8.7.12

Στήνεται κομπίνα με ακύρωση παραγγελίας των ΝΗ90 που έχουν ... προπληρωθεί!


Σε περίεργες - κατά βάση απαράδεκτες - δηλώσεις κατά της Ελλάδας προχώρησε ο Olivier Michalon, διευθυντής πωλήσεων της Eurocopter και υπεύθυνος για τις σχέσεις με τους πελάτες, όταν υπαινίχθηκε ότι η ελληνική πλευρά θα μπορούσε να ακολουθήσει το παράδειγμα της Πορτογαλίας και να ακυρώσει μέρος της παραγγελίας (ή όλη την παραγγελία) των μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ90 από την Αεροπορία Στρατού! 

Με την μόνη διαφορά ότι η Πορτογαλία ακύρωσε μια παραγγελία 10 ελικοπτέρων, δεν είχε πληρώσει το σύνολο ή μεγάλο μέρος του ποσού των 657.523.069 €που πληρώθηκαν για 20 ελικόπτερα (16 γενικής χρήσης και 4 ειδικών αποστολών) τα οποία παραγγέλθηκαν το 2003.

Εκτός και αν κρύβεται κάτι άλλο πίσω από τον υπαινιγμό του Olivier Michalon:
Να γλιτώσει η εταιρεία του τα 111,69 εκατ. € ρήτρας που επιβλήθηκαν μετά την υπογραφή της τρίτης  τροποποίησης της σύμβασης στις 5 Αυγούστου του 2010 εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων με αποκλειστική ευθύνη της NH Industries που οδήγησαν στην έναρξη των παραλαβών με καθυστέρηση 4 ετών, ενώ πλέον η ολοκλήρωση των παραλαβών χάνεται κάπου στο 2016!

Ενώ η χώρα στερείται μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων! Γιατί αν π.χ. επαναληφθεί αυτό που έγινε με τα μέσα μεταφορικά αεροσκάφη C-27J, που ακυρώθηκε η παραγγελία για τα 4 αεροσκάφη, αφού η Alenia βρήκε αλλού πελάτη και γλυτώνει την ΠΑ από 100 εκατ. ευρώ ενώ τα αεροσκάφη θα τα πουλήσει 200 εκατ. ευρώ! Δηλαδή να έχει ήδη έτοιμους πελάτες (η γραμμή παραγωγής της είναι πολύ αργή αντίθετα με το marketing που ... σκίζει) και να θέλει να πουλήσει τα ελληνικά ελικόπτερα και να γλιτώσει και την ρήτρα των 111,69 εκατ. €! 
Ας δούμε λοιπόν τι είπε ο διευθυντής πωλήσεων της Eurocopter:
"Μέχρι στιγμής είχαμε παραγγελίες από την Ελλάδα, Πορτογαλία και Ισπανία για 75 ελικόπτερα.Τώρα διεξάγονται συνομιλίες σχετικά με την αποσαφήνιση αμφιβολιών σχετικά με τις παραγγελίες τους. Η Ισπανία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την περικοπή 8 ελικοπτέρων από την παραγγελία των 45. Δεν υπάρχει ακριβές χρονοδιάγραμμα, ελπίζει οι συνομιλίες να καταλήξουν σύντομα. Η Ισπανία έχει πολλά θέματα προς επίλυση αυτή την στιγμή» (πιθανότατα και λόγω της συμφωνίας συμπαραγωγής).
Και συνεχίζει: "Η Ελλάδα, είναι και η μόνη από τις τρεις χώρες  που έχει αρχίσει να παραλαμβάνει ελικόπτερα (σ.σ.: αφού είναι και η μοναδική που τα έχει εξοφλήσει). ‘Εχει ήδη 4 στην κατοχή της σε διαμόρφωση αρχικής επιχειρησιακής διαθεσιμότητας, ενώ ένα ακόμη, σε διαμόρφωση πλήρους επιχειρησιακής διαθεσιμότητας βρίσκεται στο Marignane και πρόκειται να παραδοθεί σύντομα. Οι παραδόσεις και οι πληρωμές είναι διασπαρμένες σε διάστημα πολλών ετών… αλλά η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας δεν είναι και η καλύτερη».
Ο κος Michalon αντιστοίχισε την ελληνική περίπτωση με την Πορτογαλία που έχει σε παραγγελία 10 ΝΗ90 λέγοντας ότι «μιλάμε με του Πορτογάλους που επιθυμούν να προχωρήσουν με το πρόγραμμα καθώς τα Puma που χρησιμοποιούν είναι κοντά στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους, αλλά λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας είναι πολύ δύσκολο να εκτιμηθεί εάν τελικά θα τα παραλάβουν και πότε». Που κατέληξε το προρτογαλικό πρόγραμμα: Ακυρώθηκε πριν τρεις ημέρες!
Ο διευθυντής της Eurocopter ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Σε όλες αυτές τις χώρες  προσπαθούμε να εξυπηρετήσουμε τα προβλήματα και να προσφέρουμε λύση… αλλά στο κάτω κάτω ένα συμβόλαιο είναι ένα συμβόλαιο. Θέλουμε να συζητήσουμε εάν μια περαιτέρω καθυστέρηση μπορεί να βοηθήσει προς την κατεύθυνση εξυπηρέτησης των  συμβατικών τους υποχρεώσεων».
 Να υπενθυμίσουμε μόνο στον αξιωματούχο ότι η Ελλάδα έχει εξοφλήσει στο ακέραιο τις υποχρεώσεις της μέχρι στιγμής πο απορρέουν από το συμβόλαιο των ΝΗ90 ήτοι 657.523.069 € και έχει να λαμβάνειν 111,69 εκατ. € μετά την υπογραφή της τρίτης  τροποποίησης της σύμβασης στις 5 Αυγούστου του 2010 εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων με αποκλειστική ευθύνη της NH Industries φέρνοντας το τελ