3.10.09

Η δρομολόγηση του “Ζάκυνθος I” πρώτος στόχος της εταιρίας

02.10.2009 Ειδήσεις
Η δρομολόγηση του “Ζάκυνθος I” πρώτος στόχος της εταιρίας

Η επαναδρομολόγηση του πλοίου “Ζάκυνθος 1” στη γραμμή με την Κυλλήνη μετά από σχεδόν δύο χρόνια ακινησίας στο λιμάνι και οι προτεινόμενοι τρόποι που ο συγκεκριμένος στόχος θα επιτευχθεί, αποτέλεσαν το κεντρικό θέμα συζήτησης στην συνάντηση ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο πολιτιστικό κέντρο του Δήμου Αρκαδίων στο Σαρακινάδο.
Μετά από τη φαινομενική όλο το προηγούμενο διάστημα νηνεμία, φαίνεται πως αρκετά ζητήματα παίρνουν το δρόμο τους και μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις, με την πραγματοποίηση Γενικής Συνέλευσης όπου επί τάπητος θα τεθούν όλα τα σενάρια.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην “Ημέρα” ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΝΕΖ και πρόεδρος της θυγατρικής της “Ελλένικ”, Διονύσης Βερτζάγιας, το “παρών” στην συνάντηση έδωσαν περίπου 80 μέτοχοι, ενώ εκεί βρέθηκε και ο ναυπηγός της εταιρίας, που αναφέρθηκε στις εργασίες μετασκευής που πρέπει να πραγματοποιηθούν στο πλοίο, προκειμένου να συνεχίσει τη δράση του και μετά τα 35 έτη της ηλικίας του.
Ως σημαντικότερο γεγονός που ανακοινώθηκε στους παριστάμενους μετόχους από τη Διοίκηση, ήταν η έξοδος της εταιρίας από τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ, αφού αρκετές παλαιότερες σφραγισμένες επιταγές εξοφλήθηκαν και άλλα χρέη ρυθμίστηκαν ή πραγματοποιήθηκαν συμβιβασμοί.
Πρόκειται για χρέη που δημιουργήθηκαν από την αγορά του “Ούγκο Φώσκολο” (νυν “ΦΩΣ”), και την αναγκαιότητα πραγματοποίησης μετασκευών, τα οποία σύμφωνα με τον κ. Βερτζάγια “φορτώθηκε η ΑΝΕΖ”, δημιουργώντας της τα γνωστά ως και σήμερα προβλήματα.
Αναλυτικά νούμερα για τα χρέη που δημιουργήθηκαν αναμένεται να δοθούν στην Γενική Συνέλευση των μετόχων, που θα πραγματοποιηθεί μόλις η εταιρία λάβει το πιστοποιητικό εξόδου από τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ, επιβεβαιώνοντας την έως και σήμερα σχετική ενημέρωση.
Σχετικά με τα έξοδα μετασκευής του “Ζάκυνθος 1”, εκτιμήθηκε ότι θα φτάσουν περίπου τα 500.000€ με 600.000€. Γι' αυτή προβλέπεται η αντικατάσταση των σωστικών λεμβών με τσουλήθρες, κάτι που όπως είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος, θα έχει σαν αποτέλεσμα και τη μείωση του προσωπικού του πλοίου από τα 28 άτομα σε 20.
“Θα γλιτώσουμε περίπου 250.000€ το χρόνο, χρήματα που θα αποσβέσουμε στη μετασκευή”, τόνισε, προσθέτοντας πως το κόστος που απομένει για αυτές τις εργασίες μπορεί να καλυφθεί είτε με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με δανεισμό, εφόσον η ναυτιλιακή εταιρία μπορεί πλέον να διαπραγματευτεί με τις τράπεζες.
Ο τρόπος εξοικονόμησης των χρημάτων θα αποφασιστεί στη Γ.Σ., όπου θα κατατεθούν οι δύο συγκεκριμένες προτάσεις, δεν αποκλείεται όμως να υπάρξουν και άλλες. Μάλιστα, ο κ. Βερτζάγιας εκτίμησε ότι μέσα στο χειμώνα η ΑΝΕΖ θα είναι σε θέση να εκτελέσει τις απαραίτητες εργασίες πάνω στο “Ζάκυνθος 1”, υπογραμμίζοντας ότι οι περισσότερες από αυτές θα γίνουν εντός του λιμανιού και μόνο για ορισμένες άλλες, θα χρειαστούν λίγες ημέρες στα ναυπηγία.
“Ξεπεράσαμε το προηγούμενο διάστημα βασικά προβλήματα, όπως η έξοδος από τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ. Με το “ΦΩΣ” δεν έχουμε καμία εμπλοκή, ενώ διοικητικά συνεχίζουμε ως έχουμε, χωρίς τις έριδες του παρελθόντος. Το κλίμα αλλάζει στην εταιρία και το θέμα είναι να δείξουν ξανά εμπιστοσύνη σ' αυτή οι μέτοχοι. Πρώτος στόχος μας, παραμένει η λειτουργία του πλοίου και η επανένταξή του με δρομολόγια στην Κοινοπραξία, στην οποία ως εταιρία παραμένουμε ενταγμένοι, μέχρι και σήμερα”, υπογράμμισε.
Σημείωσε δε, ότι παραμένει πρώτος στόχος το τελείωμα όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών για την έναρξη των εργασιών μετασκευής και την επαναλειτουργία του πλοίου, επισημαίνοντας πως το ενδιαφέρον των μετόχων θα ωθήσει στις ενέργειές της και την Διοίκηση.

sbetsis@imerazante.gr

Ημέρα τση Ζάκυθος – Καθημερινή Εφημερίδα της Ζακύνθου