3.3.15

ΜΕΓΑΛΗ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΡΑΤΗ Η Αίγυπτος αγοράζει 12 Su-35! - Κυριαρχία στην Α.Μεσόγειο με φόντο την προστασία της κυπριακής ΑΟΖ

H Aίγυπτος θα προχωρήσει στην αγορά 12 ρωσικών Su-35 ένα από τα κορυφαία μαχητικά στον κόσμο αυτή τη στιγμή αυξάνοντας κατακόρυφα την ισχύ της στην Α.Μεσόγειο και σε συνδυασμό με την αγορά των 24 γαλικών Rafale θα εξισορροπήσει το μελλοντικό στόλο των τουρκικών F-35 τα οποία αναμένεται να μπουν σε υπηρεσία το 2018.
Σημειώνεται ότι έχει υπογραφθεί συμφωνία με την Κυπριακή Δημοκρατία για συνεκμετάλλευση γειτονικών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων από τον Αιγύπτιο πρόεδρο, Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι, και σε μεγάλο βαθμό αποτελεί ανασχετικό παράγοντας στους σχεδιασμούς της Άγκυρας στην περιοχή, ενώ πριν είκοσι ημέρες υπογράφθηκε και Μνημόνιο Συναντίληψης για συνεργασία στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.
Το Μνημόνιο θα διευκολύνει τη συνεργασία των δύο χωρών στην ανάπτυξη και εκμετάλλευση του κοιτάσματος φυσικού αερίου «Αφροδίτη», στο Τεμάχιο 12 της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου, αξιοποιώντας υφιστάμενες υποδομές της Αιγύπτου προς αμοιβαίο όφελος των δύο χωρών.
Ειδικότερα, το Μνημόνιο εξουσιοδοτεί την Αιγυπτιακή Εταιρεία Φυσικού Αερίου (Egyptian Natural Gas Holding Company – EGAS) και την Εταιρεία Υδρογονανθράκων Κύπρου Λτδ (ΕΥΚ) να εξετάσουν τις τεχνικές λύσεις για τη μεταφορά φυσικού αερίου, μέσω απευθείας θαλάσσιου αγωγού από το κοίτασμα «Αφροδίτη» προς την Αίγυπτο.
Με τον τρόπο αυτό θα βελτιστοποιηθεί η χρήση των υποδομών φυσικού αερίου και θα επιτευχθεί προστιθέμενη αξία τόσο για την Κύπρο όσο και για την Αίγυπτο. Το εν λόγω έργο θα διεξαχθεί σε συνεργασία με τις εταιρείες που εμπλέκονται στις υπεράκτιες δραστηριότητες υδρογονανθράκων (upstream) και στις δραστηριότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). 
Επί της ουσίας η Κύπρος κατάφερε να κάνει την πολύ ισχυρή περιφερειακή δύναμη που λέγεται Αίγυπτος να έχει έννομο συμφέρον στην κυπριακή ΑΟΖ. Οι Αιγύπτιοι υπό την πατριωτική ηγεσία του προέδρου Σίσι, αμέσως ξεκίνησαν το σχεδιασμό τους για την αγορά εκείνων των οπλικών συστημάτων που θα προσδώσουν στην Αίγυπτο την δυνατότητα να καταστήσουν σαφές στην Τουρκία ότι θα κινδυνέψει με πανωλεθρία εάν επιχειρήσει να κάνει οποιαδήποτε παράνομη ενέργεια στην κυπριακή ΑΟΖ.
Είναι μεγάλη ευκαιρία και για τα δύο ελληνικά κράτη, καθώς και η Ελλάδα μπορεί να προχωρήσει σε παρόμοια συμφωνία με την Αίγυπτο η οποία είναι έτοιμη να ανγνωρίσει την ελληνική ΑΟΖ με το Καστελόριζο. 
Σημειώνεται επίσης ότι ο ρωσικός Στόλος κατόπιν της συμφωνίας του Ρώσου προε΄δρου Β.Πούτιν και του Κύπριου ομόλογού του Ν.Αναστασιάδη θα μπορεί να ελλιμενίζεται στη Λεμεσό.
Το Su-35 θεωρείται υπέρτερο και του αναμενόμενου και με πολλά προβλήματα F-35 το οποίο συν τοις άλλοις δεν είναι "αόρατο" στο ραντάρ του (λέγεται ότι το ίδιο πετυχαίνει και για το F-22).
Σύμφωνα με την αιγυπτιακή εφημερίδα El Watan,  η Αίγυπτος θα αγοράσει 12 ρωσικά υπερσύγχρονα υποστρατηγικά μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλού ρόλου Su-35, αναφέρει το έγκυρο ρωσικό αμυντικό πόρταλ postskriptum.org.
Η εφημερίδα επισημαίνει ότι ο τύπος αυτού του αεροσκάφους διαθέτει εξελιγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά , καθώς και δυνατότητες αεροπορικής υπεροχής από οποιαδήποτε άλλο μαχητικό αεροσκάφος που ανήκει στην κατηγορία  αυτή στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των αμερικανικών μαχητικών 5ης γενιάς  F-35 και F-22 Raptor.
Όμως ως φαίνεται οι εξοπλισμοί δεν θα περιοριστούν εκεί καθώς το πρόγραμμα των Αιγύπτιων είναι πράγματι κολοσσιαίο και στην πλειοψηφία του "ρωσικό"
Μια άλλη αιγυπτιακή εφημερίδα, El-Badil, παρουσιάζει  έναν μακρύ κατάλογο των αιγυπτιακών αγορών όπλων από την Ρωσία. Σύμφωνα με αυτήν την «λίστα» οι Αιγυπτιακές Ένοπλες Δυνάμεις  θα  αγοράσουν, βομβαρδιστικά αεροσκάφη  MiG-35, MiG-29, Su-30, αντιπυραυλικά συστήματα αεράμυνας S-300, κινητά αντιαεροπορικά συστήματα μεσαίου βεληνεκούς  Tor-2, καθώς  και αντιαρματικούς πυραύλους kornet .
Σύμφωνα με την ρωσική εφημερίδα izvestia.ru, η Αίγυπτος θα προμηθευτεί  πολεμικό εξοπλισμό αξίας 3.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την Ρωσία. Χρήματα που θα τα καταβάλει η Σαουδική Αραβία
Την υπογραφή της συμφωνίας επιβεβαίωσε ο διευθυντής της ομοσπονδιακής υπηρεσίας αμυντικής συνεργασίας (FSMTC) της Ρωσίας, Alexander Fomin.
Συγκεκριμένα, βάση της συμφωνίας, η Αίγυπτος θα εντάξει στο δυναμικό των ενόπλων δυνάμεων της, μαχητικά αεροσκάφη MiG-35, άρματα μάχης Τα-90S, αντιαεροπορικά πυραυλικά συστήματα S-300, S-400 και «Buk-M2E» «Tor-M2E»,΄καθώς και συμβατικά υποβρύχια τύπο kilo project- 636.
Επίσης η Αίγυπτος υπέγραψε συμφωνία με την Γαλλία για την προμήθεια υπερσύγχρονων φρεγατών τύπου FREMM, οι οποίες διαθέτουν το στρατηγικό πύραυλο  SCALP NAVAL ,με εμβέλεια 1000 χλμ, αλλά και για την αγορά 24 Rafale!
Με το τέλος αυτού του εξοπλιστικού προγράμματος η Αίγυπτος θα αποτελεί το "αφεντικό" στην Α.Μεσόγειο. Για την FREMM λέγεται ότι οι Γάλλοι θα την δώσουν άμεσα και είναι αυτή που θα έδιναν στο Πολεμικό Ναυτικό.
Δεδομένου και των πολύ καλών σχέσεων που αναπτύσσει πλέο η Ελλάδα με την χώρα των Φαραώ αποτελεί μεγάλη γεωπολιτική ευκαιρία για να εξουδετερωθεί ο τουρκικός κίνδυνος από κοινού.
Σημειώνεται ότι μια πρόταση διέξοδο στο οικονομικό αδιέξοδο που αντιμετωπίζει της ΠΑ πρόκειται να καταθέσει η Μόσχα προκειμένου να διεισδύσει στην ελληνική «αγορά» μαχητικών.
Η πρόταση προβλέπει την παράδοση ενός αριθμού 40 έως 60 μαχητικών της εξαγωγικής έκδοσης «-BM» του ρωσικού μαχητικού 4++ γενιάς Su-35S υπό εξαιρετικά ευνοϊκούς οικονομικούς όρους, καθώς αυτή θα «τρέξει» στο πλαίσιο της ελληνο-ρωσικής αμυντικής συμφωνίας η οποία υπογράφηκε τον περασμένο Δεκέμβριο μεταξύ του Έλληνα  υπουργού Αμύνης Δημήτρη Αβραμόπουλου και το Ρώσου ομολόγου του Σεργκέι Σοιγκού.
 Σύμφωνα με πληροφορίες το οικονομικό ύψος της ρωσικής πρότασης ανέρχεται στα 3 δισ. $ για 40 μαχητικά Su-35BM  ποσό στο οποίο περιλαμβάνονται εκτός των όπλων και πακέτο ανταλλακτικών και υποστήριξης.
Οι όροι αποπληρωμής που προσφέρει η ρωσική πλευρά είναι εξαιρετικά ευνοϊκοί: Με το 30% του κόστους να είναι αποπληρωτέο μέσω ελληνικών εξαγωγών αγροτικών προϊόντων και με το υπόλοιπο του ποσού παρέχεται η δυνατότητα χαμηλότοκου δανείου με περίοδο χάριτος 5 ετών, είναι δύσκολο – αν όχι αδύνατο- να βρεθεί άλλη καλύτερη και ανταγωνιστικότερη πρόταση για αγορά ενός τόσο προηγμένου μαχητικού.
Οι Αιγύπτιοι προχωρούν σε αποαμερικανοποίηση των ενόπλων δυνάμεών τους καθώς δεν εμπιστεύονται τους Αμερικανούς λόγω της στήριξής τους στη Μουσουλμανική Αδελφότητα και στους απανταχού εξτρεμιστές σουνίτες, και γιατί είναι αποφασισμένοι να ακολουθήσουν δική τους ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική φανερά φιλικότερη απέναντι στη Μόσχα. 
To Sukhoi Su-35 BM (BM: большая модернизация, Μεγάλος εκσυγχρονισμός) είναι μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων ρώσικης κατασκευής. Έχει σχεδιαστεί κυρίως για εναέρια υπεροχή αλλά και για στρατηγικά πλήγματα.
Το αεροσκάφος
Cockpit: Ο θάλαμος διακυβέρνησης διαθέτει δυο μεγάλες έγχρωμες οθόνες των 19 ιντσών τύπου LCD. 
Η διαχείρισή τους πραγματοποιείται από κέρσορες που βρίσκονται στο χειριστήριο, στη μανέτα και στα κουμπιά γύρω από αυτές. Για την αποφυγή σφαλμάτων διατίθεται λογισμικό συγχώνευσης δεδομένων. Ο πιλότος φέρει επίσης σκοπευτικό επί κράνους (HMS:Helmet Mounted Sight). Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένα σύστημα για την καταγραφή της φυσικής κατάστασης του πιλότου.
Σύστημα ελέγχου του αεροσκάφους: Λειτουργίες αυτόματων διορθώσεων σε: trimming, stabilization(σταθερότητα), nozzle control (έλεγχος ακροφύσιων κινητήρα), stall (απώλεια στήριξης). Σύστημα HOTAS (Hands on Throttle and Stick).
Σύστημα καυσίμου: Με 2 πρόσθετες δεξαμενές καυσίμου φτάνει την ακτίνα δράσης των 3.600 km. Δυνατότητα ανεφοδιασμού εν πτήση (με χρήση του probe) και λειτουργία tanker.
Σύστημα ναυτιλίας και σύστημα σκόπευσης: Έχει συστήματα ραδιοναυτιλίας και αυτόνομο αδρανειακό και δορυφορικό σύστημα ναυτιλίας. Χρησιμοποιεί ψηφιακό σύστημα χαρτών και μεταδίδει ψηφιακά στοιχεία μέσω οπτικών ινών για υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία. Επίσης διαθέτει ατρακτίδιο σκόπευσης.
Σύστημα Επικοινωνίας: Έχει 2 ασύρματους UHF/VHF. Ανταλλάσσει δεδομένα με σύστημα τύπου Link-16. Διαθέτει επίσης δυνατότητα αυτόματης ανταλλαγής στοιχείων μέσω ράδιο καναλιών. Για μεγαλύτερη ασφάλεια διαθέτει και συστήματα κρυπτογράφησης στοιχείων και συνομιλιών από παρεμβολές και υποκλοπές.
Αυξημένη επιχειρησιακή διάρκεια ζωής: Αυξήθηκε η επιχειρησιακή ζωή σημαντικών κομματιών του αεροσκάφους. Ο κινητήρας έχει εξαιρετικά μεγάλη επιχειρησιακή ζωή για κινητήρα ρωσικής κατασκευής.Είναι επίσης ανώτερος από κάθε δυτικό αντίστοιχο του.
Το Su-35S το οποίο παραδίδεται ήδη στη ρωσική Αεροπορία, είναι το πρώτο αεροσκάφος του ρωσικού οπλοστασίου το οποία θα έχει τη δυνατότητα να εξοπλιστεί τριπλό σύστημα ραντάρ: ένα στο ρύγχος και από δύο διατάξεις στα χείλη προσβολής των πτερύγων. Πιο ειδικά  ο κύριος ηλεκτρονικός αισθητήρας του Su-35S είναι το νέο ραντάρ της ΝΙΙΡ Ν035  IRbis-E.
Το συγκεκριμένο ραντάρ αποτελεί εξέλιξη του Ν0011 Bars που βρίσκεται στα Su-30MK προσφέροντας σημαντικά καλύτερες επιδόσεις και επιπλέον λειτουργίες. Πρόκειται για σύστημα εκπομπής στη μπάντα «Χ» με παθητική κεραία διάταξης φάσης και ηλεκτρονικής σάρωσης η διάμετρος της οποίας ανέρχεται στα 900 mm
Το IRbis-E διαθέτει συνολική ισχύ εξόδου 20 KW κάτι που του παρέχει μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού επερχόμενου στόχου μεγέθους μαχητικού αεροσκάφους με συνολικό RCS τα 3 τμ  φτάνει τα 400 χλμ. , με γωνία διόπτευσης τις 100 μοίρες στο αζιμούθο και εντοπισμό στόχου που απέρχεται τα 150 km. Όταν το εύρος έρευνας αυξάνεται στις 300 μοίρες, με μηχανική υποβοήθηση, η εμβέλεια για αποκάλυψη ίδιου στόχου ανέρχεται στα 200 km, ενώ στην περίπτωση που η σχετική θέση του στόχου παρουσιάζει επιστροφές από το έδαφος η εμβέλεια αυτή μειώνεται στα 170 km.
Η ηλεκτρονική διάταξη όμως των αισθητήρων του Su-35BM είναι δυνατό να ενισχυθεί από το πρωτοποριακό σύστημα ενεργούς σάρωσης L-Band Tikhomirov NIIP που θα αποτελεί σταθερή προσθήκη και για το νέο ρωσικό μαχητικό 5ης γενιάς T-50.
H διάταξη προσαρμόζεται στο χείλος προσβολής των πτερύγων του αεροσκάφους όπως αναφέραμε προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες ιδιαίτερα εναντίον αεροσκαφών stealth.
Το L-Band AESA
Πιο συγκεκριμένα το L-Band AESA της Tikhomirov μπορεί να εκτελέσει μια σειρά εφαρμογών όπως: Έρευνα και στοχοποίηση αεροσκαφών stealth,λειτουργίες αναγνώρισης φίλου ή εχθρού, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός πηγών εκπομπής Link 16/MIDS, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός ραντάρ που εκπέμπουν στην μπάντα L –όπως το τουρκικό ραντάρ MESA του συστήματος 737 AEW&C, παθητική παρακολούθηση και εντοπισμός πηγών IFF αεροσκαφών, ενεργά αντίμετρα σε περιβάλλον ανταλλαγής δεδομένων Link 16, ενεργά αντίμετρα σε δέκτες συστήματος GPS και ενεργά αντίμετρα σε επίγεια ραντάρ συχνότητας L.
Η τελευταία και σύμφωνα με τη ρωσική πρακτική παραπέμπει στις συχνότητες μεταξύ 1 και 2 GHz, και μήκη κύματος μεταξύ 0,3 και 0,15 μ. Στα προτερήματα χρήσης της μπάντας L συγκαταλέγονται η έρευνα σε μεγάλη εμβέλεια με κεραίες σχετικά μικρού μεγέθους, παροχή δεδομένων σε άσχημες καιρικές συνθήκες όπως και καλή συμπεριφορά σε συνθήκες σε συνθήκες επιστροφών από το έδαφος. Σε ότι αφορά τις σχεδιάσεις stealth τουλάχιστον για περίπτωση του F-35 –αλλά και πιθανότατα και στην περίπτωση του F-22- τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί κυριότερα για την απόκρυψη του ίχνους τους σε συχνότητες στην X μπάντα και όχι κάτω από αυτή.
Σε ότι αφορά το σύστημα προώθησης το Su-35S φέρει το νέο κινητήρα  117S με την ώση του ανέρχεται, η μέγιστη, με τη χρήση μετακαυστήρα  στις 31.900 lb (14.500 kgr) για τον καθένα, ενώ η ξηρή του ώση ανέρχεται στις 19.400 lb (8.800 kgr). Οι παραπάνω αριθμοί δίνουν στο αεροσκάφος ένα λόγο ώσης προς βάρους στο 0,84 για το μέγιστο βάρος απογείωσης και στο 1,14 για το τυπικό βάρος απογείωσης
Το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου που προέρχεται από τη MRPC Avionica στεγάζεται σε δύο ατρακτίδια στα ακροπτερύγια. Πρόκειται για το σύστημα KNIRT1 L175M Khibiny-M Το L175M ακολουθεί τη φιλοσοφία των σύγχρονων μαχητικών τέταρτης και πέμπτης γενιάς σε ότι αφορά τη συνολική του ολοκλήρωση στην ομάδα αισθητήρων του αεροσκάφους.
Παράλληλα το εξαιρετικά προηγμένο  σύστημα ελέγχου πτήσης είναι ένα πολυσύνθετο λογισμικό, το οποίο ελέγχει μια σειρά από επιφάνειες ελέγχου μειώνοντας κατά πολύ το έργο του χειριστή. Το σύστημα αποκαλείται SDU-427 προέρχεται από το Su-47 Berkut και αποτελείται από τέσσερα κανάλια ελέγχου λειτουργίας
Το παραπάνω βοήθησε τους μηχανικούς του σχεδιαστικού γραφείου της Sukhoi στο να μειώσουν την επιφάνεια των ουραίων επιφανειών ελέγχου σε σημείο που να είναι μικρότερες ακόμη και από το αρχικό Su-27, βοηθώντας έτσι εκ του παραλλήλου και στη μείωση του RCS του αεροσκάφους


 defencenet.gr