31.3.13

ΣΥΡΙΖΑ ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ




(ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΜΙΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ    ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΧΕΣΗΣ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ)


  Πράγματι, η ραγδαία άνοδος της εκλογικής επιρροής της Χρυσής Αυγής (Χ. Α.), ακολουθούμενη από την έντονη εντατικοποίηση του <<κοινωνικού ακτιβισμού>> της, με τον <<αέρα>> μάλιστα της διαρκώς ανερχόμενης δύναμης έχουν χρωματίσει ανεξίτηλα την σύγχρονη πολιτική ζωή. Το φαινόμενο προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις μεταξύ των βασικών υποκειμένων του πολιτικού γίγνεσθαι της εποχής μας (η πολυχρωμία των οποίων δεν πρέπει να μας εμποδίζει να τα διαχωρίσουμε σε δύο ευδιάκριτες ομάδες, τα συστημικά και τα αντισυστημικά)1.

Φαινομενικά λοιπόν, όλοι (συστημικοί και αντισυστημικοί!) εξέφρασαν την έντονη ανησυχία και αποδοκιμασία τους και πλειοδότησαν σε ρητορικά πυροτεχνήματα σχετικά με την αντιμετώπιση της εκτροπής. Στην πραγματικότητα όμως (με την εξαίρεση του ΣΥΡΙΖΑ που μάλλον βρίσκεται σε αμηχανία!) άρχισαν να <<χτίζουν>> ιδιαίτερες στρατηγικές ,δήθεν κατά της Χ. Α. στην πράξη όμως προς ίδιον όφελος. Για να γίνουν όμως κατανοητές τόσο οι στρατηγικές των υπολοίπων πολιτικών <<παικτών>> όσο και αυτή που ενδείκνυται για τον ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να σταθούμε λίγο στην ανάλυση κάποιων βασικών χαρακτηριστικών της Χ. Α..
   Από  την άποψη της ιδεολογίας της δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Χ. Α. είναι μια φασιστική οργάνωση που νιώθει πνευματικό τέκνο των ταγμάτων ασφαλείας της κατοχής, για αυτό άλλωστε τιμά και την επέτειο της μάχης του Μελιγαλά2. Δεν πρέπει όμως να μας διαφύγει ότι τα φασιστικά κινήματα του μεσοπολέμου υπήρξαν λαϊκά και με ευρεία, απήχηση, μοντέλο προς το οποίο φαίνεται να μεταλλάσσεται και η μέχρι χθες ασήμαντη, στα όρια της νομιμότητας Χ. Α. Εξετάζοντας τα μέσα που χρησιμοποιεί η Χ. Α. για να διαδώσει το μήνυμά της, διαπιστώνουμε την εξαιρετικά επιτυχημένη (εκ του αποτελέσματος!) σύζευξη ανάμεσα στον κοινωνικό ακτιβισμό3 με και χωρίς εισαγωγικά, μια νέου τύπου lifestyle4 προσέγγιση του τηλεοπτικού κοινού (που ας μην ξεχνούμε είναι πολυαριθμότερο του εκλογικού σώματος!) μια σκόπιμη αοριστολογία 5 και βέβαια την επινόηση του εσωτερικού εχθρού, των <<σύγχρονων Εβραίων>>, των μεταναστών που ευθύνονται για όλα τα δεινά της χώρας! Από τις διάφορες δημοσκοπήσεις αλλά και από το εκλογικό αποτέλεσμα του Ιουνίου6 γίνεται φανερό ότι το κοινωνικό προφίλ των ψηφοφόρων της έχει να κάνει κυρίως με ανθρώπους που αυτοπροσδιορίζονται ως δεξιοί ή ιδεολογικά αδιάφοροι, χαμηλής εισοδηματικής τάξης, μη προνομιούχους, από τις υποβαθμισμένες συνοικίες των μεγάλων αστικών κέντρων ή από την εγκαταλειμμένη επαρχία.
Πρόκειται δηλαδή με την εξαίρεση των δεδηλωμένων οπαδών της δεξιάς για το τυπικό προφίλ του οπαδού της αριστεράς! Η ιστορία δεν είναι καινούργια, πρόκειται για φαινόμενο που έχει ξαναεμφανιστεί την δεκαετία του 30 όταν το NSDAP βαθμιαία εκτόπισε κομμουνιστές, σοσιαλδημοκρατία και καθολικό Κέντρο από τις φτωχογειτονιές καταλαμβάνοντας τελικά την εξουσία με εκλογές7. Μένει να φανεί αν κάτι διδαχτήκαμε από την ιστορία ώστε αυτήν την φορά να μην επιτρέψουμε την επανάληψή της.
Συμπερασματικά λοιπόν πρόκειται  για ένα κόμμα λαϊκό  ως προς την καταγωγή του, αντισυστημικό8ως προς τις προθέσεις του και φασιστικό ως προς την ιδεολογία του.
   Οι  απόψεις της Χ. Α. εκ πρώτης  όψεως την κάνουν εχθρό του  κόμματος του Κολωνακίου στην  γαλαζοπράσινη εκδοχή του (και είμαι βέβαιος ειλικρινή εχθρό!)

αλλά η πολιτική γεωγραφία παίζει ενίοτε περίεργα παιγνίδια! Οι μαθημένοι στις μηχανορραφίες  τοποτηρητές της νεοαποικιοκρατίας  δεν δυσκολεύτηκαν να καταλάβουν ότι η άνοδος της Χ. Α. μπορεί να αποδειχθεί ένα χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια ανακοπής της πορείας της αριστεράς προς την εξουσία! Πως;
Μα είναι  ολοφάνερο ότι Χ. Α. και αριστερά <<ψαρεύουν>> στο ίδιο κοινό  μη προνομιούχων, απηυδισμένων με το καθεστώς της μεταπολίτευσης9. Ενώ όμως ο ΣΥΡΙΖΑ είναι σε θέση να πετύχει την ανατροπή (26,5%), η Χ. Α. λόγω της εξαιρετικά αντιπαθούς στην συντριπτική πλειονότητα του λαού μας ιδεολογίας της δεν πρόκειται ποτέ να επιτύχει κάτι τέτοιο (πολύ δύσκολα θα υπερβεί το 15% στην καλύτερη περίπτωση!). Αν λοιπόν πριμοδοτηθεί10, ώστε να επεκτείνει την επιρροή της στα ανώτατα δυνατά για αυτήν όρια, δύναται να στερήσει από την αριστερά μια εκλογική νίκη ή έστω να περιορίσει το εύρος της11. Αυτός είναι ο λόγος που τα κατευθυνόμενα ΜΜΕ προβάλουν δυσανάλογα τις <<πρωτοβουλίες>> της Χ. Α. επιδιώκοντας να την καταστήσουν τον κύριο φορέα αντισυστημικού λόγου και έργου. Είναι επίσης ευνόητο, ότι αυτή η χειραγώγηση έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας σε αδιαμόρφωτες ακόμη κοινωνικά και πολιτικά συνειδήσεις, κάτι που με την σειρά του έχει να κάνει κυρίως με το μορφωτικό επίπεδο. Έτσι κλείνει ο κύκλος του συλλογισμού μας καθώς συμπίπτουμε απόλυτα με τα ευρήματα των δημοσκοπήσεων!
   Οι  υπόλοιποι μετέχοντες του πολιτικού  παιγνίου οι οποίοι κινούνται  αντιμνημονιακά και κατά δήλωσή τους και αντισυστημικά αντιμετωπίζουν την επέλαση της Χ. Α. είτε με τον γνωστό ατελέσφορο καταγγελτικό λόγο (ΚΚΕ) είτε με εξίσου καταδικασμένη προσπάθεια υπερφαλάγγισης της Χ. Α. στα θέματα της ασφάλειας και των μεταναστών (Ανεξάρτητοι Έλληνες). Οι παρωχημένες τακτικές τους όχι μόνο δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα αλλά μάλλον λειτουργούν και υπέρ της Χ. Α..
   Και ερχόμαστε πλέον στον  δικό μας πολιτικό χώρο ο  οποίος επίσης χαρακτηρίζεται  από αμηχανία και πελαγοδρομεί! Στις συνελεύσεις ή στις κατ  ιδίαν συζητήσεις με συντρόφους κυριαρχεί είτε η απαξιωτική αναφορά είτε μια υπέρμετρη ευφορία που τείνει να υποβαθμίσει το ζήτημα. Οι απαξιωτικές (φασίστες, τραμπούκοι, εγκληματική οργάνωση κλπ) όμως αναφορές δεν συνιστά στρατηγική αντιμετώπισης και ενέχει τον κίνδυνο υποτίμησης ενός επικίνδυνου (και ικανού όπως αποδεικνύεται αντιπάλου!). Η ευφορία που κυρίεψε τις γραμμές μας (πολύ κατανοητή μετά από την εξαιρετική επιτυχία του Μαΐου/Ιουλίου!) αποτελεί ακόμη μεγαλύτερο λάθος και μπορεί να μας οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη υποτίμηση του κινδύνου με ανυπολόγιστες συνέπειες. Πως λοιπόν θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο ΣΥΡΙΖΑ την προέλαση της Χ. Α. και κατά συνέπεια και την προσπάθεια των policy makers των τοποτηρητών της νεοαποικιοκρατίας να τον κρατήσουν μακριά από την εξουσία;
   Καταρχήν θα πρέπει να αντιληφθούμε με την πλήρη έννοια της λέξης ότι ο πόλεμος που ο ΣΥΡΙΖΑ θα δεχτεί από εδώ και πέρα θα κάνει την αντίστοιχη προεκλογική προσπάθεια του κατεστημένου να μοιάζει με αθώο παιδικό παιγνίδι! Το διακύβευμα είναι τεράστιο και το σύμπλεγμα της εξουσίας (πτωχοτραπεζοκράτες12, διεφθαρμένοι πολιτικοί, διαπλεκόμενοι καναλάρχες, κρατικοδίαιτοι <<επιχειρηματίες>> κ.α. ) θα μετέλθει κάθε θεμιτού και αθέμιτου μέσου για να επιβιώσει του τέλους της εποχής της μεταπολίτευσης και να συνεχίσει να απομυζά την χώρα.
   Το δεύτερο πράγμα που θα πρέπει να κάνουμε είναι να κοιτάξουμε ωμά, ψυχρά και κυνικά την σκακιέρα σαν τον σκακιστή13 που ξεκινά μια εξαιρετικά αμφίρροπη και κρίσιμη παρτίδα. Από τις επαφές μου με τους συντρόφους δεν είμαι βέβαιος ότι αυτό έχει γίνει συνείδηση σε όλους (η ευφορία που λέγαμε αλλά και η παιδική αθωότητα του πραγματικού ιδεολόγου που φαντασιώνεται ότι αφού έχει δίκιο όλα θα πάνε κατευχήν14!). Αν λοιπόν είμαστε ειλικρινείς θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι η Χ. Α. είναι έναλαϊκό κόμμα με ιδιαίτερη απήχηση στις φτωχογειτονιές και τους μη προνομιούχους, τους φυσικούς μας δηλαδή ψηφοφόρους! Θα πρέπει κατά συνέπεια να θέσουμε το ερώτημα αν είναι ο γιαλός στραβός ή αν εμείς αρμενίζουμε στραβά! Η απάντηση στην προκειμένη περίπτωση είναι πως συμβαίνουν και τα δύο! Σίγουρα υπάρχουν παράγοντες που λειτουργούν υπέρ της Χ. Α. πέρα από τον έλεγχό μας όπως λανθάνων ρατσισμός και σωβινισμός (όπως σε κάθε κοινωνία!), οικογενειακές πολιτικές παραδόσεις, χαμηλό μορφωτικό επίπεδο που προδιαθέτει στην ηρωοποίηση συμπεριφορών τύπου Ζορό15 ειδικά επί ανυπαρξίας του επίσημου κράτους κλπ.
   Όμως αν συνεχίσουμε να είμαστε ειλικρινείς θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι και εμείς αρμενίζουμε στραβά αλλιώς σαν τον κακό σκακιστή θα συνεχίσουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη και τελικά θα χάσουμε την  παρτίδα. Τελικά ίσως υπάρχουν και άλλοι λόγοι που οδηγούν δυνητικούς <<ψηφοφόρους μας>>  στην Χ. Α.
Καταρχήν η ανασφάλεια στις υποβαθμισμένες συνοικίες που προφανώς συνδέεται με τον αριθμό των μεταναστών, όχι μόνο με αυτόν βέβαια και όχι επειδή αυτοί οι άνθρωποι έχουν κατώτερο DNA αλλά για αντικειμενικούς λόγους ( εξαθλίωση και εκμετάλλευση που μοιραία οδηγούν σε επιθετικές συμπεριφορές και ενασχόληση με την παρανομία του δρόμου ή το οργανωμένο έγκλημα σε πολύ αυξημένο ποσοστό).
Επίσης ο ανταγωνισμός, όποιοι από εμάς πηγαίνουν στην λαϊκή αγορά για ψώνια έχουν σίγουρα παρατηρήσει πόσο δημοφιλής είναι η Χ. Α. στους μικροπωλητές! Είναι απόλυτα κατανοητό ότι ο λαθρομετανάστης ασχολείται με το παραεμπόριο για να επιβιώσει και ότι και συμπατριώτες μας κάνουν το ίδιο όμως το συμφέρον και ο λανθάνων ρατσισμός δεν ελέγχονται εύκολα και σίγουρα κανείς τους δεν είναι πρόθυμος να υποστεί απώλειες από έναν παράνομο.
    Γνωρίζουμε ότι σε κάθε κοινωνία σημαντικό μέρος του πληθυσμού ιδίως στις κατώτερες μορφωτικές βαθμίδες αλλά ως ένα σημείο και στις ανώτερες μπορεί να μην έχει διαμορφωμένη πολιτική και κοινωνική συνείδηση16. Όλοι όμως έχουν εθνική συνείδηση και θρησκευτικές πεποιθήσεις (με την έννοια της ιστορικής θρησκείας!),όλοι μπορούν να μιλήσουν την γλώσσα της Χ.Α. η οποία ακολουθώντας τις συμβουλές του Αδόλφου Χίτλερ απευθύνεται στον κατώτερο κοινό παρονομαστή του πλήθους17! Μοιραία επικοινωνιακά έχει το πλεονέκτημα έναντι της κλασσικής αριστερής αντίληψης που θέλει με περίπλοκα θεωρητικά σχήματα να επιτύχει <<την σφυρηλάτηση μιας αντιακροδεξιάς πολιτικής κουλτούρας>>18, την <<ανάδειξη του βαθιά συστημικού της χαρακτήρα>>(της ακροδεξιάς!)19, την <<μεταφορά της συζήτησης από τα εγκληματικά υποκείμενα στην εγκληματογόνο συνθήκη>>20 αντιλήψεις ορθές μεν αλλά που επικοινωνιακά αδυνατούν να ανταγωνιστούν το μήνυμα της Χ. Α. καθώς απευθύνονται σε δραματικά μικρότερο κοινό (θα δυσκολευτούμε να κάνουμε αυτές τις αναλύσεις στον Α. Παντελεήμωνα!).Όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο Ν. Σεβαστάκης21 η παρουσία μεγάλων αλλότριων ομάδων  που διαφέρουν πολιτισμικά ή/και θρησκευτικά από τον ελληνικό πληθυσμό δημιουργεί πράγματι μια αίσθηση απώλειας και αλλοτρίωσης ανάλογη του μεγέθους των ομάδων αυτών και αντιστρόφως ανάλογη της έκτασης στην οποία συμβιώνουν με τους έλληνες. Η άποψη επίσης που << θέτει το ζήτημα της σύναψης ευρύτερων συμμαχιών- εντός αλλά κυρίως πέραν της αριστεράς- για την συγκρότηση ενός πλατιού αντιφασιστικού μετώπου>>22 δείχνει να μην κατανοεί την δόλια στάση των συστημικών πολιτικών υποκειμένων πάνω στο πρόβλημα αλλά και τις ατομικές στρατηγικές του ΚΚΕ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων. Όσο για την άποψη που θέλει κατασταλτικά μέτρα κατά της Χ. Α. προφανέστατα θα ήταν το καλύτερο δώρο για αυτήν! Οι ιδέες ηττώνται μόνο από ιδέες και είτε μας αρέσει είτε όχι η Χ. Α. κομίζει ένα μήνυμα με απήχηση που μόνο αφαιρώντας του την ελκυστικότητα μπορούμε να νικήσουμε.   Τι πρέπει λοιπόν να κάνουμε; Πως θα καταλάβουμε εκ νέου το χαμένο έδαφος;
   Η απάντηση είναι ότι πρέπει να αφήσουμε σε δεύτερο πλάνο τις δυσνόητες θεωρίες και να κάνουμε δημοσίως κάποιες παραχωρήσεις στην κοινή λογική, παραχωρήσεις που ως τώρα αρνούμαστε λόγω ιδεολογικών αγκυλώσεων!
    • Δεν είναι κακό να αναγνωρίσουμε ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα με περίπου 132000 τ. χλμ. έκταση και 10-11 εκ. πληθυσμό με συγκεκριμένο ΑΕΠ και συγκεκριμένη δυνατότητα να φιλοξενήσει και να εντάξει στην κοινωνία της αλλότριουςπληθυσμούς23.
    • Δεν είναι παράλογο να θεωρήσουμε ότι σε συνθήκες οικονομικής καταστροφής αυτή η δυνατότητα είναι ακόμη πιο μειωμένη24.
    • Σίγουρα δεν είναι μισαλλόδοξο να αναγνωρίσουμε την εμφανή συσχέτιση ανάμεσα σε εγκληματικότητα και μετανάστευση25, συσχέτιση που έχει να κάνει με τις συνθήκες και όχι με την ανύπαρκτη δική μας ανωτερότητα ή το δήθεν κατώτερο DNA των άλλων.
    • Και βέβαια δεν υπάρχει τίποτα το ρατσιστικό στο να αναγνωρίσουμε το σημαντικό πρόβλημα των μικροπωλητών αλλά και πολλών εμπόρων26 (που νοικιάζουν καταστήματα, πληρώνουν προσωπικό, εισφορές κλπ!) εξαιτίας του παραεμπορίου που σε σημαντικό βαθμό (όχι μόνο βέβαια!) οφείλεται στην δραστηριότητα οικονομικών μεταναστών.
  1. Θα μπορούσαμε λοιπόν να προκαλέσουμε έναν δημόσιο διάλογο σχετικό με το ανώτερο όριο των μεταναστών που μπορούμε να φιλοξενούμε στην Ελλάδα και τις διεθνείς πρωτοβουλίες (που μόνο αυτές μπορούν να λύσουν πραγματικά το πρόβλημα και όχι η μετατροπή της χώρας σε συλλέκτη δυστυχισμένων ψυχών!) που δύναται να αναληφθούν προς βοήθεια των φτωχών κρατών.
  1. Θα μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε το δικαίωμα (τι πιο λογικό όταν αυτός πληρώνει υπό αυτές τις συνθήκες;) του έλληνα πολίτη να θέλει να προηγείται στην παιδείαστην υγεία κλπ και ταυτόχρονα να πυκνώσουμε τις δράσεις μας σε συνεργασία και με άλλους φορείς όπως ΜΚΟ, Εκκλησία κ.α. ώστε ένα κοινωνικό δίκτυο προστασίας να δημιουργηθεί για τους οικονομικούς μετανάστες.
  2. Θα μπορούσαμε να πιέσουμε την αστυνομία ως έλληνες πολίτες αλλά και ως οργανωμένος πολιτικός χώρος να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αποτελεσματική αστυνόμευση των υποβαθμισμένων συνοικιών και την δικαιοσύνη για να αποδίδει ταχύτερα σε περιπτώσεις παρανομιών.
  3. Θα μπορούσαμε να πιέσουμε την αστυνομία να ασχοληθεί πιο επισταμένα με την πάταξη του παραεμπορίου (ανεξαρτήτως εθνικότητας!).
  4. Θα μπορούσαμε τέλος να υποστηρίξουμε την απέλαση όσων αποδεδειγμένα παρανομούν αφού βέβαια εκτίσουν τις προβλεπόμενες ποινές αλλά και την αυστηροποίηση των ποινών για παρανομούντες (φυσικά ανεξαρτήτως εθνικότητας!).
   Τίποτα από όλα όσα  αναφέρθηκαν δεν αντιβαίνει στην διεθνιστική αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπό μας , ειδικά τον αδύναμο ενώ βέβαια σέβεται και την κοινή λογική! Αντίθετα, η εμμονή μας να αγνοούμε ή και να αναφερόμαστε απαξιωτικά στους ψηφοφόρους της Χ. Α.27 δείχνει αδυναμία κατανόησης του φαινομένου αλλά και του ιστορικού ρόλου που έχουμε ως παράταξη, να σχηματίσουμε ένα ευρύ πλειοψηφικό ρεύμα ως κυβερνητική προοπτική ελπίδας απέναντι στις μεθοδεύσεις της νεοαποικιοκρατίας.
     
           


1 Το ποιος είναι βέβαια πραγματικά αντισυστημικός και με βάση ποια κριτήρια, είναι ένα θέμα που απαιτεί αυτοτελή ανάλυση σε  έκταση που ξεπερνά τις δυνατότητες αυτού του κειμένου. Ίσως λοιπόν να είναι πιο ακριβής ο διαχωρισμός των πολιτικών δυνάμεων του κοινοβουλίου σε <<μνημονιακές>> (Ν.Δ. , Πα.Σο.Κ, Δημ.Αρ.) και αντιμνημονιακές (ΣΥΡΙΖΑ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, ΚΚΕ, Χρυσή Αυγή).
2 Πληροφορίες: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%AC%CF%87%CE%B7_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%9C%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CE%AC
3 Ο κοινωνικός ακτιβισμός της Χρυσής Αυγής εμφανίζεται τόσο με την μορφή της προσφοράς π.χ. διανομές τροφίμων ή οργάνωση αιμοδοσίας ( βέβαια μόνο για έλληνες και για αυτό πολύ συζητήσιμες ηθικά!) όσο και με απερίφραστα παράνομες πράξεις π.χ. έλεγχοι μικροπωλητών από βουλευτές συνοδευόμενοι από φθορές ή παροχή ασφάλειας σε <<επικίνδυνες>> γειτονιές. Σε κάθε περίπτωση οι πρώτες αντιμετωπίζονται θετικά από πολλούς ενώ οι δεύτερες γίνονται ελκυστικές σε αρκετούς μη προνομιούχους που θεωρούν ότι αφού η αστυνομία τους εγκατέλειψε έχουν βρει ένα αξιόπιστο υποκατάστατο.
4 Πρώτος εισήγαγε μια lifestyle εκδοχή στην προσέγγιση του εκλογικού σώματος ο ΛΑΟΣ με την αδιάλειπτη παρουσία των στελεχών του στις υψηλής ακροαματικότητας μεσημεριανές αλλά και πρωινές εκπομπές με σχολιασμούς μάλιστα επί παντός επιστητού! Φαίνεται όμως πως και σε αυτό το θέμα  η Χ. Α. είναι πολύ πιο μπροστά! Διότι δεν περιμένει να την καλέσουν για να συζητήσει περί ανέμων και υδάτων αλλά δημιουργεί η ίδια <<πιασάρικα>> θέματα π. χ. επίθεση σε μετανάστες μικροπωλητές, για τα οποία γνωρίζει ότι θα <<παίξουν>> στην τηλεόραση και θα τραβήξουν τους προβολείς πάνω της. Το αποτέλεσμα, είναι να μονοπωλεί την δημοσιότητα και να δημιουργεί την εικόνα της ασυμβίβαστης πολιτικής δύναμης, που δίκην Ζορό λύνει τα κοινωνικά προβλήματα παρακάμπτοντας το διεφθαρμένο σύστημα υπέρ των φτωχών και αδυνάτων ελλήνων βέβαια!  
5 Πρόκειται για μια ακόμη ιδεολογική παρακαταθήκη του Αδόλφου Χίτλερ προς τους επιγόνους του, ο οποίος αφού χρησιμοποίησε έξυπνα και σοσιαλιστικά συνθήματα μεταξύ άλλων(!) τελικά εξόντωσε ανελέητα αυτούς που τα πίστεψαν (Ραίμ, αδελφοί Στράσερ κ.α.). Για το θέμα <<Τα φοβερά ντοκουμέντα. Η νύχτα των μεγάλων μαχαιριών>>. Εκδ.
6 Ιδιαίτερα αποκαλυπτική είναι η έρευνα της Public Issue με τίτλο: Εκλογές Ιουνίου 2012. Η ακτινογραφία της ψήφου. Τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της εκλογικής βάσης των κομμάτων.
 file:///C:/Users/user/Desktop/Public%20Issue%20-%20%CE%95%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CF%82%20%CE%99%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85%202012%20%20%CE%97%20%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1%20%CF%84%CE%B7%CF%82%20%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%BF%CF%85.htm
7Μια εξαιρετική ανάλυση του φαινομένου μπορείτε να διαβάσετε στο βιβλίο <<Βαϊμάρη. Η ανάπηρη δημοκρατία. 1918-1933.>>. Heinrich A. Winkler. Εκδ. Πόλις 2011.
8 Δεν αναφέρομαι τυχαία σε αντισυστημικές προθέσεις και όχι σε αντισυστημική θέση. Η Χ. Α. όπως σωστά έχει αναφέρει ο Αλέξης Τσίπρας είναι το μακρύ χέρι του συστήματος. Παρόμοιες θέσεις εκφράζουν σχολιαστές όπως ο Α. Καρίτζης αλλά και πολλοί σύντροφοι που τοποθετούνται σε κομματικές εκδηλώσεις. Όμως, όπως αναλύω παρακάτω αυτό δεν γίνεται συνειδητά από την Χ. Α., της οποίας το αντισυστημικό μένος είναι ειλικρινές άσχετα αν χρησιμοποιείται από τους κοινωνικούς μηχανικούς στην υπηρεσία των τοποτηρητών της νεοαποικιοκρατίας! Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τόσο η ηγεσία όσο και η βάση των ψηφοφόρων της Χ. Α. τρέφει βαθύτατη αντιπάθεια προς το καθεστώς της μεταπολίτευσης το οποίο άθελά της εξυπηρετεί! Αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση διότι δίνει την δυνατότητα στην Αριστερά όχι μόνο να αναστρέψει την πλημμυρίδα αλλά και να προκαλέσει και μια κοινωνική άμπωτη προς την αντιδραστική σφηκοφωλιά της Χ. Α.!  
9 Εδώ θα ξανακούσουμε να μας απευθύνεται η ανόητη μομφή της θεωρίας των συγκοινωνούντων άκρων! Μια αγεωγράφητη θεωρία που εσκεμμένα αγνοεί ότι σημαντικό ποσοστό των συνανθρώπων μας (δυστυχώς αλλά έτσι έχουν τα πράγματα!) δεν έχει ανεπτυγμένη πολιτική, κοινωνική ή ταξική συνείδηση, κάτι που εντέχνως καλλιεργείται και από το κατεστημένο διότι διευκολύνει την χειραγώγηση των μαζών. Οι άνθρωποι αυτοί είναι είτε απολύτως αδιάφοροι για τα κοινά και απορροφημένοι εντελώς στον λήθαργο της καθημερινότητας είτε φαίνονται ως συνειδητοποιημένοι ενώ απλά ψηφίζουν ένα συγκεκριμένο κόμμα από συνήθεια, οικογενειακή παράδοση, αναμένοντας κάποιο αντάλλαγμα κλπ. Από την κατάσταση αυτή απομακρύνονται μόνο όταν η καθημερινή ζωή και ευημερία τους θιγεί βάναυσα όπως σήμερα, σε συνθήκες βαριάς κρίσης. Και τότε ψάχνουν να βρουν πολιτική στέγη που να τους δίνει την δυνατότητα να <<τιμωρήσουν>> τους υπεύθυνους των δεινών τους και να συνεχίσουν να ζουν σε ένα επίπεδο που οι ίδιοι θεωρούν τουλάχιστον ανεκτό. Η αντισυστημική ψήφος λοιπόν διαχέεται από τους πιο συνειδητοποιημένους στην Αριστερά και από τους υπόλοιπους στη άκρα Δεξιά. Όσοι όμως αναμασούν το ιδεολόγημα των <<συγκοινωνούντων άκρων>> θα πρέπει να μας εξηγήσουν σε ποιον πολιτικό χώρο ανήκε όλος αυτός ο <<ακραίος>> κόσμος πριν την κρίση! Έτσι θα ανακαλύψουν την μεγάλη αλήθεια, ότι και τα <<μετριοπαθή>>(στην πραγματικότητα απλά φορείς της απόλυτης μετριότητας!) κόμματα συγκοινωνούν με τα άκρα!    
10 Παρόμοιο ρόλο επιφυλάσσει το λόμπυ της χρεοκοπίας και στο ΚΚΕ, το οποίο <<εγκλωβίζει>> εκατοντάδες χιλιάδες ψήφους στο τίποτα αρνούμενο την ευρύτερη συμπαράταξη με άλλες αντισυστημικές δυνάμεις καταλήγοντας απλά να ανακόπτει την κυβερνητική προοπτική της Αριστεράς και υπηρετώντας άθελά του την νεοαποικιοκρατία όπως άλλωστε έκανε με τα απίστευτα λάθη του και το 1944-1949.  Απλά το γεγονός ότι βρίσκεται σε ύφεση, δίνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Ά βοηθού του συστήματος στην Χ. Α..  
11 Αυτό δεν θα είναι χωρίς συνέπειες αν επιτευχθεί! Άνοδος της Χ. Α. στο 15% σημαίνει πως ο ΣΥΡΙΖΑ είτε δεν θα κυβερνήσει είτε θα έχει μια τόσο αδύναμη και εξαρτώμενη από άλλες δυνάμεις πλειοψηφία που το κυβερνητικό του έργο θα είναι εκ των προτέρων καταδικασμένο στην αποτυχία!
12 Ο ορθός όρος για το τραπεζικό μας κατεστημένο όπως πολύ εύστοχα αναλύει ο <<πατέρας>> του Γιάνης Βαρουφάκης στον <<Παγκόσμιο Μινώταυρο>>. Εκδ. Α. Λιβάνη 2012.
13 Τιμά την Αριστερά και τον ΣΥΡΙΖΑ ο ρομαντισμός και η απόλυτη προσήλωση στα ιδεώδη του, κάτι που πραγματικά χαρακτηρίζει στον υπερθετικό βαθμό τα μέλη του. Όπως επίσης είναι αξιέπαινη η προσήλωσή του στην ουσία και όχι στο επικοινωνιακό περιτύλιγμα των πραγμάτων. Όμως ο ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψην του τέσσερα νέα στοιχεία. Πρώτον καλός ο ρομαντισμός αλλά η ιστορία είναι ένα απέραντο νεκροταφείο ιδεολόγων που νόμισαν ότι θα αλλάξουν τον κόσμο απλά κομίζοντας το λυτρωτικό τους μήνυμα! Δεύτερον ζούμε στην εποχή της επικοινωνίας, όπου δυστυχώς το περιτύλιγμα έχει την ίδια αξία (ίσως και περισσότερη!)με την ουσία κάτι που κατανοούν θαυμάσια οι αντίπαλοι μας για αυτό (και για αυτό!) και υφιστάμεθα επικοινωνιακή πολιορκία! Τρίτον ο αντίπαλος μας, το χρεοκοπημένο κατεστημένο είναι έτσι και αλλιώς αδίστακτος και δεν θα σταματήσει μπροστά σε τίποτα τώρα που παίζεται η επιβίωσή του! Τέταρτον είναι άλλο να έχεις 3% οπότε εκφράζεις απλά τον εαυτό σου και άλλο να έχεις 26,5% , να γίνεσαι αντιπολίτευση και να αποτελείς την μόνη ελπίδα της χώρας να ξεφύγει από την μέγγενη των νεοαποικιοκρατών. Η ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ αφορά πλέον όλη την Ελλάδα, τις μέλλουσες αλλά και τις παρελθούσες γενεές και δεν έχει δικαίωμα να καταλήξει σε εθελοντικό αφοπλισμό τύπου Βάρκιζας ή σε ένα νέο Γράμμο και Βίτσι!  
14 Το πόσο αμέριμνος συνεχίζει την πορεία του ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται από το γεγονός ότι δεν επωφελείται ακόμη και από <<ανέξοδες>> ευκαιρίες να <<φτιάξει προφίλ>> προς την μερίδα των πολιτών που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι με τα εθνικά θέματα και που μάλλον δεν έχουν την καλύτερη άποψη για αυτόν επηρεασμένοι από τα συστημικά ΜΜΕ. Έτσι φέτος συμπληρώνονται εκατό χρόνια από τότε που ο ελληνισμός εξόρμησε για να επιτύχει την εθνική του ολοκλήρωση (κατά δραματική σύμπτωση αφού πρώτα βίωσε μια παρακμή σαν την σημερινή με χρεοκοπία ηθική, κοινωνική και πολιτική!) φτάνοντας ως την Σμύρνη! Η επέτειος όχι μόνο ξεχάστηκε αλλά τα ιδιωτικά μέσα μαζικής παραπληροφόρησης μας βομβαρδίζουν με ατελείωτα τουρκικά σήριαλ, ακόμη και με τα κατορθώματα του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς σε μια βάναυση επίδειξη πολιτιστικού ιμπεριαλισμού που προετοιμάζει ψυχολογικά την φινλανδοποίηση της χώρας. Παρόλο που το φαινόμενο αυτό δεν εξηγείται με όρους οικονομικούς (φθηνές σειρές παράγονται με το κιλό πχ  στην Λ. Αμερική!) ούτε και με όρους ακροαματικότητας (υπήρξαν πολλά λατινοαμερικάνικα σήριαλ με υψηλή τηλεθέαση!) η ιδιωτική τηλεόραση ( η ίδια που τρομοκρατεί τον απλό πολίτη με τα…..σοβιέτ του Αλέξη!) συνεχίζει αδίστακτα να παίζει τον ρόλο της πολιτισμικής κερκόπορτας. Και ο ΣΥΡΙΖΑ; Αντί να επωφεληθεί και να<<παίξει τους υποκριτές στο γήπεδο τους>>, κοιμάται τον ύπνο του δικαίου!
15 Μια έξοχη ανάλυση της ιστορίας και ψυχοπαθολογίας του φαινομένου στον <<Υπεράνθρωπο των μαζών>> του Ουμπέρτο Έκο. Εκδ. Γνώση.
16 Και επειδή ο άνθρωπος με κοινωνική και πολιτική συνείδηση είναι αναπόφευκτο να αποκτήσει και ταξική, μια πολύ καλή ανάλυση του θέματος μας δίνει ο Νικολάι Μπουχάριν στην <<Θεωρία του Ιστορικού Υλισμού>>.  Εκδ. Αναγνωστίδη, σελ.393-396 όπου αναλύει το θέμα της <<τάξης καθεαυτής και της τάξης για τον εαυτό της>>.   
17 Βέβαια αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι, ο Αδόλφος Χίτλερ ήταν ίσως ο καλύτερος μαθητής του Γουσταύου Λε Μπον του πατέρα της <<Ψυχολογίας των μαζών>>, βιβλίου που φιγουράριζε σε περίοπτη θέση και στην βιβλιοθήκη του Λένιν. Το γεγονός ότι αναγνώστες του βιβλίου ήταν οι μεγαλύτεροι δημεγέρτες του 20ου αιώνα λέει πολλά για την οξυδέρκεια του συγγραφέα παρά την αντιδραστική του πολιτική θέση και κάνει το βιβλίο κλασσικό και επίκαιρο παρά τα 117 χρόνια που πέρασαν από την πρώτη έκδοση! <<Η ψυχολογία των μαζών>>. Γουσταύος Λε Μπον. Εκδ. Ζήτρος 1996.
18 Άποψη του Δ. Χριστόπουλου όπως αναφέρεται στο άρθρο του Στ. Μανώλη <<Αναζητώντας μια στρατηγική ανάσχεσης του φασισμού της Χρυσής Αυγής>>.
19 Άποψη του Α. Καρίτζη όπως αναφέρεται στο άρθρο του Στ. Μανώλη <<Αναζητώντας μια στρατηγική ανάσχεσης του φασισμού της Χρυσής Αυγής>>.
20 Άποψη του Ν. Γανιάρη όπως αναφέρεται στο άρθρο του Στ. Μανώλη <<Αναζητώντας μια στρατηγική ανάσχεσης του φασισμού της Χρυσής Αυγής>>.
21 Όπως αναφέρεται στο άρθρο του Στ. Μανώλη <<Αναζητώντας μια στρατηγική ανάσχεσης του φασισμού της Χρυσής Αυγής>>.
22 Άποψη του Σ. Μπουρνάζου όπως αναφέρεται στο άρθρο του Στ. Μανώλη <<Αναζητώντας μια στρατηγική ανάσχεσης του φασισμού της Χρυσής Αυγής>>.
23 Νομίζω ότι κανείς δεν έχει αντίρρηση στο επιχείρημα ότι αν αύριο με κάποιο μαγικό τρόπο κατέφθαναν σε λίγους μήνες δέκα ακόμη εκατομμύρια μετανάστες η χώρα θα κατέρρεε και θα έπαυε να ονομάζεται Ελλάδα και η αποδοχή αυτής της αυτονόητης πραγματικότητας δεν μας κάνει λιγότερο διεθνιστές αλλά απλά…..ρεαλιστές!
24 Εκτός και αν φαντασιωνόμαστε ότι οι άνθρωποι ζουν χωρίς εισόδημα ή μπορούν να το παράξουν απλά με την ύπαρξή τους  ή ότι από μόνοι τους είναι πηγές πλούτου αλλά τότε η Αφρική θα ήταν ήπειρος κροίσων! Επίσης δεν νομίζω να επιθυμούμε να <<βοηθήσουμε>> αυτούς τους δυστυχισμένους ανθρώπους απλά κάνοντας πιο φτωχούς και δυστυχισμένους τους Έλληνες ώστε να επιτευχθεί μια τρόπον τινά εξίσωση προς τα κάτω!
25 Πρόκειται για ένα θέμα στο οποίο θα συναντήσει κανείς σοβαρές αντιστάσεις συζητώντας με τους συντρόφους στις συνελεύσεις διότι πολλοί ταυτίζουν την αναγνώριση αυτής της αδιαμφισβήτητης αλήθειας ως ρατσιστική προσέγγιση προς τους μετανάστες! Οι αριθμοί όμως είναι αμείλικτοι και ας μην στρουθοκαμηλίζουμε υποστηρίζοντας ότι η αστυνομία απλά κυνηγά περισσότερο τους αδύναμους μετανάστες! Δεν υπάρχει τίποτα το ρατσιστικό, τίποτα που να δικαιώνει την άθλια φαιά προπαγάνδα της Χ. Α. περί <<σκουπιδιών της Ευρώπης κλπ>> στο απλό γεγονός ότι άνθρωποι δυστυχισμένοι, συχνά και κυνηγημένοι, στοιβαγμένοι σε άθλιες συνθήκες, που πολλοί δεν θα θεωρούσαμε αποδεκτές ούτε για τα κατοικίδιά μας, χωρίς δυνατότητες για τίμια εργασία και συνήθως εκμεταλλευόμενοι ξεδιάντροπα από τους έλληνες εργοδότες τους τελικά βρίσκουν μια κάποια διέξοδο για επιβίωση στην παρανομία! Αν μάλιστα είμαστε ειλικρινείς πρέπει να αποδεχθούμε ότι είναι νομοτελειακό, αυτό όμως δεν κάνει τον ηλικιωμένο που φοβάται να ανοίξει την πόρτα του σπιτιού του, ούτε την νέα γυναίκα που φοβάται να βγει να αγοράσει τσιγάρα την νύχτα να νιώθουν καλύτερα! Υπάρχει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα το οποίο πρέπει να αναγνωρίσουμε και να προσπαθήσουμε να λύσουμε αντί να ψελλίζουμε σε αυτούς τους ανθρώπους σοφίες του τύπου, το έγκλημα δεν έχει εθνικότητα (Ποιος το αμφισβήτησε; Είμαι βέβαιος ότι ούτε καν ο Μιχαλολιάκος!)! Αλλιώς μάλλον μετατρεπόμαστε στους καλύτερους <<νεροκουβαλητές>> της Χ. Α. και ας μην πέφτουμε από τα σύννεφα όταν βλέπουμε την διείσδυσή της στους μη προνομιούχους και τα εξαιρετικά ποσοστά της!         
26 Και εδώ έχουμε άλλο ένα πελώριο πρόβλημα εικόνας, όπου όπως και σε μια σειρά από άλλες καλοστημένες επικοινωνιακές παγίδες (Υπόθεση σύλληψης ιδιοκτήτριας ταβέρνας στην Ύδρα , υπόθεση εκκένωσης δημοσίου κτιρίου υπό κατάληψη στην Θεσσαλονίκη) ο ΣΥΡΙΖΑ έπεσε …..κυριολεκτικά με τα μούτρα! Καταδικάζοντας πολύ σωστά το έντονο επικοινωνιακό στοιχείο των ιστοριών αυτών αλλά αγνοώντας τις υπόλοιπες παραμέτρους (ότι τελικά επρόκειτο για μια φοροφυγά αφενός και για κατάληψη δημοσίου χώρου και χρόνια αδράνεια της αστυνομίας στην δίωξη του παραεμπορίου αφετέρου!) στείλαμε ένα μήνυμα προς το Κέντρο που προσδοκούμε να μας ενισχύσει ότι τελικά δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι, προς μεγάλη χαρά των συστημικών συμμοριών που λυμαίνονται την χώρα. Για να είμαστε δίκαιοι πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η εξαιρετική εμφάνιση του συντρόφου Αλέξη Τσίπρα στην ΔΕΘ και την αναφορά του στο θέμα της Ύδρας που άμβλυνε τις κακές εντυπώσεις αλλά….!
27 Ως φασίστες, τραμπούκους, ρατσιστές κλπ είναι και λάθος διότι βέβαια δεν υπάρχει περίπτωση η Ελλάδα να απέκτησε μονομιάς εκατοντάδες χιλιάδες νοσταλγούς του Αδόλφου και ατελέσφορη καθώς δημιουργεί ένα πελώριο τείχος ανάμεσα σε εμάς και όλους αυτούς τους παραπλανημένους μη προνομιούχους.

http://ardin-rixi.gr
Μας το έστειλε ο Μ.Τ