10.8.12

Για «καταστροφή» μιλάει η Γερμανία στην Κίνα, ας πρόσεχαν…


Ένα πρώτης τάξεως μάθημα παίρνει η Άγκελα Μέρκελ, όσο κι αν αυτό μοιάζει περίεργο με βάση τον τίτλο της συγκεκριμένης ανάρτησης… Εάν πιστεύει ότι οι αγορές του νότου για τα γερμανικά προϊόντα οι οποίες χάνονται εξαιτίας της άκαμπτης στάσης του Βερολίνου και της φτώχειας στην οποία οδηγούν τους λαούς, θα αντικατασταθούν…χαλαρά από τις αγορές της Ανατολής, κάνει λάθος… και το λάθος θα είναι μοιραίο…
Ο γερμανικός κολοσσός στον τομέα του αυτοκινήτου, η Volkswagen, φέρεται να έπεσε θύμα βιομηχανικής κατασκοπείας στην Κίνα, όχι από κάποια κινεζική υπηρεσία πληροφοριών, αλλά από τον ίδιο της τον τοπικό συνεργάτη, τον κινεζικό όμιλο FAW, με τον οποίο έχει συσταθεί κοινοπραξία… Την είδηση έφερε στο φως της δημοσιότητας η επιχειρηματική εφημερίδα της Γερμανίας, η Handelsblatt.

Η γερμανική πλευρά πιστεύει ότι οι Κινέζοι έχουν κατορθώσει να αντιγράψουν, με τη μέθοδο της «αντίστροφης μηχανικής», έναν κινητήρα της εταιρίας, ενώ μιλούν για συστηματική και σχεδιασμένη κατασκοπεία. Ο κινεζικός όμιλος σχεδιάζει να προωθήσει στη ρωσική αγορά ένα μοντέλο αυτοκινήτου με τον εν λόγω κινητήρα, ώστε να αποσπάσει ικανό μερίδιο αγοράς από τις ανταγωνίστριες, τη Skoda και την ίδια τη Volkswagen, δηλαδή τον εταίρο της!
Στελέχη της γερμανικής εταιρίας φέρονται να κάνουν λόγο για ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ. Και πώς να διαφωνήσεις όταν η εταιρία πούλησε την περασμένη χρονιά στην Κίνα 2,26 εκατομμύρια αυτοκίνητα!
Το κινεζικό κόλπο είναι απλό: Οι Κινέζοι δεν αφήνουν τις ξένες εταιρίες να φτιάχνουν τα αυτοκίνητά τους δημιουργώντας γραμμές παραγωγής στη χώρα, αλλά τις υποχρεώνουν να προχωρούν στη σύσταση κοινοπραξιών – κοινών εταιριών (joint ventures). Γιατί το κάνουν αυτό; Πολύ απλά, διότι εκεί μεταφέρεται η τεχνογνωσία η οποία ενδιαφέρει τους Κινέζους…
Και η καταστροφή για τους Γερμανούς είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι αντανακλάται στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ, εάν αναλογιστεί κανείς πόσες κοινοπραξίες έχουν συστήσει οι αφελείς «ηγέτες» της Ευρώπης στην Κίνα για διάφορες τεχνολογίες. Να αναφέρουμε για παράδειγμα το ενδιαφέρον των Κινέζων για τον αεροναυτικό τομέα; Για το πώς η ευρωπαϊκή Airbus και η αμερικανική Boeing έσπευσαν να συνεργαστούν με τους Κινέζους προσβλέποντας στην τεράστια αγορά της χώρας; Ξαφνικά οι Κινέζοι συνεργάστηκαν στενά και με τη βραζιλιάνικη Embraer; Δηλαδή πόσο μυαλό χρειάζεται για να καταλάβουν ότι οι Κινέζοι θα παίρνουν ότι μπορούν από όπου μπορούν και σκοπεύουν να καλύψουν τις ανάγκες από δι9κές τους εταιρίες στη μισή τιμή, καταστρέφοντας τον ανταγωνισμό;
Αντιμετωπίζουν τον κόσμο σα να ήρθαν μόλις… χθες και σα να μην έχουν ακούσει τίποτα για τους αιώνες διεθνών και διακρατικών σχέσεων που έχουν προηγηθεί και αναδείξει τον καθοριστικό ρόλο της κατασκοπείας σε όλα τα επίπεδα. Ο ευρωπαϊκός νότος είναι το 10% της κινεζικής αγοράς… δεν τον πετάς όμως με αυτό τον τρόπο.
Αντί η ενωμένη Ευρώπη να προσπαθήσει να εξελιχθεί σε ένα είδος κράτους που να έχει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εσωτερική αυτάρκεια, να φυλάξει αποτελεσματικά τα σύνορά της και να αφήσει τα μεγάλα σχέδια και τις μεγαλόπνοες πολιτικές συλλήψεις για τη Βόρεια Αφρική και άλλες περιοχές, οι οποίες καταλήγουν να μην έχουν ουσία…
Αυτά για να γίνουν όμως θέλουν ηγεσίες με όραμα, όχι χώρες οι οποίες δεν έχουν συναίσθηση του μεγέθους τους και της σημασίας τους στη διεθνή πολιτική. Χώρες οι οποίες ξέρουν μόνο να κατηγορούν λες και η δική τους Ιστορία είναι αψεγάδιαστη…
defence-point.gr