16.12.13

Μεγάλη αντιναρκική άσκηση στο Νότιο Ευβοϊκό - Τί "φοβάται" το Πολεμικό Ναυτικό

Mεγάλη πολυεθνική αντιναρκική άσκηση ξεκίνησε την Παρασκευή 13 έως και θα διαρκέσει μέχρι την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013, με τον κωδικό «AEGEAN SEAL 2013».
Σκοπός της άσκησης είναι η εκπαίδευση σε αντικείμενα εξουδετερώσεως ναρκών και λοιπών εκρηκτικών μηχανισμών από Ομάδες Εξουδετερώσεως Ναρκών (ΟΕΝ).
Η εν λόγω επιχειρησιακή εκπαίδευση, λαμβάνει χώρα στη θαλάσσια περιοχή του Νοτίου Ευβοϊκού, υποστηρίζεται από την εκεί Ναυτική Βάση (ΝΒΝΕ).
Συμμετέχουν η Ελλάδα, το Βέλγιο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), το Μαυροβούνιο και η Αίγυπτος. Στην άσκηση συμμετέχει περισσότερο σε ρόλο παρατηρητή η κορβέτα Al Hesen P172 του Ναυτικού των ΗΑΕ.

Να πούμε ότι ο νότιος Ευβοϊκός είναι ένα κρίσιμο σημείο για πόντιση ναρκών από τον εχθρό: Είναι η έξοδος από την Χαλκίδα ή την βόρειο Αττική πλοίων που θα μεταφέρουν πεζοναύτες από το τάγμα που εδρεύει στην Χαλκίδα, ενώ υπάρχουν αποθήκες πυρομαχικών στην περιοχή με προορισμό την ενίσχυση των φρουρών του Βόρειου και Ανατολικού Αιγαίου.
Ένα ή δύο εχθρικά υποβρύχια θα μπορούσαν με σχετική ευκολία να ποντίσουν νάρκες σε περιοδους κρίσης και να "σφραγίσουν" για κάποιες κρίσιμες ώες την διοδο προς το Αιγαίο.
Το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και προς τον Βόρειο Ευβοϊκό. Γενικά ο Ευβοϊκός (όπως άλλωστε και οι έξοδοι από το ναύσταθμο Σαλαμίνας είναι περιοχές που ευνοούν τη ναρκοθέτηση από το τουρκικό Ναυτικό προκειμένου να υπάρξει στην - καλύτερη περίπτωση - καθυστέρηση μέχρι να εκκαθαριστούν οι νάρκες. Το 1905 στη ναυμαχία της Τσουσίμα στην ρωσική Άπω Ανατολή οι νάρκες έκριναν τη σύγκρουση υπέρ των Ιαπώνων.
Εσχάτως έχουν καταγραφεί κινήσεις τουρκικών υποβρυχίων και έχει αυξηθεί η εκπαιδευτική δραστηριότητα των τουρκικών αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας σε ότι αφορά την πόντιση ναρκων από αέρος, κάτι που σίγουρα δημιουργεί προβληματισμό στο ΠΝ.
Το ΠΝ θα συμμετάσχει με το ναρκοθηρευτικό «ΕΥΡΩΠΗ» (M 62) τύπου Hunt (πρώην Βρετανικό HMS Bicester M 36) που βλέπεται στην φωτό.
Διαστάσεις: 60/10/3,4 μέτρα
Εκτόπισμα: 750 τόνοι.
Πρόωση: 2 Ruston Paxman 9-59k Deltic Diesel 1.900bhp, 1 Deltic Type 9-55B Diesel βοηθητική 780 hp, 2 έλικες, 1 προωθητής πρώρας (bow thruster)
Ταχύτητα: 15 κόμβοι
Πλήρωμα: 45
Οπλισμός: 1 πυροβόλο 30mm, 2 πολυβόλα 7,62χιλ
Συστήματα Εντοπισμού Ναρκών: 2 υποβρύχια τηλεκατευθυνόμενα οχήματα PAP 104/105, Συστήματα Μηχανικής/Μαγνητικής/Ακουστικής Ναρκαλιείας.
Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Vosper Thornycroft στο Southampton της Μ. Βρετανίας. Παραδόθηκε στο Βρετανικό Ναυτικό στις 20 Μαρτίου του 1986. Παραδόθηκε στην Ελλάδα από το Βρετανικό Ναυτικό σαν όρος για ναυπήγηση πυραυλακάτων στην Σαλαμίνα, μαζί με το ιδίου τύπου Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Η ύψωση της ελληνικής σημαίας έγινε την 31η Ιουλίου του 2000.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr