24.10.11

Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 6 πλοία κοντέινερ σε 7 μέρες!

Παρά τη διεθνή οικονομική κρίση οι ναυτιλιακές εταιρείες δηλώνουν δυναμικό παρών και ενισχύουν τους στόλους τους με νέες παραγγελίες.

Το 41,5% της Eυρωπαικής ναυτιλίας στα χέρια Ελλήνων πλοιοκτητών!
Λεφτά υπάρχουν...

Έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ναυπηγημένα το 2001-2002, πουλήθηκαν σε Έλληνες εφοπλιστές την προηγούμενη εβδομάδα.
Αξία:
33 εκατ. δολάρια το καθένα.

Φαίνεται ότι... οι ναυτιλιακές εταιρείες, ελληνικών συμφερόντων δεν το βάζουν εύκολα κάτω. Παρά την κρίση που πλήττει τη ναυλαγορά, δηλώνουν παρούσες. Και συνεχίζουν δυναμικά να αγοράζουν καράβια, θέλοντας να ενισχύσουν τους στόλους τους.
Mε βάση τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις των αναλυτών, τα πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, όπως και αυτά που μεταφέρουν LNG, έκαναν φέτος τη διαφορά. Σε αντίθεση με τα δεξαμενόπλοια, που έδειξαν να παρασύρονται στη δίνη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
Οι τάσεις, στη συγεκριμένη αγορά, παραμένουν ανοδικές, με σχετικά μειωμένες τιμές για τα νεότευκτα. Οι οποίες έχουν προσελκύσει και άλλους παίκτες, εκτός από τις παραδοσιακές εταιρείες κοντέινερ.

Μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών που ναυπηγούν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Κ. Β. Κωνσταντακόπουλος, Ιωάννης Κούστας, Συμεών Παληός, Μιχάλης Μποδούρογλου, Ευάγγελος Μαρινάκης, Αθανάσιος Μαρτίνος, Κωνσταντίνος Μαρτίνος, Νίκος Τσάκος. Σχεδιάζουν να τους μιμηθούν και άλλοι σημαντικοί εφοπλιστές.

Μέχρι τα τέλη του 2011, το μερίδιο των Ελλήνων αναμένεται να φτάσει στο 5% του παγκόσμιου στόλου κοντέινερ. Οι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν δυναμικά το παρών, τόσο σε νέες παραγγελίες, όσο και σε αγοραπωλησίες πλοίων από δεύτερο χέρι. Εκεί, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, οι Έλληνες έχουν επενδύσει μέχρι τώρα περισσότερα από 1 δισ. δολάρια, αποκτώντας 36 πλοία.

Κατά τους πρώτους 7 μήνες του έτους, το 23% της αξίας των ελληνικών παραγγελιών, αφορά νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τα συνολικά κεφάλαια, που έχουν διαθέσει μέχρι τώρα οι Έλληνες εφοπλιστές, ξεπερνούν τα 3,5 δισ. δολάρια για την αγορά 141 πλοίων διαφόρων τύπων. Αντίστοιχα, το 2010 ο ελληνικός εφοπλισμός αγόρασε 189 πλοία διαφόρων τύπων, επενδύοντας 4,8 δισ. δολάρια.

Το 41,5% της Ευρωπαικής ναυτιλίας στα χέρια Ελλήνων πλοιοκτητών

ΑΠΟ ΤΟ 2000 μέχρι σήμερα, η ναυτιλία έχει συνεισφέρει 140 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία. Ποσό που αντιστοιχεί στο 50% του δημόσιου χρέους της χώρας το 2009, δηλ. στα 280 δισ. ευρώ. Αυτό επισημαίνει σε έκθεσή της η Ένωση Eφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ECSA), υπογραμμίζοντας ότι σ’ αυτές τις ροές συνέβαλαν οι 750 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Η ελληνική ναυτιλία καλύπτει το 41,49% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και παραμένει πρώτη δύναμη στον κόσμο. Στο ελληνικό νηολόγιο εντάσσονται 2.096 πλοία άνω των 100 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας (ΚΟΧ), συνολικής δυναμικότητας 43 εκατ. κοχ, ενώ ο ελληνόκτητος στόλος διαχειρίζεται 3.185 πλοία, που αποτελούν το 14,33% του παγκόσμιου στόλου.

Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν (σε χωρητικότητες) το 22,54% του παγκόσμιου στόλου των τάνκερ, και το 16,8% του παγκόσμιου στόλου των bulk carriers. Χωρίς να υπολογίζονται τα υπό παραγγελία πλοία. Σύμφωνα με την ECSA, για λογαριασμό ελληνικών ναυτιλιακών συμφερόντων ναυπηγούνται 490 πλοία άνω των 1.000 κοχ, συνολικής χωρητικότητας 49,15 εκατ. τόνων. Τα κεφάλαια τα οποία έχουν τοποθετήσει οι εφοπλιστές στην κατασκευή αυτών των πλοίων, αποτελούν το 10% των συνολικών επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία από τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Οι παραγγελίες έγιναν, κυρίως, σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής. Να σημειωθεί ότι σήμερα ο εμπορικός στόλος των χωρών της Ε.Ε. απαρτίζεται από 15.299 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 302.740.000 τόνων, ενώ ο παγκόσμιος στόλος διαθέτει 85.561 πλοία.

greece-salonika.blogspot.com