16.6.10

«Πόλεμος» προσφορών στα σούπερ μάρκετ



Η μείωση της ζήτησης ακόμη και για βασικά είδη ευρείας κατανάλωσης, η οποία αναμένεται να υποχωρήσει περαιτέρω τους επόμενους μήνες, πυροδοτεί εκ νέου τον πόλεμο των προσφορών μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.Αν και ο κλάδος των πολυκαταστημάτων τροφίμων υφίσταται μέχρι στιγμής τις λιγότερες απώλειες σε σχέση με άλλους, καθώς η δαπάνη για τα προϊόντα παντοπωλείου είναι εν πολλοίς ανελαστική, η στασιμότητα ή ακόμη και η μείωση των πωλήσεων υποχρεώνει τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε αλλεπάλληλες προσφορές.
Τα στοιχεία για την πτώση των πωλήσεων σε βασικά προϊόντα είναι αποκαλυπτικά. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI για το τρέχον δωδεκάμηνο (2/5/2009 - 2/5/2010) οι πωλήσεις απορρυπαντικών στα σούπερ μάρκετ έχουν μειωθεί κατά 14,2% σε όγκο και κατά 3,7% σε αξία, οι πωλήσεις γάλακτος έχουν μειωθεί κατά 0,7% σε όγκο και κατά 6,6% σε αξία, οι πωλήσεις γιαουρτιού υποχωρούν κατά 2,8% σε όγκο και κατά 4,4% σε αξία, ενώ οι πωλήσεις ελαιολάδου, μειώθηκαν σε ετήσια βάση κατά 9,9% σε αξία και κατά 0,3% σε όγκο.
Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, οι αλυσίδες υιοθετούν επιθετική τιμολογιακή πολιτική.Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κίνηση της Lidl, η οποία.... 
έσπευσε να ανακοινώσει ότι από την 1η Ιουλίου δεν θα μετακυλίσει στις τιμές των προϊόντων την επικείμενη αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ.

Η γνωστή εκπτωτική αλυσίδα, έχοντας ενισχύσει το μερίδιό της τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, επωφελούμενη από την οικονομική κρίση που στρέφει τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, επιχειρεί έτσι, καθώς και με τη συνέχιση των προσφορών σε εβδομαδιαία βάση, να διατηρήσει την τρίτη θέση που κατέχει στον κλάδο από πλευράς μεριδίων.

Η πρώτη σε μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα Carrefour Μαρινόπουλος επιχειρεί, από την άλλη, να ενισχύσει τις πωλήσεις της, οι οποίες το α΄ τρίμηνο του 2010 εμφανίζονται μειωμένες. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για το πρώτο τέταρτο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις της στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 676 εκατ. ευρώ έναντι 671 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2009, κάτι που συνιστά οριακή αύξηση κατά 0,6%.

Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία, οι συγκρίσιμες πωλήσεις έχουν μειωθεί σε σχέση με πέρυσι κατά 3,6%. Όλο τον Ιούνιο η Carrefour - Μαρινόπουλος «τρέχει» την ενέργεια με τον διακριτικό τίτλο «My promo». Στο πλαίσιο αυτής της ενέργειας, μεγάλος αριθμός και ποικιλία προϊόντων έχουν κατηγοριοποιηθεί σε τέσσερις μεγάλες χρωματικές ομάδες. Με την επιλογή τριών προϊόντων από την ίδια ομάδα, το φθηνότερο προσφέρεται εντελώς δωρεάν.

Τα προϊόντα των τεσσάρων αυτών ομάδων ανανεώνονται κάθε δεκαπέντε ημέρες. Τις προσφορές σε σειρά επώνυμων προϊόντων, αλλά και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, συνεχίζει και η ΑΒ Βασιλόπουλος, ανανεώνοντας την γκάμα των ειδών ανά δεκαπενθήμερο. Η δεύτερη από πλευράς μεριδίων επιχείρηση του κλάδου επιδιώκει να χτίσει την εικόνα της φθηνότερης αλυσίδας σε σταθερές τιμές.

Οι προσπάθειες φαίνεται ότι αποδίδουν μέχρι στιγμής, καθώς το α΄ τρίμηνο του 2010 έκλεισε με αύξηση πωλήσεων για την ΑΒ κατά 9,1%, αν και η αύξηση αυτή αποδίδεται εν μέρει στην ενσωμάτωση της αλυσίδας «Κορυφή» (εξαγοράσθηκε από την ΑΒ τον Νοέμβριο του 2009) στα οικονομικά αποτελέσματα της ΑΒ Βασιλόπουλος (Καθημερινή).
News24.gr