11.8.14

Υπογραφές-σταθμός για απόκτηση υψηλής διαθεσιμότητας σε F-16 & MIrage 2000


ΜΕΤΑ ΑΠΟ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΕΓΡΑΦΗΣΑΝ FOS ΑΠΟ ΤΟΝ Δ.ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ 

Υπό κανονικές συνθήκες η είδηση θα είχε μικρή σημασία, αλλά για όσους γνώριζαν τις (πραγματικές και ... εφιαλτικές) διαθεσιμότητες του στόλου των μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας η είδηση είναι σχεδόν ίσης αξίας με το να αγοράζαμε νέο μαχητικό αεροσκάφος (μια διαδικασία που επίσης επιτέλους κινείται, όπως αποκαλύπτει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο νέο τεύχος που κυκλοφορεί σε όλη την Ελλάδα):

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλος, είναι αυτός που μετά από πολλά χρόνια , δεκαετίες ολόκληρες, ενέκρινε και υπέγραψε μια ολοκληρωμένη σύμβαση υποστήριξης (Follow-on-Support - FOS) των μαχητικών της ... Αγοράς του Αιώνα και των επόμενων αγορών που ακολούθησαν αυτή την αγορά του 1986!
Δηλαδή του στόλου των μαχητικών αεροσκαφών F-16C/D Block 30/50/52+ και Advanced, όπως και των Mirage 2000EGM/BGM και Mirage 2000-5 Mk2!
Για την ακρίβεια για τα τελευταία υπέγραψε την απόφαση για την διενέργεια διαγωνισμού σε ότι αφορά την FOS, ο οποίος διαγωνισμός βγήκε σήμερα "στον αέρα", ενώ για τα αμερικανικά F-16 η FOS θα περάσει μέσα από κονδύλια FMS, οπότε δεν χρειάζεται να πάει σε διαγωνισμό.
Ολα αυτά λίγο πριν ο Δ.Αβραμόπουλος αποχωρήσει από το υπουργείο με την σφραγίδα του - δεδομένων των τραγικών οικονομικών συνθηκών και την έλλειψη εθνικής δημοσιονομικής κυριαρχίας - αποτελεσματικότερου υπουργού Εθνικής Άμυνας από το 1974.
Βέβαια και για τα Mirage 2000 και Mirage 2000-5 ο διαγωνισμός είναι τυπικός και απλά πρέπει να γίνει "με το γράμμα του νόμου".
Η σκληρή πραγματικότητα που είχε προκαλέσει η έλλειψη ολοκληρωμένων FOS σε συνδυασμό με το "αυτοκτονικό" νόμο περί προμηθειών του 2006 (Σ.Σπηλιωτόπουλος) και το νέο νόμο του 2010 (Ε.Βενιζέλος) και την περικοπή κονδυλίων υποστήριξης μέχρι και 70% είχε/έχει πιέσει τις διαθεσιμότητες ακόμα και κάτω από 40% σε ορισμένες Μοίρες στα "πέτρινα" χρόνια 2010-2013, ενώ και τώρα η κατάσταση σαφώς και δεν είναι αποδεκτή, αλλά είναι κάπως βελτιωμένη.
Υπήρχαν περιπτώσεις που τα F-4E Peace Icarus της Ανδραβίδας είχαν υψηλότερη διαθεσιμότητα, λόγω επάρκειας ανταλλακτικών από κάποιες Μοίρες των F-16 ενώ και για τα Mirage 2000 ειδικά τα EGM/BGM η κατάσταση ήταν απλά τραγική.
Για να μην είμαστε αιθεροβάμονες οι FOS θα αρχίσουν να δίνουν υψηλές διαθεσιμότητες από το τέλος του 2015 με αρχές 2016.
Αλλά το πραγματικό στοίχημα για την ΠΑ είναι το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος. Η ηγεσία της Αεροπορίας καλό είναι να επιταχύνει το όλο πρόγραμμα. Οι διαδικασίες έχουν ξεκινήσει αλλά δεν φτάνει αυτό.
Το ίδιο ισχύει και για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των F-16.
Ηταν απαράδεκτο το γεγονός ότι στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής δεν πέρασαν ουσιαστικά προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας.
Κι επειδή γνωρίζουμε άριστα το παρασκήνιο, η ευθύνη βαραίνει καθαρά την ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας. Δεν είναι δυνατόν Στρατός και Ναυτικό να μοιράζονται 1,5-2 δισ. ευρώ και να μην έχουν υποβληθεί σοβαρά προγράμματα της ΠΑ προς έγκριση...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr