16.2.11

Υπάρχουν λύσεις για την σωτηρία του Μ.Τ.Σ.



Γράφει ο
Κωνσταντίνος Λουκόπουλος 
υποστράτηγος ε.α. 


Στα τελευταία χρόνια της σταδιοδρομίας μου, άκουγα συνεχώς ότι η κατάσταση του Μετοχικού Ταμείου Στρατού είναι τραγική…. Κάποιοι υψηλά ιστάμενοι και μάλιστα μέλη του ΑΣΣ, προσέθεταν με μία παθητικότητα ότι δεν υπάρχει «σωτηρία». Ομολογώ, με πολλή δόση αυτοκριτικής, ότι τότε δεν νοιαζόμουν, όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι και όπως ίσως πολλοί από τους παρευρισκομένους εδώ σήμερα, γιατί μάλλον πιστεύαμε ότι, είτε η αποστρατεία είναι πολύ μακριά, είτε ότι η Υπηρεσία θα φροντίσει, όπως πάντα μας έλεγαν. Με αυτή τη νοοτροπία, δεν «σηκώσαμε» ποτέ αυτό το ακανθώδες θέμα και αφήσαμε το χειρισμό του στην «Υπηρεσία»..
Σε αυτούς δηλαδή που πιστεύαμε ότι δήθεν εκπροσωπούν τα συμφέροντα μας, αφού ο Στρατιωτικός δεν διεκδικεί, δεν παραπονιέται, δεν είναι «Δημόσιος Υπάλληλος» και δεν συνδικαλίζεται. Γιατί ο Στρατιωτικός επιτελεί λειτούργημα να υπηρετεί την Πατρίδα και το κοινωνικό σύνολο, πιστός στον όρκο που έχει δώσει. Αυτό το στερεότυπο άκουγα, από την πρώτη μέρα της κατάταξής μου στην ΣΣΕ, μέχρι την ημέρα που η «Υπηρεσία με απέδωσε στην κοινωνία» και αυτό μεταλαμπάδευα επί 34 χρόνια στους νεότερούς μου.

Σήμερα, ένα μόλις χρόνο μετά την αποστρατεία μου, ειλικρινά αισθάνομαι ότι με πάτησε οδοστρωτήρας. Εμένα που τόσα χρόνια με κράταγαν μέσα στη γυάλα σε ανακυκλωμένο θολό νερό άκουσα να με αποκαλούν αυτιστικό, ένστολο δημόσιο υπάλληλο , μη παραγωγικό και δήθεν προνομιούχο! Με είδα, σαν δήθεν υπεύθυνο για την κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας, γιατί οι αποδοχές και η σύνταξή μου ως ανώτατου αξιωματικού, είναι δήθεν υψηλές παρ’ ότι αυτές είναι χαμηλότερες από μεγάλη μερίδα μέσων στελεχών του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Με είδα, σαν δήθεν υπεύθυνο για την κατάρρευση του ΜΤΣ, γιατί λέει, μέσα στη δεκαετία του 2000, το μέρισμα μου πήρε τεράστιες και αδικαιολόγητες αυξήσεις για να φθάσει στην περίπτωσή μου (του ανώτατου δηλαδή αξιωματικού), στο υπέρογκο ποσό των 400 € μικτά, που μετά τις κρατήσεις και τους φόρους άντε….να αγγίξει τα 200 € και πάλι μικρότερο από την επικουρική σύνταξη ενός μέσου συνταξιοδοτούμενου στελέχους του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Είναι γεγονός κυρίες και κύριοι ότι το Μ.Τ.Σ. σήμερα έχει σοβαρότατο πρόβλημα ελλείμματος και ρευστότητας, με αποτέλεσμα να έχει ουσιαστική δυσχέρεια καταβολής των προβλεπόμενων παροχών (μέρισμα-Β.Ε.Α. κλπ), να αυξάνονται διαρκώς τα χρέη του φθάνοντας στα 350 εκ ευρώ και πάνω από όλα να απειλείται η βιωσιμότητα του.
Είναι επίσης γεγονός πως η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, φέρνει οργή και αγανάκτηση τόσο στους μερισματούχους αποστράτους, όσο και στους εν ενεργεία μετόχους. Ειδικότερα:

Ø Οι μεν μερισματούχοι έχοντας καταβάλει στο ακέραιο τις αναλογούσες εισφορές τους, καθώς και τις πλήρεις εισφορές των διαφορών οικονομικών προαγωγών, χωρίς ίχνος εισφοροδιαφυγής, βλέπουν ερήμην τους να μειώνεται τραγικά το μέρισμα τους, που αποτελεί ουσιαστικό συμπλήρωμα των όχι υψηλών, αναλόγως της προσφοράς τους, συντάξεων και σε σύγκριση με τις συντάξεις άλλων υπαλλήλων του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα.

Ø Οι δε μέτοχοι, οι οποίοι καταβάλλουν ανελλιπώς αυξημένες εισφορές, χωρίς κανείς να τους διασφαλίζει ότι θα υπάρχει Ταμείο για να τους δώσει μέρισμα σε μερικά χρόνια.

Ø Παράλληλα, χιλιάδες τέκνα των μέτοχο-μερισματούχων ανησυχούν για το ενδεχόμενο να μη λάβουν το Β.Ε.Α. για το οποίο οι γονείς τους κατέβαλαν υποχρεωτικά μηνιαίες υπέρ αυτών κρατήσεις για 25 χρόνια.

Το θέμα αυτό για την Ανεξάρτητη Ένωση Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι υψίστης σπουδαιότητας και προτεραιότητας από την πρώτη μέρα της ιδρύσεως της. Οι ενέργειες μας εντατικοποιηθήκαν ιδιαίτερα μετά την 5η Οκτωβρίου, όταν οι μερισματούχοι του ΜΤΣ απόστρατοί αξιωματικού του Στρατού Ξηράς και της Ελληνικής Αστυνομίας, είδαν ότι η φημολογούμενη διακοπή του χορηγουμένου από το Μ.Τ.Σ. μερίσματος ήταν πια γεγονός και μάλιστα, χωρίς απολύτως καμία επίσημη και υπεύθυνη προειδοποίηση και αιτιολόγηση από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, Γενικά Επιτελεία Σ.Ξ.- ΕΛ.ΑΣ., Διοίκηση Μ.Τ.Σ.

Σε αυτό το σημείο κρίνω σκόπιμο να τονίσω ότι το πρόβλημα των ελλειμμάτων και της ρευστότητας, δεν είναι προβλήματα που περιορίζονται ΜΟΝΟ στο ΜΤΣ. Και τα άλλα δύο Μετοχικά Ταμεία, του Ναυτικού και της Αεροπορίας, δεν απέχουν πολύ από το να αντιμετωπίσουν τα ίδια ακριβώς προβλήματα. Άρα ουσιαστικά μιλάμε για ένα κοινό πρόβλημα όλων των στρατιωτικών, των αστυνομικών και των λιμενικών!! Ένα πρόβλημα το οποίο θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ!

Συνεχίζοντας, θα αποφύγω να αναλάβω το ρίσκο της χρήσης στοιχείων τα οποία δεν έχουν δοθεί πιστοποιημένα, ολοκληρωμένα και επίσημα από το ΜΤΣ και το ΥΕΘΑ. Θα αναφερθώ όμως σε βασικούς τομείς που απομείωσαν την οικονομική ευρωστία του ΜΤΣ και πάλι με την επιφύλαξη ακρίβειας των στοιχειών:

Ø Μόνο για την Γενική Τράπεζα, το ΜΤΣ φέρεται να έχει εκταμιεύσει συνολικά μέχρι σήμερα, ποσό της τάξης των 300.000.000 € για αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας.

Ø Σε εφαρμογή του Ν2913/2001 χορηγήθηκε μέρισμα στους «αποκατασταθέντες διοικητικά και συνταξιοδοτικά αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης» χωρίς αυτοί να βρίσκονται σε ανταποδοτική σχέση. Η συνολική επιβάρυνση του Ταμείου έχει ανέλθει μέχρι σήμερα στα 4.500.000 ευρώ περίπου χωρίς να τηρηθεί η δέσμευση της Πολιτείας, για κάλυψή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό όπως έχει καταγραφεί στα πρακτικά της Βουλής η ρητή και κατηγορηματική δέσμευση του τότε ΥΕΘΑ .

Ø Την περίοδο 1990-2000 επιβλήθηκαν παράνομα, σύμφωνα με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, φόροι στα έσοδα εκμετάλλευσης του Μεγάρου Μ.Τ.Σ. συνολικού ύψους 12.229.221 ευρώ. Από αυτό το ποσό δεν έχουν μέχρι τώρα επιστραφεί 8.693.000 ευρώ έχοντας μάλιστα απώλεια από τους τόκους 2,5-3 εκ ευρώ.

Ø Υπάρχει υπόλοιπο οφειλής επιχορήγησης του Υπουργείου Οικονομικών στο ΜΤΣ, ύψους περί τα 4.500.000 € από το 1990, έναντι δαπάνης η οποία επιβλήθηκε στο ΜΤΣ για άσκηση κοινωνικής πολιτικής της Πολιτείας.
Ø Από το 2001 καταργήθηκαν οι κρατήσεις υπέρ των Μετοχικών Ταμείων των ΕΔ στις προμήθειες κύριου υλικού (εξοπλιστικών προγραμμάτων) των ΕΔ.

Ø Μη ύπαρξη αντίστοιχων κρατήσεων στις δαπάνες πάσης φύσης προμηθειών της ΕΛ.ΑΣ. Κατά μία εκτίμηση, οι σχετικές απώλειες μπορεί να ξεπερνάνε τα 500.000.000 €!

Ø Καταγράφονται πολλά ερωτήματα σχετικά με την ορθή εκμετάλλευση της περιουσίας του ΜΤΣ, όπως μη εισπράξεις μισθωμάτων, μη αναπροσαρμογές μισθωμάτων και μη επωφελείς αγοραπωλησίες.

Ø Καταγράφονται πολλά ερωτήματα επίσης για τη διάθεση κεφαλαίων για κατ’ επιβολή επενδύσεις στη φαύλη περίοδο του Χρηματιστηρίου.

Ø Οι διορισθείσες με πολιτικές επιλογές Διοικήσεις της Γενικής Τράπεζας την οδήγησαν , παρά την προνομιακή σχέση της με τις Ε.Δ. και το προσωπικό των Ε.Δ. και της ΕΛ.ΑΣ., σε σταδιακή απαξίωση με χορηγήσεις επισφαλών επιχειρηματικών και καταναλωτικών δανείων , διόγκωση των λειτουργικών εξόδων, υπέρμετρες προσλήψεις προσωπικού, περιττά έξοδα διαφημίσεων, επιχορηγήσεις συλλόγων και υψηλές αμοιβές προσωπικού.

Ø Με βάση τον Ν1481 «περί συγχωνεύσεως Χωροφυλακής και Αστυνομίας Πόλεων» το αστυνομικό προσωπικό που εισέρχεται στην ΕΛ.ΑΣ. ασφαλίζεται στο Μ.Τ.Σ. κατά 68% – αντί του συνόλου –και κατά 32% στο Μ.Τ.Π.Υ. της ΕΛ.ΑΣ. Τούτο συνέβαλε σε συνδυασμό και με άλλες παράγοντες όπως πρόωρες αποστρατείες, στη σταδιακή επιδείνωση της σχέσεως μετόχων προς μερισματούχους στα σημερινά επίπεδα (συνολικά 1,4/1 , ΕΛ.ΑΣ. 0,95/1 και Σ.Ξ. 2,19/1 ).

Ø Το ΜΤΣ φέρεται να συνεχίζει να καταβάλει μερίσματα αχρεωστήτως, λόγω θανάτου, αλλαγής οικογενειακής κατάστασης κλπ.

Νομίζετε ότι χρειάζεται να καταγραφούν κι άλλα για να καταστεί σαφές ότι το σημερινό χρέος των 350.000.000 € δεν θα υπήρχε εάν οι εκάστοτε κυβερνήσεις και οι επιλεγμένες από αυτές διοικήσεις χειρίζονταν διαφορετικά τα θέματα; Χρειάζεται να πω κάτι άλλο για να σταματήσει το παραμύθι ότι φταίνε οι δήθεν μαϊμού στρατηγοί και οι δήθεν τεράστιες αυξήσεις στα μερίσματα;

Τελικά υπάρχει σωτηρία; Το ΜΤΣ καταρρέει; Υπάρχουν ευθύνες των Διοικήσεων και αυτών που τις διόρισαν; Ποια είναι η ευθύνη της Πολιτείας;

Εδώ θα προσπαθήσω να δώσω τις απαντήσεις που όλοι ψάχνουμε.

Πρώτο και κύριο, ΝΑΙ υπάρχει σωτηρία, παρ’ όλη την κατάσταση που βρίσκεται το ΜΤΣ. Έχει σοβαρότατο ταμειακό πρόβλημα αλλά όχι δεν θα το αφήσουμε να καταρρεύσει! ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ.

Οι βασικές αρχές στις οποίες πιστεύουμε ότι πρέπει να στηριχθεί η επιβίωση του ΜΤΣ περιγράφονται παρακάτω :

Ø Δικαιοσύνη, και το σπουδαιότερο ανάληψη από την Πολιτεία των ευθυνών της που προκύπτουν από τα χρέη της … γενικώς…. προς το ΜΤΣ, σε συνδυασμό με την άσκηση κοινωνικής και ενδεχομένως κομματικής πολιτικής μέσω του Ταμείου….ειδικώς. Άρα προϋποθέτει πολιτική βούληση. ΤΕΛΟΣ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΛΟΙΠΟΝ

Ø Η κατανόηση και η συναίνεση των μέτοχο-μερισματούχων είναι ομολογουμένως κάτι παραπάνω από αναγκαίο στην παρούσα οικονομική συγκυρία για τη χώρα. Για να συμβεί αυτό όμως χρειάζονται εχέγγυα και άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών από την κυβέρνηση που πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και αν δεν το κάνει θα βρει και εμάς όσο δεν φαντάζεται απέναντί της.

Ø Μαζικότητα και ενωτικές προσπάθειες Η λύση δεν πρέπει να φέρει την ρήξη μεταξύ των μέτοχο-μερισματούχων διαφορετικής προελεύσεως (Σ.Ξ. – ΕΛ.ΑΣ). Όμως κρίνω σκόπιμο να τονίσω ότι πρέπει τόσο η ΕΛΑΣ όσο και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να γίνουν μέτοχοι και στους πόρους του ΜΤΣ και να επιδείξουν άμεσο ενδιαφέρον και εμπλοκή αντίστοιχο με αυτό για τα λοιπά Μετοχικά Ταμεία του προσωπικού της ΕΛΑΣ για τα οποία εξασφάλισαν «εργοδοτική εισφορά».

Ø Να μην τεθεί κάτω από την δικαιοδοσία του Υπουργείου Εργασίας το ΜΤΣ όπως ήδη έχει δρομολογηθεί.
Με κυρίαρχο στόχο την εξυγίανση και ουσιαστική ανάκαμψη του Ταμείου απαιτούνται συγκεκριμένα μέτρα που θα μπορέσουν να εξειδικευθούν μετά από μία αξιόπιστη και εκ βάθρων πλήρη αναλογιστική μελέτη. Παρ’ όλα αυτά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε μερικά που έχουμε κρίνει ότι θα ήταν δυνατόν να εφαρμοσθούν σύμφωνα με τα κατεχόμενα σήμερα στοιχεία :

Ø Εισαγγελική έρευνα για να εντοπισθούν τυχόν μη σύννομες και μη επωφελείς για το ΜΤΣ ενέργειες Διοικήσεων και μεμονωμένων ατόμων, ώστε να ακολουθήσουν οι κατά Νόμο σχετικές διεκδικήσεις.

Ø Η μεταφορά των κρατήσεων των συντάξεων των αποστράτων για ΕΑΣ (ΛΑΦΚΑ), υπέρ των αντίστοιχων Μετοχικών Ταμείων.

Ø Επανέλεγχος των καταβαλλομένων μερισμάτων, ώστε να βρεθούν και να κοπούν τυχόν αχρεωστήτως καταβαλλόμενα λόγω θανάτου, αλλαγής οικογενειακής κατάστασης κλπ.

Ø Άμεση επαναφορά των «κοινωνικών πόρων» που αποτελούσαν ένα μεγάλο ποσοστό των εσόδων των Ταμείων ή καθορισμός άλλων και επέκτασή τους και στα Σώματα Ασφαλείας, ως ελάχιστη αποζημίωση για την άμισθη συμμετοχή μας σε μη στρατιωτικές επιχειρήσεις (πυρκαγιές, σεισμοί, απεργίες κλπ.), καθώς και για την πληθώρα των απλήρωτων ωρών από υπερωρίες και υπερεργασία. Η ενδεχόμενη άρνηση των Σωμάτων Ασφαλείας για συμμετοχή τους στην αύξηση πόρων, θα σημαίνει ότι αρνούνται την «εργοδοτική τους εισφορά», με αποτέλεσμα ίσως να πρέπει να γίνει αλλαγή του καθεστώτος υπολογισμού και χορήγησης των μερισμάτων και λοιπών παροχών, σε αναλογική μορφή κατά τα πρότυπα λειτουργίας των ΕΚΟΕΜ.

Ø Καθιέρωση κράτησης υπέρ των Μ.Τ. και εις βάρος των Τραπεζικών Ιδρυμάτων και πιστωτικών Οργανισμών, από τα τοκοχρεολύσια των δανείων που παρακρατούνται από τη μισθοδοσία του στρατιωτικού και πολιτικού Προσωπικού του ΥΕΘΑ και αποδίδονται σε αυτούς.

Ø Καθιέρωση κράτησης στα Τιμολόγια των ΔΕΚΟ που πληρώνει το ΥΕΘΑ και αντίστοιχη καθιέρωση κράτησης στο σύνολο των προμηθειών που διενεργούν τα αρμόδια Υπουργεία για την ΕΛ.ΑΣ. και Λ.Σ.

Ø Εξεύρεση νέων πόρων-κρατήσεων στα πρότυπα αντιστοίχων φορέων ,ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ (π.χ. καθιέρωση «μετοχικόσημου» στις αιτήσεις προσλήψεων ΕΠΟΠ,ΕΜΘ, στις αντίστοιχες αιτήσεις εισαγωγής στις Στρ. Σχολές, στις μονιμοποιήσεις εφέδρων-στρατευσίμων, στις κλήσεις των Σωμ. Ασφαλείας κλπ)

Ø Εξέταση έναρξης συνεργασιών με αναγνωρισμένες ΑΕΔΑΚ και κτηματομεσιτικές εταιρείες για την βέλτιστη αξιοποίηση του χαρτοφυλακίων και της ακίνητης περιουσίας του Μ.Τ.Σ,

Ø Απαίτηση καταβολής από το Δημόσιο, του συνόλου των απαιτητών χρεών/ αχρεωστήτως εισπραχθέντων φόρων, τα οποία εκτιμώνται περί τα 62.000.000 €.

Ø Επανεξέταση της σκοπιμότητας των αμφιλεγόμενης ανταποδοτικότητας κρατήσεων υπέρ ΝΙΜΤΣ και ΝΝΑ και μεταφορά τους στα αντίστοιχα Μ.Τ.

Ø Άνοιγμα του «φακέλου ΝΙΜΤΣ» και εκπόνηση σχεδίου για την αναβάθμιση του ΝΙΜΤΣ και όχι για το ξεπούλημα – εκχώρηση του στο Δημόσιο.

Ø Η εναρμόνιση – εξίσωση υποχρεώσεων και δικαιωμάτων των στρατιωτικών και των στελεχών της ΕΛ.ΑΣ,
Ø Η προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για την ανασύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΜΤΣ, με την αναλογική συμμετοχή εκλεγμένων εκπροσώπων των μερισματούχων και όχι «διορισμένων» από την ηγεσία του εκάστοτε Υπουργείου

Ø Αλλαγή λειτουργίας του βοηθήματος τέκνων (ΒΕΑ) και επανακαθορισμός των όρων λειτουργίας του βοηθήματος τέκνων από το 2011, με τη σύσταση ειδικού λογαριασμού με λογιστική αυτοτέλεια και σε ένα σύστημα καθορισμένης εισφοράς(τήρηση ατομικών μεριδίων για κάθε τέκνο)

Ø Εξέταση έκδοσης πιστωτικής κάρτας Μετοχικού Ταμείου Στρατού (κατ’ αντιστοιχία των καρτών που κυκλοφορούν όπως η DYNAMIC και άλλες) σε συνεργασία με τράπεζα που θα προσφέρει το καλύτερο πακέτο, η οποία θα διανεμηθεί σε όλους τους μετόχους και μερισματούχους του Μ.Τ.Σ. ή καθορισμός άλλων

Ø Μετεγκατάσταση των Υπηρεσιών του Μ.Τ.Σ. από το κτίριο της οδού Κολοκοτρώνη 13, Αθήνα σε εγκαταστάσεις της ΑΣΔΥΣ ή του Πάρκου Στρατού και αξιοποίηση του κτιρίου με «εκχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης». Εκτιμώμενα έσοδα άνω του 1.000.000 ευρώ ετησίως.

Ø Έλεγχος και είσπραξη των οφειλομένων μισθωμάτων.

Ø Καθορισμός ανταποδοτικού τιμήματος υπέρ των Μετοχικών ταμείων των Ε.Δ., για κάθε παραχώρηση ακίνητης περιουσίας του Τ.ΕΘ.Α και του Τ.Ε.Σ.


Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ, ΜΑΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ!!!

Τα παραπάνω μέτρα εξυγίανσης αφορούν και στα τρία Ταμεία των Ε.Δ. γιατί όλα έχουν σοβαρότατο πρόβλημα. Αν αυτά τα μέτρα ισχύσουν, είναι δεδομένο πως δεν απαιτούνται οι «εύκολες» επιπρόσθετες θυσίες των στρατιωτικών.

Πιστεύουμε πως όλες οι διαδικασίες μπορούν να έχουν ολοκληρωθεί εντός των επομένων 10 μηνών. Με βάση αυτό, δεν αποδεχόμαστε τις μειώσεις των μερισμάτων και τις αυξήσεις των κρατήσεων για χρονικό διάστημα πέραν του έτους! Να μετατραπούν δε άμεσα οι παραπάνω μειώσεις και αυξήσεις αντίστοιχα, σε κρατήσεις «υπέρ βιωσιμότητας των Ταμείων» συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας ενός έτους! Παράλληλα, για το χρονικό διάστημα μειώσεως των μερισμάτων ανάληψη μέτρων «οικονομικής ανακούφισης» των μερισματούχων όπως, μείωση της υπέρ ΝΙΜΤΣ εισφοράς των μερισματούχων από 3% σε 1% (με δεδομένη την αύξηση της υγειονομικής περίθαλψης από 1-1-2011 από 2,55% σε 4%), μετατροπή της υπέρ ΕΑΑΣ εισφοράς (1%) από υποχρεωτική σε προαιρετική, όπως έχει θεσμοθετηθεί για τους μερισματούχους της ΕΛ.ΑΣ.

Εδώ επιτρέψτε μου να επαναλάβω αυτό στο οποίο αναφέρθηκε και ο Πρόεδρος της ΑΝΕΑΕΔ. Στο τέλος αυτού του τούνελ, θα πρέπει να μας περιμένει ένα ενιαίο υγιές Μετοχικό Ταμείο Ενόπλων Δυνάμεων με ίδιες υποχρεώσεις και δικαιώματα. Πριν όμως από αυτό απαιτείται εναρμόνιση του νομικού πλαισίου και των 3 Μετοχικών Ταμείων, εξυγίανση, διοικητική συνένωση και τέλος πλήρης συνένωση.

Αποτελούμε αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού Λαού και ισχυρό στοιχείο του κοινωνικού ιστού μιας δημοκρατικής χώρας. Απαιτούμε από την Πολιτεία αυτό που μας αξίζει έναντι αυτού που προσφέρουμε.

Θα επαναλάβω για ακόμη μία φορά, πως αναμένουμε, από αύριο κιόλας, την πλήρη και δημόσια ενημέρωση όλων των μετόχων για την κατάσταση του ΜΤΣ καθώς και την ανάληψη άμεσων πρωτοβουλιών του ΥΕΘΑ για την εφαρμογή ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου διάσωσης, εξυγίανσης, ανάκαμψης και τελικά ενοποίησης των τριών Μετοχικών Ταμείων σύμφωνα με όσα προείπα.

Οι εν ενεργεία και αποστρατεία στρατιωτικοί, αστυνομικοί, λιμενικοί, συμπεριλαμβανομένων των μελών των οικογενειών μας, ίσως να ξεπερνάμε το 1.000.000 Έλληνες πολίτες. Δεν είμαστε διόλου αμελητέο κομμάτι του κοινωνικού συνόλου! Αυτό να το γνωρίζουν πλέον πολύ καλά οι ταγοί της εξουσίας.


--Αποσπάσματα κεντρικής ομιλίας στην εκδήλωση ενημέρωσης – διαμαρτυρίας με κύριο θέμα την κατάσταση του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, που διοργάνωσε η Ανεξάρτητη Ένωση Αποστράτων Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΝ.Ε.Α.Ε.Δ.).
www.aneaed.gr
aneaed@gmail.com
.elzoni.gr