18.12.17

Νομοσχέδιο Σκούπα με 74 προαπαιτούμενα




Νομοθετικός μαραθώνιος για την κυβέρνηση που πρέπει να κλείσει δεκάδες προαπαιτούμενα με βάση τις δεσμεύσεις της και την αυστηρή και στενή εποπτεία των θεσμών για την ολοκλήρωση των νομοθετικών ρυθμίσεων.Το πλέον ακανθώδες θέμα για την κυβέρνηση, τους Θεσμούς και κυρίως τις τράπεζες είναι οι πλειστηριασμοί
Η κορωνίδα της κυβερνητικής υπερπροσπάθειας αποτελεί ένα νομοσχέδιο-σκούπα, που συντάσσεται ήδη και θα κατατεθεί στη Βουλή το αργότερο αμέσως μετά τις γιορτές, ώστε στις 11 Ιανουαρίου που συνεδριάζει το Euroworking Group να έχουν προχωρήσει τα 70-75 εκκρεμή προαπαιτούμενα.

Το πλέον ακανθώδες θέμα για την κυβέρνηση, τους Θεσμούς και κυρίως τις τράπεζες είναι οι πλειστηριασμοί. Οι παρεμβάσεις δεν έχουν αποδώσει ακόμη τα αναμενόμενα και οι τράπεζες «κατεβάζουν τα μολύβια» στο «διαγώνισμα» των stress tests.

Κάποιες διατάξεις έχουν ήδη οδεύσει προς τη Βουλή, μέσω προϋπολογισμού, που είναι ο πρώτος με πρωτογενή πλεονάσματα στο 3,5% του ΑΕΠ (7 δισ. ευρώ). 



Όσον αφορά το υπόλοιπο εφαρμοστικό έργο, κατ' ανάγκη θα πρέπει να κατατεθούν διατάξεις και κάποιες εξ αυτών να ψηφιστούν πριν αλλάξει ο χρόνος. Και παράλληλα πρέπει να γίνουν πολλά σε εφαρμοστικό επίπεδο εκτός Βουλής, μέσω υπουργικών αποφάσεων, διαταγμάτων, εγκυκλίων και άλλων πράξεων.
Πριν αλλάξει ο χρόνος η κυβέρνηση συμφώνησε να έρθουν οι παρεμβάσεις για την ταχύτερη αδειοδότηση επιχειρήσεων και για την εφαρμογή του νόμου περί καλύτερης νομοθέτησης
Για λογιστικούς λόγους η μεταφορά των ΔΕΚΟ που δεν είναι προς πώληση απευθείας στο «Υπερταμείο» ορίζεται για τις 31 Δεκεμβρίου, ενώ εντός του Δεκεμβρίου έχουν προαναγγελθεί και οι εφαρμοστικές διατάξεις για τα νέα οικογενειακά επιδόματα. 

Πριν αλλάξει ο χρόνος η κυβέρνηση συμφώνησε να έρθουν οι παρεμβάσεις για την ταχύτερη αδειοδότηση επιχειρήσεων και για την εφαρμογή του νόμου περί καλύτερης νομοθέτησης. 
Δεσμεύσεις υπάρχουν επίσης για την πληρωμή εκκρεμών συνταξιοδοτήσεων, για τις φορολογικές διασταυρώσεις αλλά και για σειρά παρεμβάσεων στον τομέα της ενέργειας, του περιβάλλοντος και άλλων κλάδων.

Παράλληλα, θα πρέπει να έρθει και η τροπολογία για το εργασιακό, οι παρεμβάσεις στις Ιδιωτικοποιήσεις, στη Δικαιοσύνη, στις Τράπεζες, στην Υγεία, στις λίστες του ΟΟΣΑ, στα κλειστά επαγγέλματα και όχι μόνο. Και παράλληλα τρέχουν το μεγάλο μέτωπο στην ΔΕΗ.

Τα 9 προαπαιτούμενα για να κλείσει η γ΄ αξιολόγηση στο Δημόσιο

Εννέα υποχρεώσεις έχει αναλάβει η κυβέρνηση για το Δημόσιο προκειμένου να κλείσει η γ΄ αξιολόγηση του προγράμματος προσαρμογής. Οι τέσσερις εκ των μνημονιακών υποχρεώσεων της κυβέρνησης στο Δημόσιο προϋποθέτουν νομοθετική πρωτοβουλία, ενώ οι άλλες πέντε απλή εφαρμογή ήδη ψηφισμένων διατάξεων. 
Οι βασικοί τομείς της δράσης είναι η επιλογή νέων στελεχών στο Δημόσιο με μη –κομματικά κριτήρια, η ολοκλήρωση των νέων περιγραμμάτων θέσεων στα Υπουργεία και στους δημοσίους φορείς, αλλά και τα επιδόματα ορισμένων κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων
Οι βασικοί τομείς της δράσης είναι η επιλογή νέων στελεχών στο Δημόσιο με μη –κομματικά κριτήρια, η ολοκλήρωση των νέων περιγραμμάτων θέσεων στα Υπουργεία και στους δημοσίους φορείς, αλλά και τα επιδόματα ορισμένων κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων. 

Συγκεκριμένα, τα σχετικά προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της επόμενης δόσης σε ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση είναι τα εξής: 

1) Ολοκλήρωση των γενικών και ειδικών περιγραμμάτων των θέσεων εργασίας από όλα τα υπουργεία και γενικότερα τους φορείς του Δημοσίου (σ.σ. εφαρμογή ήδη ψηφισμένης διάταξης)

2) Προκήρυξη των θέσεων για τους διοικητικούς και αναπληρωτές διοικητικούς και τομεακούς γραμματείς (σ.σ. εφαρμογή ήδη ψηφισμένης διάταξης)

3) Διορισμός των γενικών διευθυντών διοικητικού και οικονομικού (σ.σ. εφαρμογή ψηφισμένης διάταξης)

4) Προκήρυξη των θέσεων για τους θεματικούς γενικούς διευθυντές, δηλαδή για τους γενικούς διευθυντές κάθε υπουργείου ανάλογα με τα ιδιαίτερα αντικείμενά τους (σ..σ εφαρμογή διάταξης) 

5) Τροποποίηση του νόμου 4369/2016 έτσι ώστε να τεθεί χρονικό όριο 3 μηνών για τις διαδικασίες διορισμού όλων των γενικών διευθυντών, διευθυντών και επικεφαλής τμημάτων (σ.σ. νομοθετική πρωτοβουλία)

6) Τροποποίηση του νόμου 4369/2016 έτσι ώστε να διασφαλισθεί πως οι σημερινοί γενικοί διευθυντές θα αφήσουν τα καθήκοντά τους το αργότερο σε 3 μήνες μετά την κάλυψη των θέσεων τους από τους νέους γενικούς διευθυντές (σ.σ. νομοθετική πρωτοβουλία)

7) Ολοκλήρωση της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων (σ.σ. εφαρμογή ψηφισμένου νόμου)

8) Εξορθολογισμός των επιδομάτων για την επικίνδυνη και ανθυγιεινή εργασία (σ.σ. νομοθετική πρωτοβουλία)

9) Τροποποίηση του άρθρου 32 του νόμου 4483/2017 για τις παροχές σε σίτιση και στέγαση σε μακρινές και νησιωτικές περιοχές για δασκάλους με προσωρινές συμβάσεις, για κρίσιμα επαγγέλματα, αλλά και προσωπικό έκτακτης ανάγκης (σ.σ. χρειάζεται νομοθετική πρωτοβουλία). 

Ξέχασαν τις εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις και τώρα… τρέχουν 
Με εντατικό ρυθμό επιχειρούν στο υπουργείο Εργασίας και το ΕΤΕΑΝ να αποδώσουν περίπου 3.500 επικουρικές συντάξεις που εκκρεμούν πολύ μεγάλο διάστημα και για το οποίο οι προβλέψεις του συμπληρωματικού μνημονίου και της αξιολόγησης είναι σαφείς.

Συγκεκριμένα, στο Μνημόνιο προβλέπεται πως προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της γ΄ αξιολόγησης του τρέχοντος Προγράμματος Προσαρμογής είναι ο υπολογισμός και η καταβολή 3.500 επικουρικών συντάξεων από το απόθεμα των περίπου 115.000 αιτήσεων, η ικανοποίηση των οποίων εκκρεμεί εδώ και σχεδόν τρία χρόνια και συγκεκριμένα από την 1.1.2015 κι έπειτα. 
Στην συμφωνία κυβέρνησης – θεσμών ορίζεται ουσιαστικά πως θα πρέπει να έχει γίνει καταβολή επιπλέον 13.800 νέων επικουρικών συντάξεων έως το Μάιο του 2018
Το υπουργείο Εργασίας άργησε χαρακτηριστικά να εκδώσει τη σχετική εγκύκλιο υπολογισμού τους και οι υπηρεσίες του ΕΤΕΑΝ παρέμειναν με «δεμένα χέρια». 
Στην ίδια συμφωνία κυβέρνησης – θεσμών ορίζεται ουσιαστικά πως θα πρέπει να έχει γίνει καταβολή επιπλέον 13.800 νέων επικουρικών συντάξεων έως το Μάιο του 2018.

Ο επικουρικός κλάδος του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ) δεν δικαιούται τίποτα από την ειδική χρηματοδότηση, όπως συμβαίνει με τον κλάδο εφάπαξ του ίδιου ταμείου, αλλά και τον ΕΦΚΑ για την εξόφληση εκκρεμών εφάπαξ και κύριων συντάξεων αντίστοιχα.

Έτσι ο επικουρικός κλάδος του ΕΤΕΑΕΠ πρέπει να επιτύχει τον παραπάνω διπλό μνημονιακό στόχο εξόφλησης εκκρεμών επικουρικών συντάξεων (3.500 έως τον Δεκέμβριο 2018 και επιπλέον 13.800 μεταξύ Ιανουαρίου – Μαΐου 2018) με αποκλειστικά δικά του έσοδα, δηλαδή χωρίς καμία στήριξη από τον κρατικό προϋπολογισμό. 
Τα κεφάλαια αυτά μπορούν λοιπόν να προέλθουν μόνο από ασφαλιστικές εισφορές και την αξιοποίηση της περιουσίας του.
πηγη: zougla