18.4.14

Ο λάθος ελιγμός του καπετάνιου που προκάλεσε τη γρηγορότερη βύθιση του πλοίου


Συνεχίζονται τα σενάρια για το τι πραγματικά συνέβη και προκάλεσε το ναυάγιο του νοτιοκορεάτικου πλοίου στα παγωμένα νερά της Κίτρινης Θάλασσας. Τώρα οι ερευνητές εξετάζουν ακόμα έναν πιθανό λάθος χειρισμό του καπετάνιου, που προκάλεσε τη γρηγορότερη βύθιση του πλοίου.
Μάλιστα οι αρχές  δεν πείστηκαν από την κατάθεση του για τα όσα συνέβησαν στο πλοίο τις κρίσιμες ώρες και γι αυτό ζήτησαν την έκδοση εντάλματος σε βάρος του από τις κορεατικές εισαγγελικές Αρχές, οι οποίες και το εξέδωσαν. Επίσης εντάλματα σύλληψης εκδόθηκαν και για δύο ακόμα μέλη του πληρώματος σύμφωνα με το BBC.

Συγκεκριμένα οι ερευνητές υποστηρίζουν πως από τη στιγμή που το πλοίο πήρε κλίση, καθώς υπήρχε εισροή υδάτων από το ρήγμα που -από άγνωστη έως τώρα αιτία είχε προκληθεί- ο πλοίαρχος προσπάθησε να επαναφέρει το πλοίο κάνοντας μανούβρες. Ωστόσο η κίνηση αυτή ενδεχομένως προκάλεσε την απότομη μετατόπιση μεγάλου φορτίου μέσα στο πλοίο με αποτέλεσμα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα το πλοίο να πάρει μεγαλύτερη κλίση προς την αριστερή πλευρά και να αρχίσει να βυθίζεται με ταχύτατους ρυθμούς.
Ενδεικτική είναι και η φωτογραφία που δημοσιεύει το BBC και δείχνει τα στάδια και την ώρα της βύθισης του πλοίου.
Μάλιστα οι ευθύνες του καπετάνιου δεν περιορίζονται μόνο στη μανούβρα τη στιγμή του ναυαγίου, αλλά σύμφωνα με τον γενικό εισαγγελέα της Νότιας Κορέας, που ηγείται της ομάδας η οποία διεξάγει τις έρευνες για το δυστύχημα, ο 69χρονος Λι Τζουν – Σοκ, δεν βρισκόταν στο πηδάλιο τη στιγμή του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου, αλλά ένας άλλος αξιωματούχος.
Υπενθυμίζεται πως ο καπετάνιος εμφανίστηκε χθες ενώπιον των τηλεοπτικών συνεργείων της Νοτίου Κορέας φορώντας κουκούλα σε μία προσπάθεια να καλύψει τα χαρακτηριστικά του, λέγοντας μοναχά: «Λυπάμαι πολύ και είμαι βαθιά ντροπιασμένος. Δεν ξέρω τι άλλο να πω».
Τα τραγικά ανθρώπινα λάθη του καπετάνιου και του πληρώματος
Από τα έως τώρα στοιχεία φαίνεται πως μία αλυσίδα ανθρωπίνων λαθών οδήγησε στην απόλυτη καταστροφή. Αρχικά το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι του κάτω από πολύ άσχημες συνθήκες, αφού η ομίχλη που είχε πέσει στην περιοχή εμπόδιζε την ορατότητα. Τότε ξεκίνησε και η αλληλουχία των λαθών.
Ο καπετάνιος αποφάσισε να παρεκκλίνει λίγο της πορείας του και να ακολουθήσει μία πιο σύντομη διαδρομή ώστε να κερδίσει χρόνο. Αυτό ήταν το πρώτο μεγάλο λάθος, αφού ειδικοί υποστηρίζουν πως η πορεία που ακολούθησε το πλοίο το οδήγησε σε ύφαλο, στον οποίο προσέκρουσε με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλο ρήγμα και να μπουν νερά στα διαμερίσματα.
Στη συνέχεια μόλις το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση, ο πλοίαρχος -για τον οποίο λέγεται πως δεν ήταν στη γέφυρα -, έδωσε εντολή να γίνουν προσπάθειες να επανέλθει στη πλεύσιμη θέση του. Αυτό όμως κόστισε πολύ χρόνο και δεν είχε κανένα αποτέλεσμα. Ετσι καθυστέρησε το πλοίο να εκπέμψει σήμα κινδύνου. Την ίδια στιγμή το πλήρωμα αντί να λάβει εντολή για να ξεκινήσει η εκκένωση του πλοίου έλεγε στους επιβάτες να μείνουν ακίνητοι στις θέσεις τους και να μην βγουν στο κατάστρωμα. Το αποτέλεσμα ήταν το πλοίο να πάρει μεγάλη κλίση και πλέον ήταν αδύνατο να χρησιμοποιηθούν οι σωστικές λέμβοι.


Πηγή: /www.iefimerida.gr