2.11.09

Όταν τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ είναι ακόμα ένας τρόπος είσπραξης χρημάτων και όχι μέσο άσκησης περιβαλλοντικής πολιτικής…


newsblog | Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009 | 23:38
Οι πρωτοτυπίες για την Ελλάδα συνεχίζονται και οι «πρωτοποριακές» σκέψεις είναι ικανές να προσπαθήσουν να μας πείσουν ότι το «άσπρο» είναι «μαύρο» ή το αντίθετο. Σε αυτή τη συλλογιστική, δεν υπάρχει κανένας άλλος εκτός από τα μέλη της Κυβέρνησης που να μην είναι σίγουρος ότι τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ είναι μέσο είσπραξης χρημάτων για το Κράτος και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να συνδεθούν με οικολογικά κριτήρια.
Γιατί και αυτό στην Ελλάδα συμβαίνει. Να θεωρείται κριτήριο, προνόμιο η κατοχή ενός αυτοκινήτου 2.000 κ.εκ. Να θεωρείσαι «μίασμα», να πρέπει να κρυφτείς εάν τολμήσεις να σκεφτείς να αποκτήσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Έτσι, οι Κυβερνώντες με τους παρ’αυτούς κύκλους που φροντίζουν να διαμορφώνουν την κοινή γνώμη, σκέφτονται κάτι ξεχωριστό στα παγκόσμια χρονικά: Να αυξήσουν ή να μειώσουν τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, ανάλογα με τα κυβικά, στην ανόητη συλλογιστική ότι όσα περισσότερα τα κυβικά τόσο μεγαλύτερη και η μόλυνση. Και ας υπάρχουν οι επίσημες μετρήσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που αναγράφουν πόσα είναι τα εκπεμπόμενα καυσαέρια από κάθε αυτοκίνητο, ώστε με βάση αυτά τα στοιχεία να πληρωθούν αναλογικά και τα τέλη κυκλοφορίας, όπως ισχύει σε πάρα πολλές χώρες. Πίσω από τη γενικότερη φιλολογία και με την επίκληση οικολογικών δήθεν ευαισθησιών, ένα ακόμα «χαράτσι» ετοιμάζεται σε βάρος των καταναλωτών. Χαράτσι ,το οποίο στηρίζεται στην ίδια παρωχημένη και λανθασμένη αντίληψη ότι «όσο πιο πολλά τα κυβικά ενός αυτοκινήτου, τόσο μεγαλύτερη η μόλυνση που προκαλεί στο περιβάλλον». Λάθος, πέρα για πέρα. Αλλά ποιός θα ακούσει…