
ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
* ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ * ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ * ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΗ *ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ * ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ 24ωρη ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *ΕΦΕΔΡΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ : 1) https://fn-press.blogspot.com 2)https://fnpress.blogspot.com ----- Email: sv1salfa@gmail.com -
Από την Εταιρεία Ύδρευσης & Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι αύριο Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010 από τις 8.00 έως τις 15.00 θα υπάρξει διακοπή υδροδότησης, λόγω εργασιών εργολάβου, στην περιοχή του Δήμου Πανοράματος, στις οδούς:
Οι εργασίες που θα εκτελεστούν κρίνονται απαραίτητες για τη βελτίωση της υδροδότησης της περιοχής και θα καταβληθούν προσπάθειες για την όσο το δυνατόν ταχύτερη αποκατάσταση της υδροδότησης και μικρότερη ενόχληση των καταναλωτών. Θα υπάρξουν μεμονωμένες περιπτώσεις που η αποκατάσταση της υδροδότησης θα γίνει αργότερα λόγω ιδιορρυθμίας του δικτύου ύδρευσης.




.jpg)

.jpg)

Αν πρόκειται να πάρετε κάποια σημαντική απόφαση ή αν σχεδιάζετε να διαπραγματευτείτε μια αύξηση μισθού με το αφεντικό σας, θα ήταν καλή ιδέα να πιείτε πριν ένα αναψυκτικό με ζάχαρη, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, η οποία διαπίστωσε ότι η αύξηση του ζαχάρου στο αίμα κάνει τους ανθρώπους πιο υπομονετικούς και λιγότερο παρορμητικούς - άρα δεν θα πρόκειται να δεχτείτε αμέσως την πρώτη αύξηση που ο εργοδότης σας θα σας προτείνει…
Η ανακάλυψη έγινε από ερευνητές του πανεπιστημίου της Νότιας Ντακότα υπό τους ψυχολόγους Σιάο-Τιάν Γουάνγκ και Ρόμπερτ Ντβόρακ και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Psychological Science" (Ψυχολογική Επιστήμη), σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
Οι ψυχολόγοι έκαναν πειράματα με μια μεγάλη ομάδα εθελοντών φοιτητών τους, από τους οποίους ζήτησαν να αποφασίσουν αν θα πάρουν ένα μικρότερο ποσό χρημάτων "αύριο" ή ένα μεγαλύτερο ποσό στο μέλλον. Οι εθελοντές είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες: οι μισοί έπρεπε να απαντήσουν με άδειο στομάχι και οι άλλοι μισοί αφού προηγουμένως είχαν πιει αναψυκτικό με ζάχαρη ή τεχνητή γλυκαντική ουσία (ασπαρτάμη).
Τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μετρήθηκαν πριν και μετά το πείραμα. Μόλις δέκα λεπτά μετά την κατανάλωση του αναψυκτικού, που αύξησε το ζάχαρο στο αίμα, ήταν ήδη φανερό ότι οι συμμετέχοντες ήσαν πιο πρόθυμοι να περιμένουν για να πάρουν το μεγαλύτερο ποσό στο μέλλον. Αντίθετα, οι νηστικοί δεν έβλεπαν την ώρα και τη στιγμή να πάρουν την ανταμοιβή τους το συντομότερο δυνατό.
"Είναι όπως με το φαγητό: όταν το ζάχαρο στο αίμα είναι υψηλό, τότε μπορεί κανείς να περιμένει πιο πολλή ώρα μέχρι να φάει", δήλωσαν οι ερευνητές, οι οποίοι συμπέραναν ότι το επίπεδο γλυκόζης στο αίμα δεν καθορίζει μόνο τη συμπεριφορά απέναντι στην τροφή, αλλά και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Όταν κανείς έχει υψηλότερο ζάχαρο, μπορεί να είναι πιο υπομονετικός για να πάρει μια ανταμοιβή (χρηματική ή άλλη απόλαυση), συνεπώς γίνεται πιο "ανθεκτικός" διαπραγματευτής και λιγότερο βιαστικός.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, όταν κάποιος πίνει ένα αναψυκτικό διαίτης (χωρίς ζάχαρη), τότε δίνει στο σώμα του κάτι με ωραία γεύση, αλλά χωρίς θερμίδες, με συνέπεια να δημιουργεί μια "μίνι ενεργειακή κρίση" στον οργανισμό του, ο οποίος προσπαθεί ενστικτωδώς να "αρπάξει" οτιδήποτε βρίσκεται διαθέσιμο εκείνη τη στιγμή - και αυτό δεν αφορά μόνο την τροφή. Συνεπώς η συχνή κατανάλωση "υγιεινών" αναψυκτικών οδηγεί σε μεγαλύτερη παρορμητικότητα και πιο "βιαστικές" αποφάσεις, σύμφωνα με την έρευνα.
protothema/EFENPRESS
Πλανήτης
Ένα σημαντικό μέρος από τη στασιμότητα που παρατηρείται στις παγκόσμιες θερμοκρασίες κατά την τελευταία δεκαετία, μπορεί να αποδοθεί στη μυστηριώδη μείωση της συγκέντρωσης υδρατμών στην κατώτερη στρατόσφαιρα του πλανήτη μας, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα αμερικανών κλιματολόγων. Αντίστροφα, η μελέτη αποδίδει, σε σημαντικό βαθμό, στην αύξηση των υδρατμών την άνοδο της θερμοκρασίας κατά την προηγούμενη δεκαετία του ΄90.
Η έρευνα, που έγινε από επιστήμονες της Εθνικής Διοίκησης Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ, υπό τη δρα Σούζαν Σόλομον (από τις κορυφαίες στον κόσμο κλιματολόγους), σε συνεργασία με ερευνητές του πανεπιστημίου της Βέρνης στην Ελβετία, δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Science", σύμφωνα με τις βρετανικές "Γκάρντιαν" και "Ντέιλι Μέιλ", το PhysicsWorld και το Scientific American.
Οι αμερικανοί ερευνητές επισημαίνουν ότι οι κλιματολόγοι μέχρι σήμερα έχουν υποβαθμίσει τη σημασία των υδρατμών στις αυξομειώσεις της θερμοκρασίας της Γης και τονίζουν ότι η επίδρασή τους είναι πολύ πιο σημαντική από ό,τι πίστευαν μέχρι τώρα οι επιστήμονες. Αν και η νέα έρευνά τους δεν θέτει σε αμφισβήτηση ότι η κλιματική αλλαγή είναι κατά βάση ανθρωπογενής (λόγω υπερπαραγωγής διοξειδίου του άνθρακα από τις ανθρώπινες δραστηριότητες), παρόλα αυτά βοηθά να γίνει κατανοητό γιατί η παγκόσμια θερμοκρασία ανεβοκατεβαίνει από δεκαετία σε δεκαετία.
Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, μια μείωση κατά 10% της υγρασίας (των υδρατμών) περίπου 20 χλμ. πάνω από την επιφάνεια της Γης εξηγεί γιατί η αύξηση της μέσης παγκόσμιας θερμοκρασίας ουσιαστικά έχει μείνει σταθερή από την αρχή του 21ού αιώνα, παρά την μεγάλη άνοδο του διοξειδίου στην ατμόσφαιρα. Παράλληλα, η αντίστροφη άνοδος της υγρασίας πριν το 2000 ερμηνεύει γιατί στις δεκαετίες του ΄80 και του ΄90 η θερμοκρασία αυξήθηκε τόσο απότομα.
Οι υδρατμοί έχουν αναγνωριστεί εδώ και καιρό ως σημαντικό "αέριο του θερμοκηπίου", όπως το διοξείδιο του άνθρακα και το μεθάνιο, καθώς απορροφούν θερμότητα από τον ήλιο, η οποία διαφορετικά θα είχε αντανακλαστεί πίσω στο διάστημα, συμβάλλοντας έτσι στο να παγιδεύεται η θερμότητα πάνω από τον πλανήτη μας. Όμως μέχρι τώρα τα περισσότερα υπολογιστικά κλιματικά μοντέλα επικεντρώνουν την προσοχή τους στις συγκεντρώσεις υδρατμών στην κατώτερη ατμόσφαιρα (την τροπόσφαιρα), αλλά η νέα μελέτη αναδεικνύει για πρώτη φορά την υποτιμημένη σημασία των υδρατμών σε μεγαλύτερο ύψος της ατμόσφαιρας, στη στρατόσφαιρα.
Σύμφωνα με τους αμερικανούς κλιματολόγους, οι παρατηρήσεις από δορυφόρους και μετεωρολογικά μπαλόνια έδειξαν πως οι υδρατμοί στη στρατόσφαιρα είχαν αυξηθεί αισθητά στις δεκαετίες του ΄80 και του ΄90 και μειώθηκαν σημαντικά στην πρώτη δεκαετία του τρέχοντος αιώνα. Οι μεταβολές αυτές έλαβαν χώρα σε μια πολύ στενή λωρίδα στο κατώτερο τμήμα της στρατόσφαιρας, είχαν όμως πολύ μεγάλη επίπτωση στο κλίμα. Η έρευνα εκτιμά ότι η μείωση της ατμοσφαιρικής υγρασίας μετά το 2000 οδήγησε σε άνοδο της θερμοκρασίας κατά 25% μικρότερη από ό,τι αν δεν είχε υπάρξει η μείωση των υδρατμών. Αντίστροφα, στη δεκαετία του ΄90, η αύξηση της υγρασίας προκάλεσε πιθανότατα αύξηση της θερμοκρασίας της Γης κατά 30%.
Μυστήριο παραμένει, όπως παραδέχτηκαν οι επιστήμονες, γιατί οι υδρατμοί αυξομειώνονται τόσο γρήγορα και τόσο έντονα. Μια πιθανή αιτία είναι οι μεταβολές της θερμοκρασίας στην επιφάνεια των θαλασσών, ειδικά στην τροπική ζώνη (κάτι που σχετίζεται, μεταξύ άλλων, με τα ρεύματα Ελ Νίνιο και Λα Νίνια). Η κρύα στρατόσφαιρα είναι το στρώμα της ατμόσφαιρας πάνω από την τροπόσφαιρα (όπου αναπνέουν οι οργανισμοί) και κυμαίνεται σε υψόμετρο από περίπου 10 χλμ. έως 50 χλμ πάνω από την επιφάνεια της Γης. Οι υδρατμοί ανεβαίνουν στη στρατόσφαιρα μέσω της τροπόπαυσης, ενός "διαδρόμου" στην τροπόσφαιρα πάνω από τους τροπικούς.
Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία του πλανήτη μας έχει αυξηθεί περίπου κατά 0,13 βαθμούς Κελσίου ανά δεκαετία κατά τον τελευταίο μισό αιώνα.
protothema/EFENPRESS
Παιδεία
Yπερψηφίστηκε η πρόταση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για κινητοποιήσεις, κατά την συνεδρίαση των προέδρων των τοπικών ενώσεων των καθηγητών που έγινε στις 30 Ιανουαρίου και ανακοινώθηκε σήμερα.
Ετσι, αποφασίσθηκε, εκτός απο την ήδη αποφασισμένη συμμετοχή στην 24ωρη πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 10 Φεβρουαρίου και 24ωρη απεργία στις 8 Μαρτίου με πρόταση να συμμετάσχει και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, αλλά και με δυνατότητα στο Διοικητικό Συμβούλιο να μετακινήσει την ημερομηνία σε περίπτωση νέας γενικής απεργίας την ίδια περίοδο.
Επίσης εξουσιοδοτήθηκε το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας για 24ωρη απεργία εφόσον κατατεθεί νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας σχετικό με εκπαιδευτικά θέμα και συγκεκριμένα, προσλήψεις, υπηρεσιακές μεταβολές, αποκέντρωση κλπ. που βρίσκουν τον κλάδο αντίθετο.
Στις 10 Μαρτίου ορίστηκαν νέες γενικές συνελεύσεις του κλάδου για την εκτίμηση της κατάστασης και κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων, που όπως τονίζεται στην σχετική ανακοίνωση θα αναπτυχθούν μέχρι το τέλος του σχολικού έτους. Την απόφαση για τη νέα απεργιακή κινητοποίηση πήραν οι καθηγητές σε ποσοστό 76,9%, δηλαδή 349 ψήφους σε σύνολο 467.
protothema/EFENPRESS