16.6.10

Τη Σμύρνη αντί του Πειραιά επέλεξε για βάση το «Ocean Majesty»


http://www.aviaction.net/images/Ships/PictShipsOceanMajesty.jpg
Παραμένει ομιχλώδες το τοπίο για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
 Από τη Σμύρνη της γειτονικής Τουρκίας θα ξεκινάει τις κρουαζιέρες του φέτος το ελληνικών συμφερόντων κρουαζιερόπλοιο «Ocean Majesty» με προορισμό τα νησιά του Αιγαίου, τη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά.
Σε μια περίοδο που η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει μια αμφιλεγόμενη, σύμφωνα με τους επιχειρηματικούς φορείς, ...απελευθέρωση του καμποτάζ για την κρουαζιέρα πλοίων με τρίτες εκτός Ε.Ε. σημαίες, ενώ δεν έχει αποσαφηνιστεί και το καθεστώς ενίσχυσης των υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιων, αφού ο νόμος Κεφαλογιάννη δεν έχει ουσιαστικά εφαρμοστεί και η «σύγκρουση» της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με την πλοιοκτήτρια του «Zenith» με αιτία τα ελληνικά πληρώματα καλά κρατεί, μια ελληνική εταιρεία η Majestic International Cruises αποφάσισε, όπως φαίνεται, να κρατήσει ασφαλείς αποστάσεις από την ελληνική πραγματικότητα.
Το πλοίο που έχει σημαία Μάλτας και περίπου 25 Ελληνες ναυτικούς στο πλήρωμά του ναυλώθηκε σε Τούρκους operators, την Apex Tours/ Cruise Holiday's, για 125 ημέρες και θα χρησιμοποιηθεί κυρίως από Τούρκους επιβάτες.

Καθυστερεί η απελευθέρωση του καμποτάζ
Μετά από ένα μήνα διαβουλεύσεις και αφού παρουσιάστηκε το βασικό σχέδιο της απελευθέρωσης στον πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου, από την ΥΠΟΙΑΝ, Λούκα Κατσέλη, η προώθησή του στη Βουλή πάει από εβδομάδα σε εβδομάδα και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες θα κατατεθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου 2010. Όμως, το αρχικό σχέδιο ήταν να έχει ολοκληρωθεί η υπόθεση μέχρι το τέλος Μαΐου, ενώ άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν θα έχει γίνει νόμος του κράτους πριν το Σεπτέμβριο του 2010.
Επίσης, οι ρυθμίσεις που προβλέπει αν και δεν έχουν ξεκαθαρίσει πλήρως έχουν προκαλέσει τις αντιδράσεις τόσο των επιχειρηματικών φορέων, του εφοπλισμού και του τουρισμού, όσο και της ΠΝΟ
Οι εργοδοτικές ενώσεις εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου θέτει πολλές προϋποθέσεις και όρους που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού, όπως είναι η χρονική έκταση των συμφωνιών που θα υπογράφουν οι εταιρείες με το ελληνικό κράτος, το μίνιμουμ χρονικό διάστημα κάθε κρουαζιέρας, αλλά και η απαίτηση για τουλάχιστον δύο ελληνικά νησιά στο πρόγραμμα.
Από την άλλη, η ΠΝΟ θέτει θέμα εξασφάλισης της παρουσίας Ελλήνων ναυτικών στα πλοία που θα κάνουν κρουαζιέρες με βάση τα ελληνικά λιμάνια ανεξαρτήτου σημαίας.
Κοινός παράγοντας των αντιδράσεων από όλες τις πλευρές είναι ότι δεν έχουν καθαρή εικόνα για το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, αφού οι πληροφορίες γι' αυτό είναι συγκεχυμένες.

Στη Θεσσαλονίκη
Με αφορμή την τακτική επίσκεψη από τις 25 Ιουνίου 2010 και για ολόκληρο το καλοκαίρι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης του κρουαζιερόπλοιου «Ocean Majesty», πραγματοποιήθηκε συνάντηση της διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε. με την Ενωση Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας - Θράκης και του Συνδέσμου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης.
Η συνάντηση είχε στο επίκεντρο την αναζήτηση τρόπων ενίσχυσης του τουρισμού κρουαζιέρας για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Σε αυτό το πλαίσιο, αποφασίστηκε να διερευνηθούν προτάσεις και να γίνει ενημέρωση των ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν στη δύναμή τους κρουαζιερόπλοια, ενώ η διοίκηση του ΟΛΘ πρότεινε την έκδοση και διανομή φυλλαδίου το οποίο θα διαφημίζει τη Θεσσαλονίκη ως θαλάσσιο προορισμό.
Στο ίδιο πνεύμα, οι εκπρόσωποι των τουριστικών πρακτόρων ζήτησαν από τον ΟΛΘ να προχωρήσει σε εκπτώσεις στα τέλη ελλιμενισμού των κρουαζιερόπλοιων και να προωθήσει την εκβάθυνση της προβλήτας στην οποία «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια και τα άλλα επιβατικά πλοία, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα προσέγγισης στο λιμάνι μεγαλύτερων σκαφών.
Επίσης, ζήτησαν να υπάρξει μέριμνα για τη συντήρηση και τον καλλωπισμό του επιβατικού σταθμού.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

infognomon politics