2.5.15

Μένει ο ΕΝΦΙΑ αυξάνεται η έκτακτη εισφορά


Ωστόσο δεν αποκλείεται, όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, ο φόρος να είναι μεσοσταθμικά μειωμένος κατά 10% μετά τη λελογισμένη αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών που θα εφαρμοσθούν πιθανόν το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ειδικότερα, τα σενάρια που εξετάζονται προβλέπουν:
 1. Εισφορά αλληλεγγύης. Αύξηση της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης για τους έχοντες εισοδήματα άνω των 50.000 ευρώ. Σήμερα για καθαρό εισόδημα από 50.001 έως και 100.000 ευρώ, η έκτακτη εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή 2,10%, ενώ για συνολικό καθαρό εισόδημα από 100.001 ευρώ και άνω, η ειδική εισφορά υπολογίζεται με συντελεστή 2,8%. Σχεδιάζεται η αύξηση των συντελεστών κατά 50%. Δηλαδή για εισοδήματα από 50.001 έως 100.000 συντελεστής 3,15% και για εισοδήματα άνω των 100.000 ευρώ συντελεστής 4,2%.


2. ΕΝΦΙΑ. Διατήρηση του φόρου ακινήτων και το 2015. Εξετάζεται ο φόρος να μειωθεί κατά 10% μεσοσταθμικά, δεδομένου ότι θα υπολογισθεί με βάση τις νέες αντικειμενικές αξίες. Στην περίπτωση αυτή, τα έσοδα του Δημοσίου θα ανέλθουν περίπου στα 2,4 δισ. ευρώ από 2,65 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο ΕΝΦΙΑ του 2014 καταβλήθηκε σε έξι δόσεις, με την πρώτη δόση να πληρώνεται στα τέλη Σεπτεμβρίου και την τελευταία στα τέλη Φεβρουαρίου.

 3. Λοταρία. Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει την παροχή κινήτρων στους πολίτες ώστε να διεκδικούν τις αποδείξεις στις συναλλαγές τους, οι οποίες θα μπαίνουν σε λοταρία. Σύμφωνα με το σχέδιο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής που είχε εκπονήσει το Εθνικό Κέντρο Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», οι λοταρίες θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην αύξηση των εσόδων από τον ΦΠΑ κατά 500 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να χρειασθεί να αυξηθούν οι συντελεστές ΦΠΑ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, το μέτρο μπορεί να αποφέρει έσοδα στο Δημόσιο από 270 εκατ. ευρώ έως 600 εκατ. ευρώ ετησίως. 

4. Αφορολόγητο όριο. Το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ, που σχεδόν όλοι οι υπουργοί από τις 25 Ιανουαρίου και μετά ανακοινώνουν, παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες και θα εξεταστεί το 2016. 5. Ανεξάρτητη η ΓΓΔΕ. Στη δημιουργία ενός συμβουλίου διοίκησης με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, προκειμένου να προστατευθεί η ανεξαρτησία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) από πολιτικές παρεμβάσεις, προχωρεί η κυβέρνηση ύστερα από πιέσεις των θεσμών. Το συμβούλιο αυτό θα έχει ως αρμοδιότητα τη λήψη αποφάσεων που σήμερα λαμβάνονται από κεντρικούς φορείς της κυβέρνησης, ενώ, επίσης, θα εγκρίνει διοικητικές πολιτικές που αφορούν κυρίως το ανθρώπινο δυναμικό (επιλογές, προαγωγές κ.λπ.), θα παρακολουθεί την υλοποίηση στρατηγικών και επιχειρησιακών σχεδίων, θα παρακολουθεί την απόδοση της διοίκησης, θα εγκρίνει οργανωτικές αλλαγές, ενώ θα εγκρίνει και τη χρήση του προϋπολογισμού. Επιπροσθέτως, θα επιλέγει τον επικεφαλής και τα ανώτατα στελέχη της διοίκησης εσόδων, ενώ στη σύνθεσή του θα περιλαμβάνονται και ξένοι εμπειρογνώμονες και ίσως ένας εκπρόσωπος της Κομισιόν. Τα μέλη του συμβουλίου (ορισμένα από τα οποία θα είναι πλήρους απασχόλησης) και ο επικεφαλής της διοίκησης εσόδων θα έχουν θητείες ορισμένου χρόνου. Τέλος, το συμβούλιο διοίκησης θα γνωμοδοτεί για τον επικεφαλής της διοίκησης εσόδων, θα προβαίνει στη δημοσίευση γνωμοδοτήσεων επί της παρακολούθησης του συμβολαίου απόδοσης και θα υποβάλλει αναφορές επί των πεπραγμένων όσων διετέλεσαν επικεφαλής της διοίκησης εσόδων, όταν αποχωρούν από την υπηρεσία. Η ΓΓΔΕ θα ελέγχεται από μια διακομματική επιτροπή στη Βουλή. Η επιτροπή θα ορίζει το διοικητικό συμβούλιο και εκείνο θα αποφασίζει για τον επικεφαλής. Παράλληλα, μια ελεγκτική επιτροπή θα ελέγχει το Δ.Σ. πηγη: Καθημερινή

www.dikaiologitika.gr