17.5.13

"ΤΑ ΕΣΠΑΣΑΝ" Ι.ΣΑΦΑ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Τέλος εποχής για τα ΕΝΑΕ - Οριστική απόφαση κλεισίματος και συγχώνευσης με Ελευσίνα


Σύμφωνα με πληροφορίες από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η αρμόδια κυβερνητική επιτροπή εξετάζει το οριστικό κλείσιμο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκα και την εν συνεχεία συγχώνευσή τους με τα ναυπηγεία Ελευσίνας σε έναν νέο Ενιαίο Ναυπηγικό Φορέα.
Οι τελικές διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τον ιδιοκτήτη των ναυπηγείων Ι. Σάφα ή καλύτερα με τη νομική ομάδα του Λιβανέζου Μαρωνίτη Ι.Σάφα, αφού ο εν λόγω έχει εξαφανιστεί από την Ελλάδα, κατέληξαν σε αδιέξοδο λόγω των παράλογων και εκβιαστικών απαιτήσεων που είχε.

Έτσι ή αλλιώς έχει γίνει αντιληπτό ότι το κλειδί στην όλη υπόθεση δεν είναι ο Λιβανέζος, αλλά η γερμανική ThyssenKrupp Marine Systems για πολλούς και διάφορους λόγους...
Οι απαιτήσεις της ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων αξιολογήθηκαν από την Κυβέρνηση ως ανεδαφικές και επιζήμιες για το Δημόσιο, αλλά και το Πολεμικό Ναυτικό, που είναι και ο μοναδικός πελάτης των Ναυπηγείων.
Η οριστική απόφαση για το μέλλον των Ναυπηγείων, θα ληφθεί σε ευρεία διυπουργική σύσκεψη υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Α. Σαμαρά μέχρι τα μέσα Ιουνίου.
Η θέση που έλαβε ο Ευρωπαίος Επίτροπος για θέματα Ανταγωνισμού, Χοακίν Αλμούνια,για οριστικό κλείσιμο και την εκκαθάριση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά διευκολύνει την όλη διαδικασία
Μάλιστα, ο Eυρωπαίος Επίτροπος σημειώνει ότι «η παύση των δραστηριοτήτων της εταιρείας και η πώληση των περιουσιακών της στοιχείων θα επέτρεπε σε άλλους δυνητικά ενδιαφερόμενους επενδυτές να αποκτήσουν αυτά τα περιουσιακά στοιχεία, και, χωρίς τα βάρη του παρελθόντος, να κάνουν την καλύτερη δυνατή χρήση τους».
Ερώτημα είναι το πως θα εξελιχθεί το θέμα της διαιτησίας στην οποία έχει καταφύγει ο Ι.Σάφα, ο οποίος αναμφίβολα έχει ισχυρά νομικά χαρτιά χάρη στο νόμο Βενιζέλου
Υπενθυμίζουμε, ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει καταβάλει πάνω από 2 δισ. ευρώ για την ναυπηγήσει 4 νέων και τον εκσυγχρονισμό 3 παλαιότερων υποβρυχίων, για το Πολεμικό Ναυτικό. Η σχετική σύμβαση προέβλεπε τέλος του 2006 να έχει ολοκληρωθεί η παραγγελία.
Εν συνεχεία η σύμβαση Neptune II σε ότι αφορά τα δύο εναπομείναντα προς εκσυγχρονισμό υποβρύχια Type 209/1200 (το ένα, το S118 ΩΚΕΑΝΟΣ έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναμένει τις δοκιμές του ΠΝ για να διαπιστωθεί αν είναι αξιόπλοο ή όχι) αναθεωρήθηκε και βάσει του νόμου Βενιζέλου του Σεπτεμβρίου του 2010 επρόκειτο να αγοραστούν δύο νέα Type 214. Για τα υποβρύχια αυτά καυαβλήθηκαν επίσης κάπου 140 εκατ. ευρώ και ακόμα αγνοούνται...
Σε οποιαδήποτε περίπτωση η ThyssenKrupp θα τελειώσει αυτό που ανέλαβε, δηλαδή τη ναυπήγηση των υποβρυχίων.
Πάντως το εγχείρημα του Ενιαίου Ναυπηγικού Φορέα, όσο σοβαρό και βιώσιμο και να είναι, πρέπει να περάσει αρκετούς νομικούς σκοπέλους. Με βούληση και αποφασιστικότητα και με δεδομένη την ύπαρξη ενεός στρατηγικού επενδυτή (DCNS) όλα μπορούν να ξεπεραστούν.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr