονισμού της ΕΛ.ΑΣ, με ορίζοντα 20ετίας !!!

Τα σχέδια σίγουρα υπάρχουν στο τεχνικό τμήμα της ΕΛ.ΑΣ,  αλλά και η εταιρεία που τα είχε εκπονήσει τότε και έχει το copyright, είναι ακόμη σε λειτουργία.

Αν λοιπόν συμφωνούμε όλοι στην διαχρονική ανάγκη της προστασίας της σωματικής ακεραιότητας και της υγείας των αστυνομικών,  να η ευκαιρία!

O Άγγελος Αγραφιώτης είναι Σύμβουλος Διαχείρισης Κινδύνου www.ak-riskmanagment.gr

πηγή φωτό: Προσωπικός λογαριασμός Facebook Οργανωτικού Γραμματέα ΠΟΑΣΥ κ Θοδωρή Χαντζόπουλου

Πηγή: https://www.skai.gr/news