21.10.09

Ενημέρωση Lockheed Martin για προγράμματα F-16, F-35 και P-3

Posted: 20 Oct 2009 11:18 AM PDT

20/10/09 21:04
-Αποκλειστικά στο "Εν κρυπτώ"-

Με την ευκαιρία της συμμετοχής της Lockheed Martin Aeronautics στο συνέδριο «International Fighter 2009», το οποίο διοργανώνεται στην Αθήνα στις 21 και 22 Οκτωβρίου, η LM πραγματοποίησε στις 20 Οκτωβρίου συνάντηση με εκπροσώπους των Μέσων Μαζικής Ενημερώσεως. Σκοπός της συναντήσεως ήταν η ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν τα προγράμματα F-16, F-35 και P-3.

Την παρουσίαση πραγματοποίησε ο κ. Ντέννις Πλέσσας, Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών για την περιοχή. Αναφορικώς με το πρόγραμμα F-16, σημειώθηκε η πρόσφατη επιτυχία της εξασφαλίσεως παραγγελίας από την Αίγυπτο για 24 F-16, που θα διατηρήσουν την γραμμή παραγωγής ανοικτή και πέραν του 2012. Τονίστηκε ότι περισσότερες από τις μισές χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα του F-35 είναι ήδη χρήστες του F-16 και θεωρούν ότι τα δύο αεροσκάφη μπορούν στο μέλλον να συνυπάρξουν επιχειρησιακά, με τις ανάλογες αναβαθμίσεις, βεβαίως, των παλαιότερων F-16.

Παρουσιάστηκε η πρόταση της LM για εκσυγχρονισμό του υφισταμένου στόλου F-16 της ΠΑ, που θα εξασφαλίσει μοναδική τυποποίηση και σημαντικό έργο για την ΕΑΒ, η οποία προτείνεται να αναλάβει την εκτέλεση των εργασιών. Για το πρόγραμμα των 30 F-16 Block 52+ Advanced, έγινε γνωστό ότι μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί 17 αεροσκάφη. Τα σχόλια των Ιπταμένων για την ικανότητα δικτυοκεντρικών επιχειρήσεων, που προσφέρει το σύστημα μεταβιβάσεως δεδομένων Link 16 με το οποίο είναι εφοδιασμένα τα συγκεκριμένα μαχητικά, είναι ιδιαίτερα εγκωμιαστικά. Στην ουσία το αεροσκάφος διαθέτει έναν τρομακτικό πολλαπλασιαστή ισχύος. Για το πρόγραμμα του ηλεκτρονικού συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS II, διευκρινίστηκε ότι αφορά σύμβαση της ελληνικής πλευράς με άλλη εταιρεία και ότι από την πλευρά της, η LM διαδραματίζει τον εποικοδομητικό ρόλο που είναι σε θέση να προσφέρει από την θέση της, για την διευθέτηση του ζητήματος.

Αναφορικώς με το F-35, πέραν των ιδιαιτέρων επιχειρησιακών χαρακτηριστικών του, τονίστηκε η μέριμνα κατά την εξέλιξή του, ώστε να διακρίνεται από μειωμένες απαιτήσεις υποστηρίξεως. Αναφέρθηκαν ενδεικτικώς οι κατά 55% μικρότερες απαιτήσεις σε ανθρωποώρες υποστηρίξεως ανά ώρα πτήσεως, η κατά 64% μειωμένη απαίτηση σε ανθρώπινο δυναμικό υποστηρίξεως και η κατά 50% μικρότερη απαίτηση σε αρχική υποστήριξη ανταλλακτικών.
Ο κ. Πλέσσας σημείωσε ότι από τις χώρες που συμμετέχουν στην εξέλιξη του F-35, η Τουρκία έχει ανακοινώσει το ενδιαφέρον της για αύξηση των προς προμήθεια αεροσκαφών από 100 σε 120, ενώ και η Νορβηγία αναμένεται να αυξήσει τον τελικό αριθμό, που σήμερα ορίζεται σε 48 αεροσκάφη. Τέλος, η Ιταλία, αναμένεται, δίχως να αυξήσει τον συνολικό αριθμό, να αποφασίσει την αύξηση του αριθμού των αεροσκαφών εκδόσεως STOVL.

Σχετικώς με την δυνητική βιομηχανική συμμετοχή της Ελλάδος στο πρόγραμμα, διευκρινίστηκε ότι ο μέχρι σήμερα υφιστάμενος σχεδιασμός καταμερισμού έργου, αφορά τις χώρες που συμμετέχουν στην εξέλιξη του αεροσκάφους. Ο καταμερισμός έργου, αφορά το σύνολο των αεροσκαφών που έχουν παραγγείλει οι συγκεκριμένες χώρες, ωστόσο η περίπτωση μελλοντικών παραγγελιών μέσω πιστώσεων FMS από άλλες χώρες, αποτελεί διαφορετική περίπτωση. Έτσι, σε κάθε περίπτωση νέας παραγγελίας από μία χώρα που δεν συμμετείχε στην εξέλιξη του αεροσκάφους, όπως η Ελλάδα, η LM είναι ανοικτή στην συζήτηση του βαθμού βιομηχανικής συμμετοχής (Industrial Participation) η οποία θα αφορά συμπαραγωγή μερών όλων των αεροσκαφών μελλοντικών συμβάσεων FMS.

Για το πρόγραμμα νέου αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας που ενδιαφέρει την Ελλάδα, δόθηκαν λεπτομέρειες για την πρόταση που κατάθεσε προσφάτως η LM. Σύμφωνα με τον κ. Πλέσσα, οι δύο προτάσεις που κατατέθηκαν στον σχετικό διαγωνισμό του ΥΠΕΘΑ, ο οποίος τελικώς κηρύχθηκε άγωνος, ήταν ύψους 500 εκατ. ευρώ. Η LM εξέτασε την δυνατότητα καταθέσεως προτάσεως μικρότερου κόστους του προϋπολογισθέντος κονδυλίου των 250 εκατ. ευρώ και προέβη στην κατάθεσή της, μόνο όταν βεβαιώθηκε ότι αυτό είναι εφικτό. Η πρότασή της αναφέρεται σε δύο φάσεις υλοποιήσεως, όπως κατωτέρω:
  • 1η Φάση: Από τα ήδη υπάρχοντα αεροσκάφη Ρ-3Β που διαθέτει το Πολεμικό Ναυτικό, 2 θα υποβληθούν σε εργασίες επιθεωρήσεως και δομικής αναβαθμίσεως (αφορούν κυρίως τις πτέρυγες και το ουραίο συγκρότημα), ώστε η δομική διάρκεια ζωής κάθε αεροσκάφους να επεκταθεί κατά 1.500-1.800 ώρες πτήσεως. Αυτό μεταφράζεται πρακτικώς, σε επιχειρησιακή αξιοποίηση 5 ετών.
  • 2η Φάση: Παραχώρηση 4 μεταχειρισμένων αεροσκαφών P-3C από το Ναυτικό των ΗΠΑ τα οποία θα υποβληθούν σε πρόγραμμα εργασιών δομικής αναβαθμίσεως, γενική επισκευή κινητήρων και αναβάθμιση του συστήματος μάχης. Τα αεροσκάφη θα αποκτήσουν συνολικώς, διάρκεια δομικής ζωής 15.000 ωρών πτήσεως, επιτρέποντας την επιχειρησιακή τους εκμετάλλευση για περίοδο 20 ετών.
Η πρόταση αυτή, κατά την LM, είναι η πλέον συμφέρουσα για την Ελλάδα, δεδομένου ότι το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει ήδη εκπαιδευμένο προσωπικό (Ιπτάμενο και Τεχνικό) στον συγκεκριμένο τύπο και διαθέτει την σχετική υποδομή υποστηρίξεως.

ΣΔΒ