19.11.19

Στην Αθήνα οι Γάλλοι για τις Belh@rra: Το ΠΝ οριστικοποιεί τις αλλαγές που ζητάει - Τώρα μένει να αγοραστούν...

Eπιβεβαιώνεται η μετατροπή των μελλοντικών γαλλικών φρεγατών Belh@rra της Group Naval που θα ναυπηγηθούν για το Πολεμικό Ναυτικό σε «υπερφρούρια» καθώς σήμερα πραγματοποιείται επίσκεψη γαλλικής αντιπροσωπείας στην Ελλάδα με αντικείμενο τις φρεγάτες για να οριστικοποιηθούν οι βασικότατες αλλαγές τις οποίες ζητάει να γίνουν το ΓΕΝ.

Βέβαια ακόμα δεν έχει τοποθετηθεί επικεφαλής στην Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Επενδύσεων και Εξοπλισμών (ΓΔΑΕΕ). Η γαλλική αντιπροσωπεία ζήτησε να δει τον επικεφαλής της ΓΔΑΕΕ ο οποίος ακόμα δεν υφίσταται.
Έτσι θα προχωρήσουν στις επαφές με τον άμεσα ενδιαφερόμενο ο οποίος είναι και αυτός που ζητάει την «τροποποίηση» του προσφερόμενου προϊόντος για να ικανοποιεί τις δικές του ανάγκες και όχι κάποιου... Ναυτικού στην Μεσόγειο ή στον Ατλαντικό.
Πρόκειται φυσικά για το Πολεμικό Ναυτικό.
Δεν αποκλείεται και εθιμοτυπική επαφή με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ.
Έτσι λοιπόν θα ζητηθεί εκτεταμένη αναβάθμιση των επιπέδου οπλισμού των φρεγατών Belh@rra.
Το ζήτημα είναι αν και πότε θα διατεθούν (και πως θα βρεθούν) κονδύλια για την αγορά τους. Ελπίζουμε στην κυβέρνηση να έχουν καταλάβει ότι χώρα χωρίς οπλισμό δεν έχει καμία τύχη από γεωπολιτικής και κυριαρχικής απόψεως.
Οι Belh@rra, ακολουθώντας την γαλλική σχολή πολεμικών ναυπηγήσεων, έχει μεσαίο επίπεδο μεταφοράς οπλικών συστημάτων, ίσως κατάλληλο για ανοικτές θάλασσας, αλλά όχι για κλειστές θάλασσες, όπως το Αιγαίο, όπου π.χ. η ύπαρξη αντιπυραυλικού συστήματος κρίνεται κάτι παραπάνω από απαραίτητη με δεδομένο το ελάχιστον  χρόνο αντίδρασης του δεχόμενου πυραυλικού επίθεση και μάλιστα κορεσμού πλοίου.
Οι Γάλλοι αντιπροτείνουν μόνο... ηλεκτρονικά αντίμετρα αλλά αυτό - και ορθώς - το ΠΝ ούτε θέλει να το ακούσει καθώς σε αποστάσεις π.χ. 10 μιλίων μία ομοβροντία 4 βλημάτων ATMACA από τις τουρκικές φρεγάτες, θέλει κάτι πολύ παραπάνω από ηλεκτρονικά αντίμετρα, ενώ και οι αντιαεροπορικοί πύραυλοι ASTER-30 που έχουν αντιπυραυλική ικανότητα είναι υπερπολύτιμοι για να δαπανηθούν σε τέτοιο ρόλο.
Αλλά εκτός από την τοποθέτηση ενεργού αντιπυραυλικού συστήματος φαίνεται ότι θα υπάρξει και μια άλλη κρίσιμη αλλαγή, τουλάχιστον αυτό ζητείται από το ΠΝ: Η τοποθέτηση ενός νέου αντιαεροπορικού βλήματος μικρής/μέσης ακτίνας CAMM (Common Anti-Air Modular Missile) το οποίο έχει αναπτυχθεί από την MBDA (γαλλική εταιρεία κατασκευάστρια των όπλων των Belh@rra) αλλά μόνο για την Βρετανία.
Το όπλο βασίζεται στο επίσης βρετανικό βλήμα αέρος-αέρος μικρής ακτίνας δράσης ASRAΑΜ και έχει ακτίνα περί τα 20 χλμ. αλλά υπάρχει και η έκδοση εκτεταμένης ακρίνας δράσης (ER) με 45 χλμ.!
Γιατί CAMM και όχι μόνο ASTER-15 ή εναλλακτικά MICA Naval, αυτό είναι ένα θέμα που γνωρίζει το Ναυτικό. Επειδή σε τέτοιες περιπτώσεις υπεισέρχονται και «άλλοι} παράγοντες, όχι απαραίτητα επιχειρησιακοί...
Ας δούμε όλες τις προτεινόμενες αναβαθμίσεις και προσθήκες οπλισμού αλλαγές που προτείνονται για τις φρεγάτες Belh@rra από το ΠΝ (με ανάλογο κόστος φυσικά), οι οποίες αν υλοποιηθούν θα μετατρέψουν την φρεγάτα σε πλωτό υπερφρούριο!
- Εγκατάσταση βλημάτων CAMM. Τα βλήματα είναι τέσσερα ανά κελί. Κάθε Belharra HN θα μπορεί να φέρει 32 κελιά με 16 ASTER-30 και συνδυασμό ΑSTER-15 και CAMM καθώς και Scalp Naval. Οι CAMM βάλλονται από τους εκτοξευτές των ASTER 15. Σε μια Belharra των 32 βλημάτων εκ των οποίων οι 16 Aster 30 η διαμόρφωση δύναται να περιλαμβάνει 64 CAMM ή 16 Aster 30, 8 SCALP NAVAL και 32 CAMM. Να τονιστεί ότι στην έκδοση CAMM Extended Range (ER) το βλήμα πετυχαίνει μέγιστο βεληνεκές τα 45 χιλιόμετρα και θα αποτελεί την ενδιάμεση γραμμή πυραυλικής άμυνας αν επιλεγεί το RAM ως αντιπυραυλικό σύστημα.
- Εγκατάσταση συστήματος εγγύς αντιπυραυλικής άμυνας (CIWS). Έχουμε ήδη παρουσιάσει τις επιλογές. Επικρατέστερο το RAM ή το Millenium πάνω από το υπόστεγο του ελικοδρόμιου. Υπάρχει και ο συνδυασμός RAM/Phalanx
- Τη προσθήκη εκτοξευτή SIMBAD-RC για εγγύς αντιαεροπορική άμυνα κατά ελικοπτέρων, drones η μικρών σκαφών.. Αυτή είναι η πλέον νεότερη εξέλιξη στη διαμόρφωση των πλοίων όπως αναφέρουν έγκριτες πληροφορίες από Ελλάδα και Γαλλία. Κάθε εκτοξευτής φέρει δύο βλήματα Mistral. Έχει μέγιστο βεληνεκές τα 7 χιλιόμετρα. 
Δύναται να υπάρξει και εξαπλός εκτοξευτής βλημάτων με την ονομασία SADRAL. To γαλλικό SADRAL (Systeme d’Autodefense Rapprochee Antiaerienne Leger) ανήκει στη κατηγορία των VSHORAD.
- Τη ολοκλήρωση και προσθήκη του STRALES των 76mm με σκοπό να ενισχυθεί η αντιβληματική άμυνα των πλοίων.
- Μετασκευή του ελικοδρόμιου ώστε να δέχεται και να υποστηρίζει ελικόπτερο S-70 Aegean Hawk.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση μιλάμε για ένα «άλλο» πλοίο από άποψη μεταφοράς οπλικού φορτίου και τόσο εξαπόλυσης στρατηγικών επιθέσεων, όσο και άμυνας. Πρακτικά θα έχει το οπλικό φορτίο των FREMM, αλλά όχι τις δυνατότητες πλεύσης στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ τελικά ίσως στοιχίσει κατά τι, ακριβότερα από μία FREMM...
Τελικά τίθεται το ερώτημα πως κατέληξαν στην επιλογή των Belh@rra αφού τα χαρακτηριστικά τα οποία αναζητούσαν βρίσκονται σε μια άλλη κλάση φρεγατών η οποία ήδη επιχειρεί.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πρώτη φρεγάτα Belharra ξεκινάει να κατασκευάζεται και στην κοπή του πρώτου ελάσματος παρέστη ο αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης, Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.
Πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες η τελετή κοπής του πρώτου ελάσματος για την πρώτη φρεγάτα τύπου Belharra στα ναυπηγεία Lorient του γαλλικού ναυπηγικού ομίλου Naval Group
Στην τελετή κατά τα άλλα παρέστησαν η Υπουργός Άμυνας της Γαλλίας Florence Parly, ο Γενικός Διευθυντής Εξοπλισμών της Γαλλίας Joel Barre, ο Αρχηγός του Επιτελείου του Ναυτικού της Γαλλίας ναύαρχος Christophe Prazuck, πολλοί άλλοι επίσημοι και αντιπροσωπείες από πολλές ξένες χώρες.
pronews.gr