25.6.18

Τι συνέβη στον πρώτο λευκό δρόμο της Αθήνας - Πώς έγινε, πώς «χάλασε» και πότε θα επανέλθει Πηγή: www.lifo.gr



Ο ενθουσιασμός για τον πρώτο λευκό δρόμο της Αθήνας δεν κράτησε πολύ καθώς το έργο υπέστη ζημιές. Όποιος περάσει σήμερα το πρωί από το σημείο δεν θα αναγνωρίσει τις χθεσινές εικόνες...

  Η τοποθέτηση της αντανακλαστικής επίστρωσης ασφάλτου Coolseal έγινε την Κυριακή, στην οδό Βορέου με στόχο να συμβάλλει στη μείωση των υψηλών θερμοκρασιών και τη βελτίωση των κλιματολογικών συνθηκών.   Η τοποθέτηση έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας εξαιτίας των ιδιαίτερων προδιαγραφών του υλικού, ώστε να διασφαλιστεί η άρτια σταθεροποιήσή του. 


Χθες, η πρώτο φωτογραφία μετά την ολοκλήρωση της καινοτομίας (ΕUROKINISSI)

  Χθες, η πρώτο φωτογραφία μετά την ολοκλήρωση της καινοτομίας (ΕUROKINISSI)   Ωστόσο για να μπορέσει να σταθεροποιηθεί το υλικό απαιτούνταν μια 24ωρη στεγανοποίηση.
 Ο καιρός όμως δεν βοήθησε, αν και η αλήθεια είναι πως από την Παρασκευή ήταν γνωστό πως έρχονται βροχές και καταιγίδες, οπότε δεν μπορεί να θεωρηθεί αιφνιδιασμός.   
Το LIFO επικοινώνησε με την υπεύθυνη αντιδήμαρχο Δήμου, Ελένη Μυριβήλη, για το ζήτημα.   Όπως λέει η αντιδήμαρχος, την Κυριακή ο Δήμος ήταν σε συνεχή επικοινωνία με την ΕΜΥ που άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην βρέξει για 12 ώρες.   
Ερωτηθείσα για το εάν 12 ώρες θα ήταν αρκετές, δεδομένου ότι οι προδιαγραφές του υλικού απαιτούσαν 24 ώρες στεγνού οδοστρώματος και μηδενικής κυκλοφορίας μετά την εφαρμογή του, η κα Μυριβήλη μας απάντησε ότι οι υπεύθυνοι της εταιρείας Guard Top τους διαβεβαίωσαν πως «και 12 ώρες θα ήταν αρκετές», ακόμα και αν μετά έπιανε ψιλόβροχο.
  
 «Αν είχαμε μία ήπια βροχή μετά, όπως ήταν πιθανό, δεν θα είχαμε πρόβλημα», μας είπε η αντιδήμαρχος, αλλά τελικά οι χειρότερες προβλέψεις επιβεβαιώθηκαν, η βροχή έπεσε πολύ πριν τις απαραίτητες 12 ώρες από την εφαρμογή του Cool Seal, αυτοκίνητα πέρασαν από τον δρόμο και το υλικό παρασύρθηκε από το νερό.   
Και σήμερα ιδού τα αποτελέσματα: 



    «Η αστάθεια του καιρού, αυτή η βροχή, μας έχει δημιουργήσει πρόβλημα. Το ξέραμε ότι ήταν ρίσκο. 
Αλλά με τους ανθρώπους της Guard Top που είναι στην Αθήνα αποφασίσαμε να το τολμίσουμε. Κανονικά πρέπει να μείνει 24 ώρες στεγνό. Θα το φτιάξουμε, με νέα εφαρμογή, μόλις σταθεροποιηθεί ο καιρός! Έχουμε υλικό, τεχνογνωσία και καθοδήγηση», έγραψε στο facebook η κα Μυριβήλη.   Ήταν απολύτως απαραίτητο να γίνει την Κυριακή; 

  Όπως τελικά παραδέχτηκε η αντιδήμαρχος Πρασίνου, υπήρχε πίεση χρόνου από την εταιρεία Guard Top, καθώς οι απεσταλμένοι της είχαν έρθει για περιορισμένο χρονικό διάστημα ώστε να κάνουν επίδειξη της εφαρμογής του Cool Seal.   «Απλώς πειραματιστήκαμε.

 Το υλικό μας είχε δοθεί δωρεάν. Μας έχει περισσέψει αρκετό και εξάλλου είναι πρόθυμοι να μας στείλουν επιπλέον», μας είπε η κα Μυριβήλη.  
 Η αντιδήμαρχος διαβεβαιώνει πως το αντανακλαστικό υλικό θα επιστρωθεί εκ νέου μόλις ο καιρός σταθεροποιηθεί και, αν τα αποτελέσματα είναι τα αναμενόμενα, θα δοκιμαστεί σε δύο ακόμα γειτονιές της Αθήνας με διαφορετικές συνθήκες - μία με μικρή κυκλοφορία και μία μεγαλύτερης κίνησης, στην τέταρτη κοινότητα της Αθήνας.  
 Αν και για την ώρα δεν έχει αποφασιστεί ποιοι δρόμοι θα επιστρωθούν, η κα Μυριβήλη μας αποκαλύπτει πως στη μία περίπτωση, ο δρόμος που θα στρωθεί θα είναι ανάμεσα στην Ακαδημία Πλάτωνος και την πλατεία Αγίου Γεωργίου και ο άλλος έξω από τον σταθμό του μετρό στα Σεπόλια. 
(ΕUROKINISSI)


  (ΕUROKINISSI)  
 Το κόστος ανά χιλιόμετρο δεν είναι ακόμα γνωστό καθώς για την ώρα το πρόγραμμα βρίσκεται σε επίπεδο αρχικών δοκιμών στην πρωτεύουσα και δεν έχει γίνει κάποια συγκεκριμένη προσφορά από την εταιρεία.   Στο Λος Άντζελες πάντως το υλικό έχει δοκιμαστεί επιτυχώς σε 15 διαφορετικές περιοχές με τη θερμοκρασία σε επίπεδο οδοστρώματος να μειώνεται θεαματικά κατά 8 ή και 10 βαθμούς Κελσίου.  
 Στην Αθήνα, οι μετρήσεις τόσο σε επίπεδο εδάφους όσο και ύψος 1,5-2 μέτρων θα διαρκέσουν περίπου τρία χρόνια, λέει η αντιδήμαρχος, ούτως ώστε η όποια απόφαση να ληφθεί σε βάθος χρόνου και με βάσει όλα δεδομένα αναφορικά με την συμπεριφορά και την αντοχή του υλικού κάτω από τις διαφορετικές συνθήκες σε δρόμους της Αθήνας. 
  Όπως εξηγεί η κα Μυριβήλη, ανεξαρτήτως της επιτυχίας των δοκιμών του Cool Seal, ο Δήμος σχεδιάζει μία σειρά «φυσικών δράσεων» για την βελτίωση του μικροκλίματος στις γειτονιές της Αθήνας, με παράλληλη φύτευση δέντρων και αναρριχητικών φυτών. 

Πηγή: www.lifo.gr