16.11.17

Παραβιάσεις και υποψία προπαγάνδας

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη


Πριν από δεκαπέντε περίπου μέρες (συγκεκριμένα στις 30 Οκτωβρίου) συνέβη κάτι το ασυνήθιστο: Το ΓΕΑ έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία παρουσιάστηκε έξαρση της προκλητικότητας της τουρκικής πολεμικής Αεροπορίας το 2017.


Όπως αναφέρθηκε, σε σχέση με πέρυσι τριπλασιάσθηκαν οι οπλισμένοι τουρκικοί σχηματισμοί που εισήλθαν στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσουν σχέδιο πτήσεως και διπλασιάσθηκαν οι εμπλοκές με τα ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη που έσπευσαν να τους αναχαιτίσουν.
Έτσι, το 2017 και μέχρι τις 22 Οκτωβρίου είχαν εισέλθει 1.147 τουρκικά αεροσκάφη και είχαν καταγραφεί 944 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που εξελίχθηκαν σε 2.847 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου. Οι οπλισμένοι σχηματισμοί ήταν 237 οι εμπλοκές που σημειώθηκαν με τα ελληνικά αεροσκάφη 167, και καταγράφηκαν 36 πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά νησιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το 2016 είχαν εισέλθει 1.016 τουρκικά αεροσκάφη, είχαν καταγραφεί 902 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που είχαν εξελιχθεί σε 1.671 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου. Οι οπλισμένοι σχηματισμοί ήταν 86, είχαν σημειωθεί 68 εμπλοκές και είχαν καταγραφεί 57 πτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά.
Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, τo 2014 εισήλθαν 1.269 τουρκικά αεροσκάφη. Είχαν καταγραφεί 801 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που εξελίχθηκαν σε 2.241 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου. Οι οπλισμένοι σχηματισμοί ήταν 145, είχαν σημειωθεί 8 εμπλοκές και είχαν καταγραφεί 14 πτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά. To 1987 εισήλθαν 1.216 τουρκικά αεροσκάφη. Είχαν καταγραφεί 682 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που εξελίχθηκαν σε 461 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου. Οι οπλισμένοι σχηματισμοί ήταν 39, είχαν σημειωθεί 78 εμπλοκές και είχαν καταγραφεί 43 πτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2003, 4.453 τουρκικά αεροσκάφη είχαν εισέλθει στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσουν σχέδια πτήσεως. Είχαν καταγραφεί 1.891 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που εξελίχθηκαν σε 3.938 παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου. Οι οπλισμένοι τουρκικοί σχηματισμοί ήταν 970. Σε 1.032 περιπτώσεις, η διαδικασία αναχαίτισής τους από ελληνικά μαχητικά είχε εξελιχθεί σε εμπλοκή. Καταγράφηκαν 88 πτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά νησιά.
Τι προκύπτει από όλα αυτά; Ότι προφανώς πάνω κάτω η κατάσταση είναι η ίδια εδώ και πολλά χρόνια και δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε τη μια χρονιά με την άλλη, καθώς άλλοτε είναι περισσότερα τα τουρκικά αεροσκάφη που εισέρχονται, άλλοτε είναι περισσότερες οι παραβάσεις, άλλοτε οι παραβιάσεις, άλλοτε οι εμπλοκές, άλλοτε τα οπλισμένα και ούτω καθεξής.
Ας αφήσουμε που από τα στοιχεία προκύπτει πως η χειρότερη χρονιά ήταν το 2003.
Επομένως, σε μια στιγμή που συζητούνται εξοπλιστικά ζητήματα – και υπάρχουν διαφωνίες ως προς τον τρόπο (μέσω Τραμπ) ανακοίνωσης αναβαθμίσεων και τα λοιπά – όταν δηλαδή τέτοιου είδους δημοσιοποιήσεις στοιχείων δεν γίνονται σε ουδέτερο πολιτικά χρόνο, όπως και να το κάνουμε υπάρχει υποψία προπαγάνδας.
Οπότε, καλύτερα αυτή τη δουλειά να την αναλάβει προσωπικώς ο «πολέμαρχος» Καμμένος και όχι το ΓΕΑ…