*

25.2.18

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Ναύαρχος ζητάει λύση εδώ και τώρα!



Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Ναύαρχος ζητάει λύση εδώ και τώρα! Δεν μπορεί να ψηφίζονται διαρκώς τροπολογίες για την «ολοκλήρωση» εργασιών των υποβρυχίων!









Γράφει ο Παναγιώτης Παστουσέας ΠΝ 
Αντιναύαρχος ε.α , Επίτιμος Υπαρχηγός ΓΕΝ

Το μεγαλύτερο Ναυπηγείο της Μεσόγειου  στο οποίο κατασκευάσθηκαν Φρεγάτες, Πυραυλάκατοι, Κανονιοφόροι, Υποβρύχια καθώς και εμπορικά πλοία, με  την τεράστια μόνιμη δεξαμενή στην οποία μπορεί να φιλοξενήσει σούπερ τάνκερ, είναι στην εντατική.

Το  2009 η ιδιοκτήτρια εταιρία ThyssenKrupp  ανακοινώνει  την πρόθεσή της να αποχωρήσει. Το ναυπηγείο απειλείται  με κλείσιμο, μετά  το πρόστιμό (σήμερα ανέρχεται στα  539 εκατ. ευρώ ) από την Κομισιόν το 2008 για  παράνομες κρατικές επιχορηγήσεις ,  που είχε λάβει  την δεκαετία το 90.

Η Ελλάδα  τότε  έρχεται   σε συμφωνία  με την  Κομισιόν  και το ναυπηγείο χωρίστηκε σε στρατιωτικό και εμπορικό, Το στρατιωτικό δεν θα μπορούσε να πάρει εμπορικές εργασίες μέχρι το 2025 και το εμπορικό,  θα έπρεπε να βγει στον πλειστηριασμό.



Τελικά, το 2010  το ναυπηγείο περνά στην  Privinvest του Ισκαντάρ Σάφα (με συμμετοχή της ThyssenKrupp) . Στόχος του ήταν  να κατασκευάσει τα ελληνικά υποβρύχια, αλλά, όπως ισχυρίζεται, να πάρει παραγγελίες και για πολεμικά πλοία από το εξωτερικό.

Η Ελλάδα στέλνει ερώτημα στην Κομισιόν, για το αν είναι δυνατόν να κατασκευάσει το στρατιωτικό τμήμα πολεμικά πλοία τρίτων χωρών και η απάντηση από τον επίτροπο είναι αρνητική. Η πλευρά Σάφα θεωρεί ότι το ελληνικό Δημόσιο τον εμπαίζει και έτσι  αρχίζει η δικαστική περιπέτεια ανάμεσα στο Ελληνικό δημόσιο και τον Σαφα.

 Το Πολεμικό Ναυτικό  το 2012 με το Ναυπηγείο  εκτός λειτουργίας  και με την σύμφωνη γνώμη του Σαφα αναλαμβάνει την  λειτουργία του στρατιωτικού  μέρους του Ναυπηγείου και την ολοκλήρωση του προγράμματος , που είχε βαλτώσει, για την παραλαβή των Υποβρυχίων (τ.2014  ΠΙΠΙΝΟΣ –ΜΑΤΡΟΖΟΣ –ΚΑΤΣΩΝΗΣ  και  ΩΚΕΑΝΟΣ)  και στην ουσία αναλαμβάνει όλο το ναυπηγείο και το προσωπικό  του .



 Είναι γεγονός ότι τα Υ/Β έχουν ήδη  παραληφθεί και ενταχθεί στο ΠΝ. Για αυτό, πραγματικά,  πρέπει να  είμαστε υπερήφανοι και ευτυχείς αφού κερδίσαμε  μια υπόθεση που την θεωρούσαμε χαμένη  και μέσα  στην  οικονομική κρίση και τις παρούσες γεωπολιτικές συνθήκες της περιοχής μας, θωρακίσαμε την χώρα μας  με υπερσύγχρονο  οπλοστάσιο.

Όμως   δεν είναι  δυνατόν να συνεχίζεται  η αγωνία των εργαζομένων  δίνοντας παρατάσεις κάθε χρόνο , με συνεχείς  τροπολογίες  ( 15 εκατ. το 2016, 19 εκατ. 2017,και υπό κατάθεση  18,8 εκατ. το 2018)   για την «ολοκλήρωση» εργασιών των Υ/Β.

 Η πραγματικότητα είναι ότι  τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι στην εντατική, κρατιούνται  ανοικτά  με μηχανική υποστήριξη

Η κυβέρνηση πρέπει να δώσει λύση τώρα!

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν πρέπει να συρθούν  στην πτώχευση
Αποτελούν σημαντικό κομμάτι της Ναυτικής μας Ισχύος και της Αμυντικής μας Βιομηχανίας
Δίνουν δουλειά σε 900 περίπου εργαζόμενους με μεγάλες ικανότητες και τεχνογνωσία
armyvoice.gr