11.11.17

Το κατά Γαβρόγλου πορτρέτο του καλού πρύτανη

Με όποιο δάσκαλο καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις Juan

__Να μην καλεί την Αστυνομία - Η αριστεία είναι μια κακιά λέξη- Λέξη για το γεγονός ότι τα ΑΕΙ έχουν μετατραπεί σε άντρα ανομίας και παραβατικότητας  

Το πορτρέτο του καλού πρύτανη έφτιαξε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλουαπευθυνόμενος στον πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αχιλλέα Ζαπράνη. Ο κ. Γαβρόγλου στον «επτάλογό» του λέει τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνει ο πρύτανης συμπεριφερόμενος στους πρυτάνεις όπως ο δάσκαλος στους μαθητές. Στον «επτάλογο του καλού πρύτανη» ο κ. Γαβρόγλου συντηρεί -αν δεν προστατεύει- την ανομία στους χώρους του πανεπιστημίου λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν πρέπει να καλούν κάθε λίγο την Αστυνομία, ενώ επαναφέρει το θέμα της απέχθειας στην αριστεία. 


Τα πανεπιστήμια, όπως καταγγέλλουν οι πρυτάνεις με το άσυλο που επανέφερε ο κ. Γαβρόγλου, αντί για χώροι με σκοπό την ανεμπόδιστη πρόσβαση στην επιστημονική γνώση και την έρευνα μετατράπηκαν σε άσυλο ναρκομανών ενώ απαγορεύεται η πρόσβαση της Αστυνομίας, όταν σε άλλες χώρες το πανεπιστημιακό  άσυλο έχει την έννοια της ελευθερίας των ιδεών. Το άσυλο, όπως επισημαίνουν, πρέπει να είναι χώρος ελεύθερης έκφρασης και όχι χώρος προστασίας κακοποιών στοιχείων  σε βάρος της έρευνας, χώρος όπου «χτίζονται» καθηγητές. Τα πανεπιστήμια μετατρέπονται σε στέκια τοξικομανών, όπως στην περίπτωση του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που επειδή συνορεύει με το Πεδίον του Αρεως έχει γίνει πύλη από το πάρκο. 
Τη στοχοποίησή του καταγγέλλει στο «ΘΕΜΑ»  ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αχιλλέας Ζαπράνης μετά την ανακοίνωση του κ. Γαβρόγλου, στην οποία, μεταξύ άλλων, αποκαλεί «αρλουμπολογία» τον όρκο των φοιτητών στο πανεπιστήμιο που μετέφρασε ο κ. Ζαπράνης από τον αντίστοιχο για το καλωσόρισμα των φοιτητών στο Χάρβαρντ.  
Ο κ. Ζαπράνης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να καταφύγει στη Δικαιοσύνη, ενώ δηλώνει: «Αισθάνομαι στοχοποιημένος από τον πολιτικό μου προϊστάμενο υπουργό Κώστα Γαβρόγλου».  
Από την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας εναντίον του πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ο τελευταίος αισθάνεται έρμαιο, όπως λέει χαρακτηριστικά, «στις ορέξεις του καθενός που μπορεί να θέλει να τον αντιμετωπίζει κατά το δοκούν».  
«Αισθάνομαι θιγμένος και θυμωμένος», τονίζει ο πανεπιστημιακός που δέχτηκε τα πυρά του υπουργού, ενώ δεν είναι η πρώτη φορά που δέχεται απειλές, αφού στη Θεσσαλονίκη πριν από δύο εβδομάδες κυκλοφόρησε αφίσα που τον απεικόνιζε σαν καρικατούρα του Χίτλερ.
Ο κ. Ζαπράνης εξηγεί ότι μετέφρασε τον όρκο του Χάρβαρντ προκειμένου να αισθανθούν πιο οικεία οι φοιτητές στο πανεπιστήμιο, ενώ ο κ. Γαβρόγλου, όπως φαίνεται στο βιογραφικό του, έχει διδάξει σε αυτό. 

Το κείμενο του όρκου που μοιράζεται στους πρωτοετείς φοιτητές και προκάλεσε τη σκληρή αντίδραση του υπουργού Παιδείας αναφέρει τα εξής: «Εμείς οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθώς ξεκινάμε τις σπουδές μας, διαβεβαιώνουμε ότι θα συνδράμουμε στη γνώση, θα διατηρήσουμε τις αξίες του πανεπιστημίου και θα υιοθετήσουμε τη νοοτροπία της αριστείας μέσα από τη μελέτη και την έρευνα. Εμείς οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας διαβεβαιώνουμε ότι θα φροντίσουμε να δρούμε μέσα και έξω από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας με αξιοπρέπεια, ήθος και θα συμβάλουμε στη διατήρηση ενός περιβάλλοντος ποιότητας, ελευθερίας, δημοκρατίας, αξιοκρατίας και προσωπικής ανάπτυξης».
Ο κ. Γαβρόγλου στην ανακοίνωσή του για τον πρύτανη Αχιλλέα Ζαπράνη, του προτείνει να διαβάσει ενώπιον των φοιτητών το εξής κείμενο:


«Πρώτον: Δεν θα χρησιμοποιώ εμπρηστικές εκφράσεις στις συνεντεύξεις μου, μιας και η ελληνική γλώσσα διαθέτει λεξικό πλούτο ώστε να μπορώ να εκφράζομαι με ευπρέπεια.

Δεύτερον: Δεν θα στέλνω επιστολές στους συναδέλφους μου πρυτάνεις που με γελοιοποιούν, μιας και η αυτογελοιοποίησή μου αντανακλάται και στο Πανεπιστήμιό μου.

Τρίτον: Δεν θα διδάσκω σε εννέα μεταπτυχιακά, μιας και δεν είναι σωστό να διπλασιάζω τον μισθό μου σε βάρος νέων επιστημόνων.

Τέταρτον: Δεν θα απειλώ ότι θα κλείσω τα μεταπτυχιακά προγράμματα, μιας και η ίδρυση και λειτουργία τους δεν εξαρτάται από εμένα προσωπικά, αλλά είναι αποτέλεσμα συλλογικών διαδικασιών.

Πέμπτον: Δεν θα καλώ κάθε λίγο την Αστυνομία στο Πανεπιστήμιο, μιας και η Δημοκρατία παρέχει πολλούς τρόπους να επιλύει διαφορές.

Εκτον: Και τέλος, δεν θα ζητήσω από τους φοιτητές και φοιτήτριες να διαβάζουν κείμενα που τους στέλνω, μιας και η αρλουμπολογία πρέπει να έχει όρια.

Εβδομον: Ως προς την πρόταση του αντιπρύτανη κ. Σαρτζετάκη, να επιβληθούν τέλη εγγραφής στους φοιτητές του ΠΑΜΑΚ, η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι μόνο μία: Αυτά, κύριε αντιπρύτανη, όταν ανοίξετε δικό σας μαγαζί».
             

Πύλη από το Πεδίον του Αρεως το ΟΠΑ 


Εν τω μεταξύ, η Σύγκλητος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) έβαλε συμβολικό λουκέτο στο Ιδρυμα χαρακτηρίζοντας «άκρως ανησυχητική και επικίνδυνη κατάσταση που διαμορφώνεται εξαιτίας της πολυπληθούς, συνεχώς αυξανόμενης και ανεξέλεγκτης παρουσίας τοξικοεξαρτημένων ατόμων στους χώρους του Ιδρύματος». Συγκεκριμένα, τη διακοπή της εκπαιδευτικής λειτουργίας του πανεπιστημίου, από τις 11 το πρωί έως και τις 3 το μεσημέρι της περασμένης Τετάρτης, αποφάσισε η Σύγκλητος του ΟΠΑ, με σκοπό «να ακουστεί από την Πολιτεία και την κοινωνία η κραυγή αγωνίας των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας για την κατάσταση που αντιμετωπίζει το ίδρυμα». Η Σύγκλητος επίσης υπογραμμίζει: «Τα τοξικοεξαρτημένα αυτά άτομα προέρχονται κατά κανόνα από το παρακείμενο πάρκο του Πεδίου του Αρεως, που αποτελεί τόπο συνάθροισής τους, εισέρχονται ανεμπόδιστα στους χώρους του ιδρύματος και κάνουν χρήση ναρκωτικών με σύριγγες στους χώρους του πανεπιστημίου (τουαλέτες, διαδρόμους, σκάλες, ακόμα και αίθουσες διδασκαλίας), μετά δε τη χρήση βρίσκονται σε άθλια κατάσταση και κινδυνεύει η ίδια τους η ζωή. Η καθημερινή πλέον παρουσία των τοξικοεξαρτημένων ατόμων στο ίδρυμα δημιουργεί αυξημένους κινδύνους για την υγεία των μελών της κοινότητας».

 Επιπλέον, τα άτομα αυτά συχνά παρουσιάζουν επιθετική συμπεριφορά, επικίνδυνη για τη σωματική ακεραιότητα των φοιτητών και εργαζομένων του πανεπιστημίου.
 Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι οι φοιτητές αποθαρρύνονται να προσέρχονται στις αίθουσες διδασκαλίας, υπάρχει έντονο αίσθημα ανασφάλειας στους εργαζομένους, βλάπτεται η ακαδημαϊκή εικόνα και προσβάλλεται το κύρος του ιδρύματος, η λειτουργία του οποίου εν τέλει καθίσταται δυσχερής έως και αδύνατη υπό τις συνθήκες αυτές.

protothema