13.11.19

Αίτημα ΥΠΕΘΑ σε ΗΠΑ για την πιθανή προμήθεια έως και 367 M2 Bradley


Αίτημα για την πιθανή προμήθεια έως και 367 ΤΟΜΑ τύπου M2 Bradley έχει καταθέσει το ΥΠΕΘΑ στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με επίσημο αμερικανικό έγγραφο, το αίτημα έχει αποσταλεί το 2018  και η DSCA έστειλε τη σχετική ειδοποίηση στο Κογκρέσο στις 4 Μαΐου του ίδιου έτους, αλλά η ανταλλαγή εγγράφων έγινε γνωστή μόλις πρόσφατα.
Στο ίδιο αμερικανικό έγγραφο αναφέρεται  ο αριθμός και ο τύπος των Bradley, τα οποία ανήκουν στη βασική έκδοση του Μ2 (M2A0), δηλαδή πρακτικά στην πρώτη επιχειρησιακή  γενιά, αλλά δεν γίνεται καμία αναφορά σε κόστη, ενεργοποίησης των οχημάτων ή κόστη εκσυγχρονισμού, τα οποία είναι σίγουρο ότι θα δημιουργηθούν, αφού τα οχήματα βρίσκονται  σε μακρά αποθήκευση.
Σημειώνεται πάντως, πως η αρχική, προ ετών, απάντηση της αμερικανικής πλευράς  ήταν πως δεν υπάρχουν διαθέσιμα ΤΟΜΑ M2 Bradley.
Το προσεχές διάστημα αναμένεται η  απάντηση των ΗΠΑ για το εάν υπάρχουν διαθέσιμα ΤΟΜΑ προς αξιολόγηση.
Εάν η αμερικανική πλευρά γνωστοποιήσει αρχική διαθεσιμότητα των Bradley άμεσα θα λάβει χώρα μετάβαση στις ΗΠΑ κλιμακίου στελεχών του Τεχνικού και του Πεζικού ώστε να διαπιστωθεί η τεχνική κατάσταση του υλικού και εάν αυττό κρίνεται ως αποδεκτό για τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του ΕΣ.
Η βασική έκδοση Μ2 έγινε επιχειρησιακή το 1981. Διαθέτει εκτοξευτή βλημάτων TOW, κινητήρα Cummins VT903 των 600 ίππων, πυροβόλο M242 των 25 χλστ., και θερμικά σκοπευτικά. Η θωράκιση του οχήματος προστατεύει το μεταφερόμενο προσωπικό από όλες τις πλευρές από πλήγματα βολίδων έως και 14,5 χλστ.ενώ τέλος μπορεί να μεταφέρει έως και 6 εξοπλισμένους στρατιώτες.

Ταυτόχρονα άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ΗΠΑ προτίθενται να προσφέρουν στην Ελλάδα, σημαντικό αριθμό από οχήματα MRAP τα οποία έχουν μακρόχρονη υπηρεσία σε Ιράκ και Αφγανιστάν, αλλά τουλάχιστον βρίσκονται σε ενεργή κατάσταση.
Τα οχήματα αυτά, θα μπορούσαν δυνητικά να αντικαταστήσουν τα επικίνδυνα Μ-113 στις νησιωτικές μονάδες της ΑΣΔΕΝ καθώς το έδαφος των νήσων προσφέρεται και για τροχοφόρα οχήματα και τουλάχιστον θα είναι πολύ πιο ασφαλή για το μεταφερόμενο προσωπικό  από τα υπάρχοντα.
https://www.pronews.gr/