7.10.14

6 Οκτωβρίου 2014: Μια ημέρα ορόσημο για το θρυλικό Π.Ν.

Η 6η Οκτωβρίου 2014 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία από τις σημαντικότερες ημέρες στην νεώτερη ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού και της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Μετά από χρόνια σοβαρών προβλημάτων που αφορούσαν κυρίως την λειτουργία των ναυπηγείων ΕΝΑΕ παραδόθηκε το S-121 ΠΙΠΙΝΟΣ το πρώτο ελληνικής ναυπήγησης υποβρύχιο Type 214 στο Πολεμικό Ναυτικό το οποίο αρχίζει να σχηματίζει την πλέον ισχυρή δύναμη μη πυρηνοκίνητων υποβρυχίων στην Μεσόγειο. Το γερμανικής σχεδίασης υποβρύχιο ναυπηγήθηκε από Έλληνες μηχανικούς και τεχνίτες κάτω από αυστηρές προδιαγραφές ενσωματώνει ότι πιο σύγχρονο τεχνολογικά βρίσκεται σε επιχειρησιακή χρήση αυτή την στιγμή.
Σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό οι δοκιμές εν όρμω και οι θαλάσσιες δοκιμές του σκάφους θα διαρκέσουν 8-10 μήνες, ενώ μέσα στις επόμενες τρείς εβδομάδες θα καθελκυστεί και το εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο S-118 ΩΚΕΑΝΟΣ Type 209/1200AIP το οποίο επίσης θα πρέπει να περάσει τις αναγκαίες δοκιμές πριν από την ένταξη του στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού. Το επόμενο βήμα είναι η καθέλκυση τον ερχόμενο Δεκέμβριο του υποβρυχίου S-122 ΜΑΤΡΩΖΟΣ ώστε μέχρι το τέλος του 2014 και τα τρία υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού να βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια πραγματοποίησης των δοκιμών ένταξης τους σε υπηρεσία. Ουσιαστικά υπό φυσιολογικές συνθήκες και σύμφωνα με το σχεδιασμό του Πολεμικού Ναυτικού το 2015 η Ελλάδα θα διαθέτει τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο στόλο υποβρυχίων με σύστημα AIP στην Μεσόγειο στέλνοντας ένα σαφέστατο μήνυμα αποτροπής και προστασίας των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας στο Αιγαίο και στην Αν Μεσόγειο.
Το τέταρτο υποβρύχιο του ναυπηγικού προγράμματος “Ποσειδών” το S-123 ΚΑΤΣΩΝΗΣ βρίσκεται στο μεγάλο υπόστεγο των ΕΝΑΕ όπου ολοκληρώνονται οι εργασίες ναυπήγησης του. Σύμφωνα με πληροφορίες το 80% των ναυπηγικών εργασιών έχουν ολοκληρωθεί και σύντομα αναμένεται να συγκεντρώσει το κύριο μέρος της προσπάθειας των εργαζομένων του ναυπηγείου και των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού τα οποία από τις 24 Μαρτίου ανέλαβε την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης, επισκευής και δοκιμών τόσο των συστημάτων των υποβρυχίων, όσο και των υποδομών των ΕΝΑΕ. Εαν αναλογιστούμε ότι οι ευρύτατες εργασίες ολοκλήρωσης της ναυπήγησης των υποβρυχίων ξεκίνησαν τον περασμένο Μάιο με την πρόσληψη 826 εργαζομένων των ΕΝΑΕ από το Πολεμικό Ναυτικό μετά από δύο χρόνια διακοπής του προγράμματος αντιλαμβάνεται κανείς ότι η παράδοση τριών σκαφών μέσα σε τρείς μήνες αποτελεί ένα τεράστιο κατόρθωμα για εργαζόμενους και στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού.
Επενδύοντας στον υποβρύχιο της στόλο η Ελλάδα θα μπορεί σε πολύ σύντομα χρονικό διάστημα, στα μέσα του 2016 να παρατάξει μία ισχυρή ποιοτική υποβρύχια δύναμη ενώ η ένταξη των Υ/Β 214 νωρίτερα από το Τουρκικό Ναυτικό προσδίδει επιχειρησιακό και τακτικό πλεονέκτημα. Αυτά που μένουν να ξεκαθαριστούν είναι το πρόγραμμα απόκτησης νέων τορπιλών αφού αυξήθηκε ο αριθμός των νέων σκαφών άρα και οι ανάγκες, καθώς και το μέλλον του προγράμματος “Ποσειδών 2” το οποίο περιλαμβάνει την ναυπήγηση δύο ακόμη υποβρυχίων Type 214, τα S-124 και S-125, για τα οποία το ελληνικό Δημόσιο έχει ήδη προκαταβάλει στα ΕΝΑΕ την περίοδο 2010-2011 σε τρείς δόσεις συνολικά 132,25 εκατ. ευρώ.
       
defencenews