13.5.10

«Ινστιτούτα αδυνατίσματος, που μας… αδυνατίζουν οικονομικά!»


newsblog 
Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση: «Ένα ηλιόλουστο πρωινό, κατέβηκα, στο κέντρο της πόλης, για ψώνια. Μια ευγενική κοπέλα, με πλησίασε, στο πεζοδρόμιο και μου είπε να τραβήξω ένα λαχνό, από ένα καλάθι, που κρατούσε. Άνοιξε το λαχνό, και γεμάτη χαρά, μου ανακοίνωσε ότι κέρδισα 300 ευρώ. Ρώτησα πως θα τα πάρω και με οδήγησε, σε ινστιτούτο αδυνατίσματος, που βρισκόταν, σε όροφο της οικοδομής, μπροστά στην οποία με πλησίασε η ευγενική κοπέλα. Εκεί, αντί να μου δώσουν τα κέρδη του λαχνού άρχισαν να μου παρουσιάζουν διάφορα προγράμματα αδυνατίσματος και περιποίησης. Επειδή δε δεχόμουν, επέμειναν και έπειτα, από 4 ώρες «συζήτησης», υπέγραψα συμβόλαια αξίας, περίπου 7.000 ευρώ. Την επόμενη μέρα, μετάνιωσα και ζήτησα την ακύρωση των συμβολαίων. Μου είπαν ότι δε γίνεται, γιατί χρεώθηκε η πιστωτική μου κάρτα. Όταν επέμεινα, μου είπαν ότι θα φρόντιζαν. Όταν, όμως, ήρθε ο λογαριασμός της πιστωτικής, ανακάλυψα ότι είχα χρεωθεί. Πήγα, στην τράπεζα, όπου μου αρνήθηκαν τον αντιλογισμό, γιατί, όπως ισχυρίστηκαν, είχα υπογράψει το χρεωστικό δελτίο».
Είναι μια πραγματική καταγγελία, από τις πολλές, που δεχόμαστε, στο ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών. Επειδή το καλοκαίρι πλησιάζει, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουμε:
Στις 29 Οκτωβρίου 2007, εκδόθηκε η Ζ1-1262 απόφαση του τότε Υπουργού Ανάπτυξης, η οποία κατοχυρώνει τα παρακάτω:....

Στη σύμβαση, η οποία υπογράφεται, ανάμεσα στις μονάδες αδυνατίσματος, στα γυμναστήρια και στους Καταναλωτές, πρέπει να αναγράφεται το όνομα, η επωνυμία, ο διακριτικός τίτλος, η πλήρης διεύθυνση, ο Α.Φ.Μ., η αρμόδια Δ.Ο.Υ., ο αριθμός μητρώου της επιχείρησης, το όνομα αυτού, που υπογράφει τη σύμβαση, από την πλευρά της επιχείρησης, ο αριθμός αδείας λειτουργίας της επιχείρησης, η χρονολογία και ο τόπος κατάρτισης της σύμβασης, η αναλυτική περιγραφή των υπηρεσιών, ο αριθμός και η διάρκεια των συνεδριών, οι δωρεάν υπηρεσίες, ο χρόνος παροχής των υπηρεσιών, η ολική επιβάρυνση του καταναλωτή, με ανάλυση της αξίας κάθε υπηρεσίας, οι όροι πληρωμής και το δικαίωμα υπαναχώρησης. Η σύμβαση πρέπει να συνοδεύεται, από έντυπο υπαναχώρησης.
Ο Καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει, αναιτιολόγητα, εντός 30 ημερών, με την αποστολή γραπτής δήλωσης, προς την επιχείρηση.
Ο Καταναλωτής δικαιούται, οποιαδήποτε στιγμή, κατά τη διάρκεια της σύμβασης, να καταγγείλει τη σύμβαση. Στην περίπτωση αυτή, γίνεται εκκαθάριση των υπηρεσιών, που παρασχέθηκαν και αυτών, που υπολείπονται. Επίσης, η επιχείρηση δικαιούται να παρακρατήσει ένα ποσό μέχρι 2,5% του υπολοίπου της σύμβασης, πέραν του ποσού, που αντιστοιχεί, στις ήδη παρασχεθείσες υπηρεσίες.
Τυχόν εκπτώσεις, που συμφωνήθηκαν, κατά τη σύναψη της σύμβασης, εξακολουθούν να ισχύουν και στην περίπτωση της καταγγελίας και διακοπής της σύμβασης.
Απαγορεύεται η είσπραξη οποιαδήποτε προκαταβολής, που υπερβαίνει το 2,5% του συνολικού ποσού της σύμβασης, πριν αρχίσει η εκτέλεση της σύμβασης.
Εάν η πληρωμή της επιχείρησης γίνεται, με πίστωση, που χορηγείται, από Τράπεζα, η υπαναχώρηση ή η καταγγελία της σύμβασης συνεπάγεται διακοπή πληρωμών, για το μέρος των υπηρεσιών, που δεν παρασχέθηκε.
Η επιχείρηση έχει υποχρέωση να επιστρέψει, εντός των 30 ημερών, τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά ή να απαλλάξει τον Καταναλωτή, από τα ποσά, που αναλογούν, στο υπόλοιπο της σύμβασης.
Από τη υπογραφή της Υπουργικής Απόφασης, τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών, για τις επιχειρήσεις αυτές, άρχισαν να μειώνονται. Ενώ, το 2002 βρισκόταν, στην 1η θέση των παραπόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ., κατέχοντας ποσοστό 24,22% το 2009, υποχώρησαν στην 10η θέση, κατέχοντας ποσοστό μόλις 2,38%.
Δυστυχώς, όμως, αμαυρώνεται, απο, κάποια ινστιτούτα αδυνατίσματος:
Αρνούνται να εφαρμόσουν τη νομοθεσία.
Αρνούνται να αποδεχτούν την ακύρωση της σύμβασης, μετά τις 30 ημέρες.
Αρνούνται να προβούν, σε εκκαθάριση υπηρεσιών.
Παραπλανούν τους καταναλωτές, με τον ισχυρισμό ότι η ακύρωση επιτρέπεται μόνον τις πρώτες 30 ημέρες.
Καλούμε τους καταναλωτές να μην παρασύρονται, από δώρα – λαχνούς κ.λπ. Αν θέλουμε να αδυνατίσουμε ή να περιποιηθούμε τον εαυτό μας, το κάνουμε, με δική μας σκέψη και απόφαση.
Καλούμε τους καταναλωτές, να μην αποδέχονται παραβίαση του νόμου και των δικαιωμάτων τους και να καταγγέλλουν τις περιπτώσεις – αυτές.
Καλούμε το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας να εποπτεύει την αγορά, να συνεχίσει να επιβάλλει κυρώσεις, ακόμα και κλείσιμο επιχειρήσεων να δημοσιοποιεί τα ονόματα των ινστιτούτων, που παρανομούν, ώστε να προστατεύονται οι καταναλωτές.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. δεσμεύεται ότι αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί, θα δημοσιοποιήσει τα ονόματα των ινστιτούτων αδυνατίσματος, που δε σέβονται τους καταναλωτές.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.