25.5.10

Ο Πειραιάς, πρώτο λιμάνι της Μεσογείου



http://sup.kathimerini.gr/xtra/media/home/cosco21510.jpg

Ο επικεφαλής της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού, μιλάει με θερμά λόγια για την Ελλάδα και αναπτύσσει τα μελλοντικά του σχέδια
Συνέντευξη στον Αλεξη Παπαχελα
Τη φιλοδοξία του να καταστήσει τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης προϊόντων στη Μεσόγειο υπογραμμίζει ο επικεφαλής του κινεζικού κολοσσού της Cosco κάπτεν Γουέι Τζιαφού, σε συνέντευξή του στον διευθυντή της «Κ» Αλέξη Παπαχελά. Ο κάπτεν Γουέι, που επισκέπτεται την Αθήνα, έγινε δεκτός από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και σήμερα θα έχει συνάντηση με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, μιλάει με θερμά λόγια για την Ελλάδα αλλά και για τις προοπτικές της επένδυσης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.....


Τονίζει δε ότι η επένδυση της εταιρείας του στην Ελλάδα θα αποτελέσει την αρχή για να ακολουθήσουν το παράδειγμά της και άλλες κινεζικές επιχειρήσεις - όπως συμβαίνει με «τις φωλιές των αετών», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Επιβεβαιώνει εξάλλου το ενδιαφέρον της Cosco για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, υπογραμμίζοντας τη σημασία του συγκεκριμένου σχεδίου και αναφέρντας ότι «στρατηγικά το λιμάνι δεν αρκεί».
- Εχουμε ακούσει πολλά πράγματα για την πρόθεσή σας για επενδύσεις. Για παράδειγμα, έχουμε ακούσει για ένα εμπορευματικό κέντρο, ισχύει κάτι τέτοιο;
- Ναι. Ο υπουργός Υποδομών, ο κ. Ρέππας, μου υπέδειξε αυτό το project σήμερα το πρωί. Στρατηγικά το λιμάνι δεν αρκεί. Χρειαζόμαστε ένα εμπορευματικό κέντρο και αν φυσικά οι συνθήκες είναι κατάλληλες για μια περαιτέρω επένδυση τέτοιου τύπου, γιατί όχι; Εχουμε κάνει κάτι αντίστοιχο στο Ντουμπάι, όπου λειτουργούμε πέντε μεγάλες αποθήκες και με την υποστήριξη του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου και ενός μεγάλου Κινέζου εξαγωγέα διακινούμε κινεζικά προϊόντα στην Ασία και τη Δυτική Αφρική. Τα τελευταία πέντε χρόνια το Ντουμπάι έχει γίνει κέντρο διακίνησης του κινεζικού εμπορίου. Νομίζω ότι μπορούμε να αντιγράψουμε αυτήν την επιτυχία και στην Ελλάδα.
- Πώς θα λειτουργούσε αυτό στην Ελλάδα;
- Πιστεύω ότι η τοποθεσία της Ελλάδας είναι στρατηγικής σημασίας. Πρέπει βέβαια να μελετήσουμε περαιτέρω πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο εδώ, να συνεκτιμήσουμε τους τοπικούς παράγοντες, το περιβάλλον και φυσικά τις δυνατότητες μεγέθυνσης της αγοράς διακίνησης. Τότε θα πάρουμε τις αποφάσεις μας. Αυτή τη στιγμή είναι ακόμη νωρίς.
- Κάτι άλλο που έχει ακουστεί είναι ότι ενδιαφέρεστε για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ή κάποια κομμάτια του. Ισχύει αυτό;
- Οχι, αυτή η περίπτωση μου παρουσιάστηκε στη συνάντησή μου με τον υπουργό Υποδομών. Απάντησα ότι η στρατηγική της εταιρείας μας αυτή την στιγμή είναι να επικεντρωθούμε στις εργασίες στο λιμάνι, ώστε να καταστεί ο Πειραιάς ένα επιτυχημένο μοντέλο κινεζικής επένδυσης στην Ελλάδα. Φυσικά -γυρνώντας στην Κίνα- μπορώ να μεταφέρω την περίπτωση αυτή σε Κινέζους επιχειρηματίες.
- Πιστεύετε ότι η Κίνα μπορεί να βοηθήσει την Ελλάδα σε αυτή την κρίση. Υπήρξαν παραδείγματος χάριν φήμες το προηγούμενο διάστημα σχετικά με τη δυνατότητα της Κίνας να αγοράσει μέρος του ελληνικού χρέους. Είναι αυτό δυνατόν;
- Αυτό είναι κυβερνητικό θέμα, δεν το γνωρίζω. Από επιχειρηματική άποψη εγώ βρίσκομαι εδώ για να φέρουμε το λιμάνι του Πειραιά πίσω στη θέση που του αξίζει. Πιστεύω ότι με τα χρόνια θα μπορέσουμε να κάνουμε ξανά τον Πειραιά το νούμερο 1 λιμάνι διακίνησης προϊόντων στη Μεσόγειο. Εμείς φτιάχνουμε μία φωλιά στην Ελλάδα και πιστεύουμε ότι αυτή θα βοηθήσει στο μέλλον να έρθουν και άλλες κινεζικές επιχειρήσεις, όπως συμβαίνει με τις φωλιές των αετών.
Καταλήγοντας, ο κάπτεν Γουέι αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι Κινέζοι την Ελλάδα και τονίζει:
«Η ελληνική κουλτούρα είναι σεβαστή από τον κινεζικό λαό. Η Ελλάδα έχει μακρά και σπουδαία αρχαία ιστορία, όπως και η Κίνα. Εχουμε πολλά κοινά πολιτισμικά χαρακτηριστικά οι δύο λαοί. Οι καλλιεργημένοι Κινέζοι καταλαβαίνουν την Ιλιάδα. Για παράδειγμα, εμένα μου τη χάρισε ο υπουργός Ναυτιλίας το 2002 και την κρατώ πάντα στο γραφείο μου. Πολλοί Κινέζοι θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα και να δουν από πού προέρχεται αυτή η μακρά ιστορία, αλλά και το ολυμπιακό πνεύμα. Ο Ολυμπισμός ξεκίνησε στην Ελλάδα και τώρα είναι ένα παγκόσμιο κίνημα. Το 2004 διοργανώσατε τους Ολυμπιακούς εδώ και έπειτα από τέσσερα χρόνια τους διοργανώσαμε εμείς.
Ο Πρόεδρός σας μάλιστα ήρθε τότε στους αγώνες για να τους υποστηρίξει. Ετσι, λοιπόν, όλοι οι Κινέζοι γνωρίζουν από πού προήλθαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, θεωρούν ότι έχουμε πολλά κοινά και βέβαια νιώθουν την ανάγκη να αναπτύξουμε οι δύο λαοί φιλικές και επιχειρηματικές σχέσεις.
Στην Cosco αυτές τις φιλικές επιχειρηματικές σχέσεις τις κάνουμε πράξη, για παράδειγμα ναυλώνουμε πάνω από 30 ελληνικά πλοία - περίπου ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε ναύλους».
freskoprama/kathimerini