15.9.17

ΥΠΕΘΑ και ΥΠΡΟΠΟ γνώριζαν για τις μειώσεις του Νόμου Αχτσιόγλου


Νόμος Αχτσιόγλου: Οι μειώσεις στους μισθούς στρατιωτικών και ΣΑ δεν εξέπληξαν το ΥΠΕΘΑ και το ΥΠΡΟΠΟ. Γνώριζαν ότι η προσωπική διαφορά εξυπηρετούσε αυτό τον σκοπό!





Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΗΛΙΑΔΗ

Έκθετες απέναντι στα μάτια των στρατιωτικών είναι οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, καθώς γνώριζαν ουσιαστικά ότι υιοθετώντας την προσωπική διαφορά στα ειδικά μισθολόγια, ανοίγουν την πύλη για μειώσεις στους μισθούς των στελεχών.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, απαντώντας σε Κοινοβουλευτικό έλεγχο στις 7 Σεπτεμβρίου 2017 στον πρώην υφυπουργό Θανάση Δαβάκη είχε πει χαρακτηριστικά για την προσωπική διαφορά:

 Οι εισφορές των μετόχων δεν θα υπολογίζονται επί της προσωπικής διαφοράς του άρθρου 155 του N.4472/2017, καθόσον αυτή έχει ορισμένη διάρκεια, ήτοι δεν αποτελεί σταθερή παράμετρο του νέου μισθολογίου των στελεχών των Ε.Δ. και ως εκ τούτου δεν μπορεί να υπόκειται σε κράτηση εισφορών για την προοδευτική, αναπτυσσόμενη και διαρκώς εξελισσόμενη μετοχική (ασφαλιστική) σχέση των μισθοδοτούμενων στελεχών με τα Ταμεία των Ε.Δ.



Στρατιωτικοί και Σώματα Ασφαλείας είχαν προειδοποιήσει

Τόσο τα Σώματα Ασφαλείας όσο και η Ομοσπονδία των Στρατιωτικών ΠΟΜΕΝΣ (πλην του εκπροσώπου της ΠΟΕΣ και συμβούλου του ΥΕΘΑ κ. Τσουκαράκη), είχαν ζητήσει από το βήμα της Βουλής την απόσυρση του νομοσχεδίου και την έναρξη διαβούλευσης με την κυβέρνηση, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για τα νέα ειδικά μισθολόγια.

Παράλληλα ζητούσαν επίμονα την εφαρμογή των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας.


Ο πρόεδρος της ΠΟΑΣΥ Γρηγόρης Γερακαράκος το είχε επισημάνει κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή, όταν οι κοινωνικοί φορείς είχαν κληθεί να σχολιάσουν το νομοσχέδιο.

Αλλά κι ο  πρόεδρος της ΠΟΜΕΝΣ Δημήτρης Ρώτας στην ομιλία του είχε ζητήσει κι αυτός την απόσυρση του νομοσχεδίου και διαβούλευση.

Οι Ομοσπονδίες των Σωμάτων Ασφαλείας που εκπροσωπούν χιλιάδες ένστολους εργαζομένους είχαν μάλιστα απευθύνει γραπτή πρόσκληση στους υπουργούς, την επομένη της ψήφισης,  ζητώντας συνάντηση για να συζητήσουν:

α) τις διατάξεις του νέου ειδικού μισθολογίου Σωμάτων Ασφαλείας και Ενόπλων Δυνάμεων (ν.4472/2017),
β) την επανεξέταση των ασφαλιστικών εισφορών υπέρ των Ταμείων

Ωστόσο η προχειρότητα με την οποία η κυβέρνηση αντιμετώπισε το θέμα του νέου μισθολογίου είναι εμφανής. Μετά την ψήφιση (και όχι πριν) συγκροτήθηκε στις 21 Ιουνίου επιτροπή  στο ΥΠΕΘΑ με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τα Σώματα Ασφαλείας η οποία μέσα σε μια εβδομάδα θα έβγαζε πόρισμα στις 30 Ιουνίου 2017 για τις επιπτώσεις.



Τα μέλη της επιτροπής ήταν:

Ταξχος (Ο) Δρόσος Δημήτριος της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ(πρόεδρος),
Ασμχος (Ο) Ασκονίτου Λασκαρίνα της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ
Τχης (Ο) Κάππας Δημήτριος της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ
Σμχος(Ο) Σταθόπουλος Β. του ΓΕΑ
Ανπχος(Ο) Κουτσογιάννη Κ. ΠΝ του ΓΕΝ
Ανπχος (Ο) Παπαδάκης Σ. ΠΝ του ΓΕΝ
Ανχης (Ο) Γιαντσούλης Βασίλειος του ΓΕΣ
Λγος(Ο) Χλωρού Νατάσα του ΓΕΣ
Ανθσγος(Ε) Ξαγοράρη Λ. του ΓΕΑ
Α/Α΄Δολιανίτης Γεώργιος του Υπ.Εσωτερικών
Α/Β΄Πέτσια Ευσταθία–Ελένη του Υπ.Εσωτερικών
Επιπυραγός Μαγκλαρα Αναστασία του Υπ.Εσωτερικών
Επιπυραγός Κατσιαδα Αικατερίνη του Υπ.Εσωτερικών
Υ/Α΄Καραγκούνης Αλέξανδρος του Υπ.Εσωτερικών
Υποπλοίαρχος Λ.Σ. Κόπτση Αγγελική του Υπ.Ναυτιλίας
Επικελευστής Λ.Σ. Στυλιανού Νίκη του Υπ.Ναυτιλίας



Το περίεργο είναι ότι το πόρισμα αυτής της επιτροπής δεν δόθηκε ποτέ ούτε στους ενδιαφερόμενους, ούτε στη δημοσιότητα! Γεγονός που δημιουργεί υποψίες για το περιεχόμενό του.

Επιπλέον στο ΥΠΕΘΑ συγκροτήθηκε στις 4 Αυγούστου επιτροπή η οποία μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου 2017 θα έπρεπε να συντάξει σχέδιο νόμου και κανονιστικές πράξεις για τα νέα ποσοστά κρατήσεων και λοιπά θέματα που άπτονται της εφαρμογής των διατάξεων του νέου Μισθολογίου του ν.4472/2017.

Δηλαδή, τις ημέρες που ο νόμος Αχτσιόγλου έπαιρνε έγκριση από την κυβέρνηση και τους συναρμόδιος υπουργούς, για να πάει στην Βουλή. Σύμφωνα με την σχετική απόφαση η επιτροπή αποτελείται από τους: α. Ταξχο (Ο) Δρόσο Δημήτριο της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ, ως πρόεδρο β. Σμχο (Ο) Βερέμη Ιωάννη της ΔΑΕ/Γ3 γ. Ασμχο (Ο) Ασκονίτου Λασκαρίνα της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ δ. Πχη (Ο) Σούφη Ευάγγελο ΠΝ του ΓΕΝ/Ε3- V ε. Τχη (Ο) Κάππα Δημήτριο της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ στ. Τχη (ΝΟΜ) Καρανίκα Αθανάσιο του ΥΠΕΘΑ/ΓΝΠ ζ. Λγο (ΝΟΜ) Κόλτση Παρασκευή της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ η. Λγο (Ο) Δημητριάδη Σωτήριο του ΓΕΣ/ΔΟΙ


Η προσωπική διαφορά ήρθε για να καταργηθεί:

Η προφητική ομιλία






Ιδιαίτερα αποκαλυπτική ήταν η ομιλία του αντιπροέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων Βασίλη Πανταζή στην Ημερίδα που διοργάνωσε η ΠΟΜΕΝΣ.

Στην ανάλυση που έκανε για τα νέα ειδικά μισθολόγια ο κ. Πανταζής είπε προφητικά:

Θα υπάρχουν ή όχι κρατήσεις στην προσωπική διαφορά; Αν δεν υπάρχουν κρατήσεις, δεν θα μιλάμε και για συντάξιμες αποδοχές. Τόσο για την κύρια σύνταξη όσο και για τα επικουρικά.

Το μισθολόγιο αυτό δεν ήρθε για να λύσει πρόβλημα, αλλά δημιουργεί περαιτέρω προβλήματα, τα οποία σαφώς είναι αντισυνταγματικά.

Η προσωπική διαφορά θεσπίστηκε για να καταργηθεί. Είναι στην ευχέρεια της οποιαδήποτε κυβέρνησης εφόσον τα οικονομικά της δεν βγαίνουν, να την καταργήσει.


Αντιλαμβάνεστε ότι δεν είναι το ίδιο εύκολο να καταργήσει  βασικούς μισθούς, σε αντίθεση με μια προσωπική διαφορά που δεν σχετίζεται με κάτι.
____________________


ΔΙΑΒΑΣΤΕ:

Νόμος Αχτσιόγλου: Πόσα ευρώ μείωση θα δουν τα στελέχη στον μισθό τους:


Με τον ν.4488/13-9-2017 που δημοσιεύτηκε χθές, επέρχεται νέος αιφνιδιασμός στις τσέπες των ένστολων, λόγω της ρύθμισης που αναφέρεται στο άρθρο 3 αυτού, με τις οποίες επηρεάζονται οι συντάξιμες αποδοχές για όσους αμείβονται με τις διατάξεις του ν.4472/2017 (νέο ειδικό μισθολόγιο).

Και ενώ με το νέο συνταξιοδοτικό (ν.4387/2016 – Κατρούγκαλου) και την υπ’ αριθ. 142036/0092/19-12-2016 εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών διευκρινίζεται ότι, οι ασφαλιστικές εισφορές για τους νέους και παλαιούς ασφαλισμένους καταβάλλονταν ως ίσχυαν, με τον νόμο αυτόν επέρχονται αλλαγές και συγκεκριμένα:

Αυξάνονται από 01/01/2017 οι εισφορές για τους παλαιούς ασφαλισμένους (μέχρι την 31-12-1992), αφού πλέον θα διενεργούνται κρατήσεις επί του συνόλου των αποδοχών αυτών (πλην προσωπικής διαφοράς) και αυτό δεν αφορά μόνο την κύρια σύνταξη, αλλά και την επικουρική ασφάλιση, την εφάπαξ παροχή και την υγειονομική περίθαλψη.



Θεωρητικά αυτή η αύξηση των εισφορών, εκτός από το να γεμίζει τα ταμεία των εν λόγω ασφαλιστικών οργανισμών, θα έπρεπε να επιφέρει αύξηση των συντάξεων και λοιπόν παροχών.

Αυτό ισχύει μόνο στην περίπτωση της κύριας σύνταξης, καθόσον οι λοιποί ασφαλιστικοί οργανισμοί (Εφάπαξ, επικουρικοί κλπ) θα πρέπει να προσαρμόσουν τις παροχές τους αναλόγως και σε αντιστοιχία με τις αποδοχές που υπόκεινται σε εισφορά από 01/01/2017 και στο εξής.

Όμως στην δυσμενή οικονομική θέση που βρίσκονται πλέον οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.), δεν μπορεί να θεωρηθεί με τίποτα βέβαιο ότι θα αυξήσουν τις παροχές τους ανταποδοτικά, λόγω του ότι αυξήθηκαν οι εισφορές. Αντιθέτως πρέπει να αναμένουμε νέες περικοπές σε αυτές.

Τελικά, το αποτέλεσμα της αύξησης των εισφορών αυτών, θα είναι η μείωση του καθαρού μισθού που εισπράττει κάθε μήνα ο Εργαζόμενος στα Σώματα Ασφαλείας.

Μια μείωση που μπορεί να φτάσει  έως και 80 – 90  Euro τον μήνα (1.000 Euro τον χρόνο) θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Αύξηση δε των παροχών υγειονομικής περίθαλψης, λόγω της αύξησης της εισφοράς προς αυτής, θα πρέπει να θεωρηθεί ουτοπία!

Μειώνονται από 01/01/2017 οι εισφορές για τους νέους ασφαλισμένους (μετά την 1-1-1993), αφού πλέον δεν θα διενεργούνται κρατήσεις και επί του συνόλου των αποδοχών αυτών, αφού εξαιρείται η προσωπική διαφορά του ν.4472/2017 για την κύρια σύνταξη, την επικουρική ασφάλιση, την εφάπαξ παροχή και την υγειονομική περίθαλψη.

Η μείωση αυτή των συντάξιμων αποδοχών, θα επιφέρει απευθείας μείωση των συντάξεων των νέων ασφαλισμένων (μείωση μέσο όρου).

Η δε μείωση των κρατήσεων, δεν είναι σίγουρο ότι επί της ουσίας θα επιφέρει αύξηση των μηναίων αποδοχών τους, λόγω των αλληλεπιδράσεων που θα επέλθουν στην βάση υπολογισμού των  ασφαλιστέων αποδοχών των επιμέρους Ταμείων (Επικουρικών, προνοίας κλπ).

Για να υπάρχει η πραγματική εικόνα για όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να περιμένουμε τις σχετικές εγκυκλίους των συναρμόδιων Υπουργείων που θα διευκρινίζουν πολλά εκ των ανωτέρω θεμάτων, τις κινήσεις των ταμείων για την προσαρμογή των καταστατικών διατάξεων και παροχών στα νέα δεδομένα που απορρέουν από το νέο μισθολόγιο.

Εδώ, πρέπει σημειώσουμε ότι, το νέο μισθολόγιο και οι κρατήσεις που απορρέουν από αυτό, έχουν έναρξη εφαρμογής από 01/01/2017, με αποτέλεσμα όπως είναι αναμενόμενο, να υπάρξει αναδρομική αύξηση εισφορών από 01/01/2017.

Δηλαδή να κληθούν οι συνάδελφοι να καταβάλουν επιπλέον των μειώσεων που θα επέλθουν και αναδρομικές εισφορές, τόσο για κύρια σύνταξη , όσο και για τις επικουρική ασφάλιση, την εφάπαξ παροχή και την υγειονομική περίθαλψη.

Μιλάμε δηλαδή για πανωλεθρία!

Σε κάθε περίπτωση, την τελική εικόνα όλων των παραπάνω θα την έχουμε όταν καταβληθεί ο πρώτος μισθός με το νέο μισθολόγιο!


Για το Διοικητικό Συμβούλιο της  Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.

      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

armvoice.gr