21.10.09

Εγνατία οδός: Ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με 670 χλμ. χωρίς πρατήρια…

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2009, 13:56

Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης


Το zougla.gr είχε την ευκαιρία να διασχίσει τον υπερσύχρονο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδος που ενώνει την ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα. Ο λόγος για την “Εγνατία οδό” η οποία δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς να διασχίσουν ένα δρόμο 670 χιλιομέτρων με ασφάλεια και χωρίς να έχουν το φόβο μην τυχόν πέσουν σε… λακκούβα.

Ευρωπαϊκών προδιαγραφών

Χωρίς αμφιβολία ο δρόμος είναι ασφαλής και μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί με αντίστοιχους ευρωπαϊκών κρατών όπως η Γερμανία. Ωστόσο δεν θα μπορούσε να μην υπάρξει το παράδοξο της ιστορίας αλλά και της γνωστής ελληνικής πραγματικότητας. Αν και το μήκος του (προς μία κατεύθυνση) είναι 670 χιλιόμετρα δεν υπάρχει πουθενά (!) πρατήριο υγρών καυσίμων. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει το αυτοκίνητο που οδηγεί κανείς να έχει έξτρα… ρεζερβουάρ ή να καίει 5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Αν δεν διαθέτετε ένα τέτοιο όχημα οι λύσεις είναι δύο. Να μείνετε από βενζίνη ή να βγείτε από την Εγνατία και να αναζητήσετε το πιο κοντινό πρατήριο!

Η αλήθεια για τα πρατήρια

Για πιο λόγο όμως δεν υπάρχουν πρατήρια; Η πρώτη σκέψη έχει να κάνει με τους υπευθύνους του έργου αφού εύλογα κάποιοι θα σκεφτούν ότι δεν το προέβλεψαν. Η αλήθεια όμως βρίσκεται αλλού. Συγκεκριμένα, πριν από χρόνια είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός και οι εταιρείες υγρών καυσίμων είχαν καταθέσει τις προτάσεις τους. Αυτό στα λόγια αφού καμία δεν έδειξε ενδιαφέρον μιας και η εταιρεία “Εγνατία οδός” ζητούσε υπέρογκα ενοίκια. Πρόσφατα προκήρυξε και άλλο διαγωνισμό όμως ενδιαφέρον έδειξε μόνο η AVIN η οποία θα κατασκευάσει ένα πρατήριο!




Απίστευτα πράγματα θα έλεγε κανείς για έναν δρόμο που χρειάστηκε να περάσουν 39 χρόνια για να ολοκληρωθεί.



Χαρακτηριστικά της “Εγνατία Οδού”

• Ενώνει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα
• Έχει μήκος 670 χιλιόμετρα
• Έχει 428 γέφυρες (και στις δύο πλευρές) μήκους 42 χιλιομέτρων
• Ξεκίνησε το 1970 και ολοκληρώθηκε το 2009. Προς το παρόν δεν πληρώνεις διόδια αλλά θα υπάρξουν από τον Σεπτέμβριο
• Τα διόδια (θα λειτουργήσουν σύντομα) θα χρεώνονται ανάλογα με τα χιλιόμετρα
• Το έργο κόστισε 7.5 δις. ευρώ
• Σε πέντε χρόνια (2004-2009) ολοκληρώθηκε το 53.7% του έργου
• Όλος ο δρόμος διαθέτει 3 λωρίδες (2 κανονικές και μία ΛΕΑ)
• Διαθέτει μοναδικά κομμάτια σπάνιας φυσικής ομορφιάς
• Οι πινακίδες με τα όρια ταχύτητας βασίζονται σε πρόσφατα μέτρα (ανώτατη 130 χλμ./ώρα)
• Υπάρχει τηλέφωνο ανάγκης (1077)
• Εκατοντάδες κάμερες υπάρχουν σε όλο το μήκος του δρόμου
• Δεκάδες σήραγγες συνθέτουν ένα μοναδικό σκηνικό


Σε όσους έχουν σκοπό να τη διασχίσουν θα πρέπει να προσέχουν τις… αρκούδες που εμφανίζονται συχνά – πυκνά στο δρόμο παρά τα μέτρα που έχουν ληφθεί!!

zougla.gr