11.4.17

Εγκαινιάζει την «Ολυμπία οδό» ο πρωθυπουργός - Πως αλλάζει η Ελλάδα με την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων (βίντεο)


του Θεόφραστου Ανδρεόπουλου
Σήμερα εγκαινιάζεται το τούνελ της Παναγοπούλας από τον πρωθυπουργό Α.Τσίπρα και επι τέλους το όνειρο δεκαετιών γίνεται πραγματικότητα. Η Πάτρα πλέον θα απέχει από την Αθήνα περίπου μια ώρα και σαράντα λεπτά. 
Σε συνδυασμό με την παράδοση της Ιόνιας Οδού, των σηράγγων στα Τέμπη, του κεντρικού αυτοκινητόδορμου και κάποιων κάθετων αξόνων στην Βόρεια Ελλάδα, το τοπίο στις οδικές μεταφορές αλλάζει άρδην και προβλέπεται ιδιαίτερη ανάπτυξη στο Logistics και στην τουριστική κίνηση.

Αυτό φάνηκε άλλωστε ήδη στην λεγόμενη μεσσηνιακή Μάνη με την άυξηση του αριθμού των τουριστών.
Την περασμένη εβδομάδα είχαν παραδοθεί και άλλα τμήματα με σπουδαιότερη αυτήν της σήραγγας του Πλατάνου, λίγο πριν την Ακράτα όπως έρχεται κάποιος από την Πάτρα.
Το σημαντικότερο όμως δεν είναι μόνο η μείωση της χρονοαπόστασης. Είναι και άλλα πράγματα που συνήθως δεν υπολογίζονται τουλάχιστον όχι άμεσα. Είναι ότι κάποιος κάνει την διαδρομή ξεκούραστα και με ασφάλεια.
Να πούμε δε ότι μόλις τελειώσουν και κάποια σημεία που ακόμα δεν έχουν παραδοθεί η χρονοαπόσταση θα μειωθεί ακόμα περισσότερο.

Ομως, προς την άλλη κατεύθυνση, δηλαδή την Αθήνα – Πάτρα στα δύο προαναφερόμενα εμπόδια (Ρίο και Καμάρες) προστίθενται άλλα δύο που είναι το Δερβένι και το Καμάρι. Στο Δερβένι διασταυρώνεται ο αυτοκινητόδρομος με τη σιδηροδρομική γραμμή, οπότε καθυστερεί η αποπεράτωση του δρόμου, ενώ στο Καμάρι (απέχει πέντε με έξι χιλιόμετρα από το Ξυλόκαστρο) ο λόγος της καθυστέρησης είναι τα αρχαία που βρέθηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Ο κύβος ερρίφθη και για την Ιόνια Οδό. Την Μεγάλη Τετάρτη το μεσημέρι στις 14:30 σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και του παραχωρησιούχου "Νέα Οδός" θα δοθεί στην κυκλοφορία η Σήραγγα Κλόκοβας, η μεγαλύτερη στην Ιόνια Οδό με μήκος 3 χλμ. και το τμήμα μέχρι το Κεφαλόβρυσο. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com θα γίνει σε σχετικά "στενό κύκλο" καθώς πρόκειται για τμηματική παράδοση και όχι όλου του αυτοκινητόδρομου.
Συνολικά θα δοθούν στην κυκλοφορία 37χλμ νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου και να προσθέσουμε τα 59χλμ που ήδη λειτουργούν από τις 27 Δεκεμβρίου, τότε από μεθαύριο από την Κλόκοβα μέχρι και την Παράκαμψη Αμφιλοχίας θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία 96χλμ νέου δρόμου.
Επίσης προσθέτοντας και το τμήμα Άγιος Δημήτριος Άρτας-Πέρδικα Ιωαννίνων συνολικού μήκους 53χλμ, τότε στο σύνολο της η Ιόνια Οδός θα λειτουργεί από τη Μεγάλη Τετάρτη 149χλμ από τα συνολικά 196χλμ.
Την παράδοση του νέου τμήματος στην κυκλοφορία θα κάνει ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και αμέσως μετά ο δρόμος θα ανοίξει για να εξυπηρετήσει τους ταξιδιώτες του Πάσχα.
Η ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
Ας δούμε όμως τμήμα-τμήμα από την Μεγάλη Τετάρτη τι θα λειτουργεί και τι θα παραμένει υπό κατασκευή:
-ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΚΛΟΚΟΒΑΣ: Υπό Κατασκευή (4χλμ)
-ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ-ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ: Σε λειτουργία (96χλμ)
-ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ-ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΡΤΑΣ: Υπο Κατασκευή (27χλμ)
-ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΡΤΑΣ-ΠΕΡΔΙΚΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Σε λειτουργία (53χλμ)
-ΠΕΡΔΙΚΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ-ΚΟΣΜΗΡΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΕΓΝΑΤΙΑ): Υπό Κατασκευή (15χλμ).
Οι ταξιδιώτες του Πάσχα θα συναντήσουν δρόμο ασφαλή (στα έτοιμα τμήματα) με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου. Ο άξονας της Ιόνιας Οδού διαθέτει 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και ανισόπεδους κόμβους σε όλο το μήκος της.
Για τα υπόλοιπα υπό κατασκευή τμήματα ο μέχρι σήμερα προγραμματισμός, σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Υποδομών στο ypodomes.com είναι την Πρωτομαγιά να δοθούν και τα πρώτα χιλιόμετρα από το Αντίρριο μέχρι την Κλόκοβα, ολοκληρώνοντας πλήρως το νότιο τμήμα που θα διαθέτει 100χλμ συνεχούς αυτοκινητόδρομου.
Για το καλοκαίρι προγραμματίζεται η ολοκλήρωση των 2 τελευταίων τμημάτων Αμφιλοχία-Άγιος Δημήτριος και Πέρδικα-Κοσμηρά που θα ολοκληρώσει πλήρως το έργο.
Σημειώνεται επίσης ότι παραδόθηκαν πρινμερικές ημέρες οι σήραγγες στα Τέμπη με τις οποίες ολοκληρώθηκε επιτέλους η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη