3.11.09

Πιο «αλμυρές» οι μετακινήσεις στην Εγνατία



Σε λίγους μήνες- το αργότερο έως την άνοιξη- ξεκινά η σταδιακή λειτουργία των διοδίων στην Εγνατία οδό, που διέρχεται 13 νομούς. Κατά μήκος του δρόμου θα υπάρχουν συνολικά δεκατρείς σταθμοί διοδίων, εκ των οποίων δύο, του Πολυμύλου και της Παμβώτιδας, είναι έτοιμοι εδώ και πάρα πολύ καιρό και ένας, αυτός των Μαλγάρων, είναι σε λειτουργία και θα ενταχθεί στο δίκτυο της Εγνατίας.
Όπως αναφέρεται σε χθεσινό δημοσίευμα της «Μακεδονίας» «το κόστος, καθώς και το εν γένει καθεστώς λειτουργίας των διοδίων θα αποφασιστούν από την κυβέρνηση το προσεχές διάστημα.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές η λειτουργία των δεκατριών σταθμών διοδίων δεν πρόκειται να δοθεί σε ιδιώτες, αλλά θα ανατεθεί στην εταιρεία «Εγνατία οδός Α.Ε.». Όσον αφορά το κόστος, αναμένεται να είναι μικρότερο από το αντίστοιχο στο υπόλοιπο εθνικό οδικό δίκτυο. Ωστόσο η μετακίνηση από και προς ορισμένες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας θα γίνει αρκετά «αλμυρή».
Ενδεικτικές είναι οι περιπτώσεις της Κοζάνης και των Γρεβενών. Για τη διαδρομή Θεσσαλονίκης-Κοζάνης ή Θεσσαλονίκης-Γρεβενών ο οδηγός θα κληθεί να πληρώσει σε τρεις σταθμούς από έναν που πληρώνει έως σήμερα, ενώ από τη Θεσσαλονίκη έως τη Βέροια θα πληρώνει σε δύο, ενώ σήμερα πληρώνει μόνον σε αυτόν των Μαλγάρων».
Σύμφωνα με τα παραπάνω ένας οδηγός που θα ξεκινήσει από τα Τρίκαλα για τη Θεσσαλονίκη, ή θα κάνει την αντίστροφη διαδρομή θα κληθεί να πληρώσει σε τρεις σταθμούς από έναν που ισχύει σήμερα.
Πού θα λειτουργήσουν οι σταθμοί διοδίων Από δυτικά προς ανατολικά η χωροθέτηση των σταθμών διοδίων έχει ως εξής:
1. Σελλών: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Νεοχωρίου και Σελλών, στο τμήμα Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων.
2. Ιωαννίνων: Είναι ήδη έτοιμος, βρίσκεται μεταξύ των κόμβων Παμβώτιδας και Αράχθου, στο τμήμα Ιωαννίνων-Μετσόβου.
3. Μετσόβου: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Μετσόβου και Παναγίας, στο τμήμα από Μέτσοβο προς Γρεβενά.
4. Γρεβενών: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Παναγίας και Βενέτικου, επίσης στο τμήμα Μετσόβου-Γρεβενών αλλά πριν από τα Γρεβενά.
5. Πολύμυλου: Είναι έτοιμος εδώ και χρόνια και βρίσκεται στο τμήμα Κοζάνης-Βέροιας, ακριβώς έξω από τον Πολύμυλο.
6. Κουλούρας: θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Κουλούρας και Νησελίου, στον κάμπο της Βέροιας, στο τμήμα Βέροιας-Κλειδίου, όπου η Εγνατία συναντά τον ΠΑΘΕ.
7. Μαλγάρων: Λειτουργεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά θα ενταχθεί στο δίκτυο της Εγνατίας από αυτό της ΠΑΘΕ όπου βρίσκεται σήμερα.
8. Νυμφόπετρας: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Λαγκαδά και Προφήτη, στο ύψος της λίμνης Κορώνειας, στο τμήμα από Λαγκαδά έως Ασπροβάλτα.
9. Παγγαίου: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Ορφανίου και Μουσθένης, στο τμήμα Ασπροβάλτας-Αγίου Ανδρέα.
10. Νέστου: Θα κατασκευαστεί μεταξύ των κόμβων Χρυσούπολης και Βανιανού, στο τμήμα από Καβάλα έως Ξάνθη, στο ύψος του ποταμού Νέστου.
11. Ξάνθης: Θα γίνει μεταξύ των κόμβων Βαφεϊκών και Ιάσμου, στο τμήμα Ξάνθης-Κομοτηνής αλλά μετά την Ξάνθη.
12. Κομοτηνής: Θα κατασκευαστεί στο τμήμα Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης, περίπου στο ύψος του κόμβου που οδηγεί στη Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής.
13. Αλεξανδρούπολης: Θα γίνει μετά την πρωτεύουσα του Έβρου, μεταξύ των κόμβων ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης και Αρδανίου.

trikki
Αναρτήθηκε από epirusgate