11.5.17

Οι εχθροί της ενημέρωσης κατέστρεψαν τον Τύπο

Γράφει η Σοφία Βούλτεψη

Ως γνωστόν, ο κ. Τσίπρας έχει προτρέψει τους Έλληνες να μην διαβάζουν εφημερίδες για… να έχουν την υγειά τους!
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που πρόσφατα δόθηκαν στη δημοσιότητα από την ΕΛΣΤΑΤ, η επιθυμία του έχει γίνει πραγματικότητα – οπότε μπορεί να διασπείρει με μεγαλύτερη ευκολία τα ψέματά του, αφού αυτός είναι ο σκοπός όσων τα βάζουν με τον Τύπο και την Ενημέρωση.
Έτσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 2016 καταγράφηκε μείωση 15,9% στις συνολικές πωλήσεις των εφημερίδων, ενώ αύξηση (13,2%) παρουσιάζεται μόνον στις πωλήσεις των θρησκευτικών εφημερίδων.

Επίσης, μείωση 9% σημειώθηκε και στις συνολικές πωλήσεις των περιοδικών.
Μεταξύ του 2016 (συνολικές πωλήσεις 71.641.595 φύλλα) και του 2015 οι εφημερίδες έχασαν 13.580.802 φύλλα.
Επίσης, στα περιοδικά οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν πέρυσι σε 26.856.559 τεύχη και μειώθηκαν κατά 2.661.820 τεύχη σε σχέση με το 2015.
Οι πολιτικές εφημερίδες (ημερήσιες, εβδομαδιαίες και μηνιαίες) πούλησαν συνολικά 51.201.432 φύλλα πέρυσι και έχασαν 10.834.182 φύλλα (-17,5%) σε σχέση με το 2015.
Οι οικονομικές εφημερίδες πούλησαν 1.519.165 φύλλα και έχασαν 175.605 φύλλα (-10,4%) σε σχέση με το 2015.
Οι αθλητικές εφημερίδες πούλησαν 16.679.475 φύλλα και απώλεσαν 2.135.173 φύλλα σε σύγκριση με το 2015. Ενώ οι λοιπές εφημερίδες (ποικίλης ύλης, ξενόγλωσσες, θρησκευτικές κ.ά.) πούλησαν συνολικά πέρυσι 1.467.914 φύλλα και έχασαν 231.484 φύλλα (-13,6%).
Όσο για τις ξενόγλωσσες εφημερίδες που εκδίδονταν στη χώρα και διανέμονταν από τα πρακτορεία διανομής τύπου δεν εμφάνισαν κυκλοφορία το 2016 επειδή σταμάτησε η έκδοσή τους.
Βέβαια, η πτώση είχε αρχίσει από το 2011. Αλλά το 2014 είχε παρουσιαστεί ανάκαμψη.
Το λένε και οι αριθμοί:
Κατά τη σύγκριση του 2015 με το 2014, παρατηρείται μείωση κατά 10,7% στις συνολικές πωλήσεις των εφημερίδων ενώ παρουσιάζεται αύξηση μόνο στις πωλήσεις των «λοιπών εφημερίδων» κατά 14,1% η οποία οφείλεται στην αύξηση των πωλήσεων των θρησκευτικών εφημερίδων κατά 410,1%.
Στα περιοδικά, παρατηρήθηκε το 2016 σε σχέση με το 2015 σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες τους, με κυριότερες μειώσεις στην κατηγορία των γυναικείων περιοδικών κατά 13,1%, των τηλεοπτικών περιοδικών κατά 6,3%, των περιοδικών ελευθέρου χρόνου κατά 2,6% και των περιοδικών ποικίλης ύλης κατά 5,9%.
Κατά τη σύγκριση του 2015 με το 2014, παρατηρείται μείωση κατά 19,8% στις συνολικές πωλήσεις των περιοδικών με κυριότερες μειώσεις στην κατηγορία των γυναικείων περιοδικών κατά 19,2%, των τηλεοπτικών περιοδικών κατά 20,8%, των περιοδικών ελευθέρου χρόνου κατά 7,9% και των περιοδικών ποικίλης ύλης κατά 14,8%, ενώ αύξηση παρουσιάζεται μόνον στις πωλήσεις των μουσικών περιοδικών κατά 10,3%.
Οπότε, πραγματοποιήθηκε άλλη μια επιθυμία των εχθρών της ενημέρωσης…