11.3.20

Από το Ιόνιο μέχρι ΝΑ του Καστελόριζου έχει απλωθεί ο τουρκικός υποβρυχιακός στόλος

Τα τουρκικά υποβρύχια - περιπτώσεως συντρεχούσης- θα αποτελέσουν και αυτά πολύ καλό υδροβιότοπο όπως και τα υπόλοιπα πολεμικά τους!
Juan
Από το Ιόνιο μέχρι και ΝΑ (νοτιονατολικά) του Καστελόριζου το τουρκικό Ναυτικό έχει παρατάξει αυτή την στιγμή τον υποβρύχιο στόλο του, σε μια άνευ προηγουμένου κινητοποίηση, η οποία ξεκίνησε εχθές και πρόκειται να διαρκέσει έως τις 20 Μαρτίου.

Συνολικά 11 από τα 12 τουρκικά υποβρύχια έχουν απλωθεί σαν «βεντάλια» από το Ιόνιο μεταξύ Κεφαλονιάς και Ζακύνθου, έως και ανατολικά της Κρήτης φτάνοντας έως την Κύπρο, βάσει των Subnote που έχει εκδώσει η Αγκυρα, σε μια καθαρά επιθετική ενέργεια αποκλεισμού και περιορισμού των κινήσεων των σκαφών επιφανείας του ΠΝ.
Τα τουρκικά υποβρύχια έχουν εντοπιστεί σε περιοχές κοντά στους διαύλους Ρόδου-Καρπάθου-Κρήτης, Πελοποννήσου-Κυθήρων-Κρήτης, στο Ιόνιο Πέλαγος κλπ.
Συνολικά το τουρκικό Ναυτικό διαθέτει 12 υποβρύχια εκ των οποίων 4 τύπου 209/1400μod κλάσης Gur, 4 τύπου 209/1400 κλάσης Preveze, 4  τύπου 209/1200 κλάσης AY.
Το ΠΝ  βρίσκεται στη μέγιστη δυνατή επιφυλακή παρακολουθώντας τα τουρκικά υποβρύχια. Εάν βέβαια είχε στη διάθεσή του και αεροσκάφη ΑΦΝΣ το έργο αυτό θα ήταν πιο εύκολο, αλλά δυστυχώς δεν έχει αυτή την πολυτέλεια, καθώς η απόφαση εκσυγχρονισμού των P-3B, καθυστέρησε συνολικά οκτώ χρόνια (!) και θα χρειαστούμε άλλα τρία χρόνια μέχρις ότου αποδοθεί το πρώτο επιχειρησιακό αεροσκάφος στο ΠΝ.
Η τουρκική κίνηση, που θυμίζει προετοιμασία για σύγκρουση, δεν είναι τυχαία φυσικά, ούτε και άσχετη με το έκρυθμο κλίμα στον Έβρο.
Η σημερινή πτήση των δύο τουρκικών F-16 πάνω από εθνικό έδαφος δεν έχει ξαναγίνει ποτέ πριν, ούτε και η παρενόχληση του ελικοπτέρου Huey της ΑΣ, γύρω από το οποίο διέγραφαν κύκλους σε υψόμετρο 180 μέτρων!
Τα πληρώματα της ΑΣ είναι βέβαια ειδικά εκπαιδευμένα στο πώς να αποφεύγουν μαχητικά αεροσκάφη, μέσα από συνεχή εκπαίδευση στο ΣΟΤ (σειρά Ελικοπτέρων) της ΠΑ που πραγματοποιείται στην 117ΠΜ .
Η κίνηση αυτή της τουρκικής Αεροπορίας, που δεν έχει  προηγούμενο, τοποθετεί την κλιμάκωση που επιζητούν οι Tούρκοι σε ένα νέο επίπεδο, ένα πιο κάτω από την σύγκρουση. Γιατί δεν υπάρχει κάτι άλλο που θα μπορούσαν να κάνουν πλην των πυρών.
Η ΠΑ διατηρεί για τον έλεγχο της περιοχής δύο σταθμούς ραντάρ και μια πυροβολαρχία Patriot (ελπίζοντας να μην είναι αυτή που θέλουν να στείλουν στη Σαουδική Αραβία…)
Έτσι υπάρχει η 1η ΜΣΕΠ ----------- με ραντάρ 3D  AR-32,7 λειτουργίας στη S Band ραντάρ 3D που επιτυγχάνει μέγιστη εμβέλεια αποκάλυψης στόχων 270 ναυτικά μίλια ή 450 χιλιόμετρα.
Η 2η ΜΣΕΠ στο ---------------- με ραντάρ HR-3000. Πρόκειται για ραντάρ στην S Band, κατασκευής της εταιρείας HUGHES με μέγιστη εμβέλεια τα 500 χιλιόμετρα. 
Ακόμη πιο πίσω βρίσκεται η 10η ΜΣΕΠ στο ------ στη θέση του πρώην 2ου ΚΕΠ, το οποίο μεταφέρθηκε στο ---------
Τέλος τα Patriot της Ελευθερούπολης είναι το όργανο επιβολής ισχύος της έγκαιρης προειδοποίησης και αυτό  ουσιαστικά που θα είχε την ευθύνη για την κατάρριψη των δύο τουρκικών αεροσκαφών (εάν βέβαια δινόταν τέτοια εντολή) εκτός από τις μονάδες SHORADS του ΣΞ (TOR M1, ASRAD-HELLAS) εάν ήταν στο πεδίο.
Αυτό που πρέπει να λεχθεί από τη σημερινή τουρκική υπέρπτηση και μάλιστα σε τόσο χαμηλό ύψος, είναι ότι οι  Τούρκοι επικεντρώνουν την επιθετικότητά τους στον Έβρο και αυτό πρέπει να το λάβει σοβαρά το ΓΕΕΘΑ.
{Ή έτσι θέλουν να πιστέψουμε...Juan }
pronews